Mijn Oplossing voor Navigatie

Gestart door Jort, 04-12-2007 10:42:08

Vorige topic - Volgende topic

Jort

Ik ben eindelijk een waardige vervanger gevonden voor het originele Big Front van de Volvo.
Er is natuurlijk geen systeem die de originele look & feel echt kan vervangen, maar met deze heb ik vrede.

Het is ook nog eens een leuk systeem.

Jort.

Marty

netjes  :eusa_clap:

Zo iets wil ik ook nog es, maar vind ze nogal prijzig....  :eusa_shifty:

KMvrtr

Mooi.

Maar voor navigatie zit het naar mijn smaak echt te laag.

Turbo-Geek

Valt reuze mee, bovendien zit je volgens mij niet constant op zijn scherm te turen, er is ook nog zoiets als de weg.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

gjg

Ik heb `t zelfde systeem met ook garmin ook op de zelfde plaats en geen probleem met navigeren. Wel hinderlijk is de intensiteit van de verlichting van de navi
`s nachts. :evil:

GJ

Turbo-Geek

Hoezo ?  Geen nachtmodus ??
Mijn Mio510E gaat ahv GPS tijd automatisch over op nachtmode (alles in zwart/rood/blauw) en dat is vreselijk rustig.

Herminator

Met tomtom kun je nachtkleuren gebruiken. Zodat de lichtintensiteit minder is. (donkerblauw) Misschien kan deze dat ook?

Turbo-Geek

Een beetje navi heeft die modus hoor, alleen de meesten weten niet hoe hun navi werkt (handleiding lezen doen mensen niet graag) getuige de hoeveelheid mensen met een 'bouwlamp'  s'avonds op de weg en dan nog op hoofd hoogte hangen .......

mehn

De mijne zit op de oranje kabel van de ISO stekker. Betekent dat de navigatie automatisch dimt als de dashboardverlichting aangaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hathü

gjg

Citaat van: Turbo-Geek op 06-12-2007 11:25:32
Een beetje navi heeft die modus hoor, alleen de meesten weten niet hoe hun navi werkt (handleiding lezen doen mensen niet graag) getuige de hoeveelheid mensen met een 'bouwlamp'  s'avonds op de weg en dan nog op hoofd hoogte hangen .......

Ja dat klopt, de kaart schakeld automatsch naar nacht modus, maar de randen waar de info voor snelheid, afstand ed blijft fel.
Nee, verder staat er nix in de gebruiksaanwijzing, en de dim modus van de radio werkt alleen op de radio en niet voor/op de navi.

GJ

Marty

Citaat van: Herminator op 06-12-2007 11:20:03
Met tomtom kun je nachtkleuren gebruiken. Zodat de lichtintensiteit minder is. (donkerblauw) Misschien kan deze dat ook?

Er is zelfs een Volvo nacht-setting te downloaden voor de TomTom. Heet "Volvo by Night".  :eusa_clap: Even aan je pc hangen en updaten bij kaartkleuren. Is mooi groenige kaart met rode hoofdweg.

-D©©©L-

De nieuwe VDO PN- serie heeft een lichtsensor die omgevingslicht meet en op basis daarvan de weergave kan aanpassen.

killerbee

Citaat van: Marty op 06-12-2007 14:05:04

Er is zelfs een Volvo nacht-setting te downloaden voor de TomTom. Heet "Volvo by Night".  :eusa_clap: Even aan je pc hangen en updaten bij kaartkleuren. Is mooi groenige kaart met rode hoofdweg.

Heb je hier een linkje van kan hem niet vinden  :-[

Marty

Citaat van: killerbee op 06-12-2007 14:23:16
Citaat van: Marty op 06-12-2007 14:05:04

Heb je hier een linkje van kan hem niet vinden  :-[

Een linkje is wat lastig. Je moet de tomtom aan je computer hangen. Tomtom Home opstarten en de Tomtom verbinding laten maken met de pc. Dan naar toevoegen en naar kleurenschema's. Oh en eh..... het heet "Volvo at Night" en niet by Night.  :eusa_wall:

Ik heb m nu ook even op gezocht op Google en heb dit gevonden. Misschien kan je daar wat mee:

http://www.colorschemeeditor.com/index.php?p=schemes&lang=NL

Ik gebruik voor mijn Go 910 Tomtom Home en ik weet niet hoe dat met andere versies werkt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes,
Martijn