vergrendeling automaat

Gestart door wolff, 05-12-2007 21:05:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Bij mijn S60 D5 is dit ook zo. Moet met de voet op de rem om uit de P te komen. Van N naar D gaat zonder voet op de rem.

pimsam

Ik heb gewoon een vierbak automaat. Denk dat volledige blokkering vanaf modeljaar 1999 ingebouwd is. De mijne is van 99, die van Ramon ook.
Vijfbak is toch alleen geleverd op de R (laatste bouwjaren). Velen denken een vijfbak te hebben omdat bij het opschakelen van 3 naar 4 (bij rustig rijden) een soort tussenstand merkbaar is.

mehn

Citaat van: pimsam op 06-12-2007 16:19:45
In mijn Europese V70 uit 1999

Kijk eens op het plaatje bij de accu. Wat voor getal staat er in de rechter kolom in het bovenste vakje?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Walter

Citaat van: RRRRR_Ramon op 06-12-2007 17:04:23
Citaat van: VolvoMafia op 06-12-2007 16:58:59
Verschil zit 'm in de 4-bak en 5-bak. 5-bak hoort va MY99 or 2000 volgens mij op de nieuwere motoren (allemaal 20V beh TDI) en daar heb je die rem-intrap-moeten.

De 5 bak heeft dan ook het "Shiftlock Override" knopje?

volgens mij wel, die 5 bak is een adaptieve en heeft dus geen Sport of Economy-knop

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

jan piet

En toch... Mijn eind '98-er TDI automaat kun je dus níet uit de P halen zónder de rem in te trappen. Wel zonder verdere acties in de N en D zetten. De R kun je weer vergeten, ben nog wel es lui in de file.
En ja, deze heeft ook shiftlock. Díe gebruik ik niet meer, blijft hangen en dan gaan de sleutels weer niet uit het contact.

gr,JP

mehn

Citaat van: jan piet op 07-12-2007 17:33:48
En toch... Mijn eind '98-er TDI automaat kun je dus níet uit de P halen zónder de rem in te trappen.

Ook voor jou:


Kijk eens op het plaatje bij de accu. Wat voor getal staat er in de rechter kolom in het bovenste vakje?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wolff

Hoi Mehn;

Wat ik probeer te bereiken: Ik wil graag weten of het bij mij er op zit en kapot is, of dat het er gewoon niet op zit. Ik zie zo veel verschillende meningen dat ik niet goed weet wat nu waar is.
Het getal waar je al diverse malen naar vroeg; maar waar niemand op reageerde is bij mij 20. Is dit een marktcode?
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

Ludo

Citaat van: wolff op 09-12-2007 13:42:34
Ik zie zo veel verschillende meningen dat ik niet goed weet wat nu waar is. 

veel meningsverschillen, maar ook veel onduidelijkheden.
de een heeft het over de keuzehendelvergrendeling, en de ander over de contactslotvergrendeling.
dit zijn 2 verschillende dingen, waarvan de contactslotvergrendeling volgens Volvo enkel in de USA en Canadese uitvoeringen zit als extra beveiliging.
daarnaast zal welke vergrendeling in welke auto zit, ook altijd onduidelijk blijven, de één heeft het wel, de ander weer niet...

het getal 20 betekent dat je auto voor de Belgische markt bestemd was.



mehn

Citaat van: wolff op 09-12-2007 13:42:34
Is dit een marktcode?

Yep. 20 staat voor België. Ook een groot gedeelte van de NL auto's heeft code 20 trouwens, inclusief de mijne.

Ik probeer, door deze code te vragen, te achterhalen of de auto's die zo'n systeem hebben wel voor onze markt bedoeld waren, ik denk het namelijk niet. Waarschijnlijk zijn deze auto's per toeval hier terecht gekomen terwijl dat neit de bedoeling was.
Helaas werkt er niemand mee ;)

De V70 2.5D van Ramon bijvoorbeeld heeft namelijk de marktcode van Brazilië terwijl hij in NL geleverd is. Deze auto heeft zo'n beveiliging en zelfs "shiftlock override".

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pimsam

CiteerHelaas werkt er niemand mee
.

Ik ben net speciaal naar buiten gegaan om het nummer op te zoeken.... en het is 20.

En mijn auto heeft dus een blokkering op de pook (via rempedaal) én een blokkering op de sleutel én shift lock override.

Die blokkering op de sleutel is ideaal voor vrouwen, althans mijn vrouw. In mijn voormalige 850 zat er dus geen blokkering op en als zij in de auto gereden had stond de pook vaak nog in D zonder de handrem aangetrokken te hebben. Hij is overigens nooit zonder chauffeur weggereden.

RRRRR_Ramon

Citaat van: jan piet op 07-12-2007 17:33:48
En toch... Mijn eind '98-er TDI automaat kun je dus níet uit de P halen zónder de rem in te trappen. Wel zonder verdere acties in de N en D zetten. De R kun je weer vergeten, ben nog wel es lui in de file.
En ja, deze heeft ook shiftlock. Díe gebruik ik niet meer, blijft hangen en dan gaan de sleutels weer niet uit het contact.

gr,JP

Jouw auto is dus een MY99 net als de mijne. Mijn 2.5D is op 5 mei 1999 op kenteken gezet en dat was een hele bevrijding ;)

Ik zie ook dat jouwe nog TDI als aanduiding heeft  (volgens je onderschrift dan) en de mijne 2.5D. Wanneer die aanduiding nou precies veranderd is kan ook nog een leuke discussie worden. ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪