Alien850 stelt zich voor

Gestart door Alien850, 09-12-2007 00:06:18

Vorige topic - Volgende topic

Alien850

Hello 850-fans,

Ik ben Alien850 (of Wouter irl), kom uit het Vlaamse gedeelte van dat land ten Zuiden van de meesten van jullie, 27 lentes, en sinds 2 dagen eigenaar van een zwarte 850 Estate met de 2.5 10V motor op LPG uit 1994.

Zalige wagen om mee te rijden.  Spijtig genoeg echter heb ik meteen al mogen ondervinden dat de wagen wat gelijkenissen vertoont met een aquarium :'( : Zowel bij de bestuurderskant als passagierskant is de vloerbekleding nat tot op het staal, dus isolatie en vloerbekleding ook.  Afvoerbuisje in de middenconsole is nagekeken, daar kwam geen druppel water uit (airco heeft de rit voordien ook niet opgestaan),de 4 afwateringsbuizen in de goot onder de motorkap nagekeken, water liep er mooi terug uit.  Toen ik de rechter (passagierskant) A-stijl echter losmaakte, waren daar verschillende vochtige plaatsen.  Nu wou ik eens vragen wat het meest waarschijnlijk is: de dichting van de voorruit lek of kan er via een slecht geplaatste afdichtingsstrip van de dakrails ook water binnen komen?

Geen idee of ik ik hier meteen met die vragen mocht binnenvallen of ik daar een apart topic voor moet aanmaken?

Claudia

Welkom Wouter!

Mijn 850 heeft dat ook eens gehad nadat Carglass een nieuwe voorruit had geplaatst. ::)
Ze wilden het eerst niet toegeven....maar het was wel érg toevallig dat het juist na het vervangen van de ruit ineens binnen regende.

Ze hebben toen de ruit nogmaals afgekit, en toen was het over.
Gewoon even laten testen dus.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

thuur

Welkom hier! :D

Voor je probleem kun je het beste een topic maken in een van de technische boards.

Dan kun je hier de foto's van je roffel posten ;D

Gr 8)

ovlov 058

Welkom, landgenoot.(Welke streek)

Zou die ruit eens laten nazien of zelf doen(natspuiten en kijken waar het lekt)

Maar zeker niet bij carglass(zijn veel te duur)

rifwachter

welkom op het forum !

succes met je aankoop.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Volvo Felipe

Hey,

Welkom op het forum en veel succes

Volvogroeten

Alien850

Alvast bedankt voor't warme welkom  :D

'k Heb het lek intussen gevonden.  Was een half uurtje te vroeg op de repetitie van de band vandaag dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de zonnekleppen, A-stijlen en handgrepen te demonteren om zodoende onder de dakhemel te kunnen gluren.  Met verbaasde blikken van toekomende bandleden als gevolg uiteraard. :P
Wat heb ik daar nu gevonden?  2 roestplekken (beide bovenhoeken) op de rand van de steunrand waar de ruit op gekit zit.  Net teruggekomen in de regen (50km), even gevoeld en ja hoor, uiteraard vocht.  Dus dat wordt voorruit eruit, roest bijwerken (is nog eerder aanslag dan rot gelukkig) en voorruit opnieuw monteren (als ze dan al niet gesneuveld is).  Moet dus wel snel gebeuren aangezien die roffel buiten slaapt en het nu echt rotweer is.

Foto's komen eraan van zodra ik met m'n digicam buiten kan.  't Is cosmetisch totaal geen beauty meer, een blutsje hier, schrammetje daar, ...  Klinkt erger dan het is eigenlijk hoor, de wagen is gewoon gebruikt. Punt.  En niet alleen voor personenvervoer. (Goederen dus)

Ik kom van de woelige en immer geanimeerde/animerende rand rond Brussel: Sint-Pieters-Leeuw (ten zuid-westen van Brussel).
Mocht iemand een adres kennen waar ze mijn probleempje op een degelijke manier kunnen oplossen (dus voorruit volledig verwijderen en roest wegwerken), gelieve iets te laten weten :)  Liefst een beetje in de buurt maar als dat aan de andere kant van't land is, so be it...  't Wordt goed gedaan of niet gedaan, en dat laatste is uiteraard geen optie...

To do-lijstje voor mijn roffel (in volgorde van prioriteit):
- waterdicht krijgen
- motorsteunen vervangen (blok kantelt bij afremmen op motor of pedal to the metal)
- koudestart en stationair draaien in orde krijgen (is voldoende over te vinden op dit forum heb ik al gemerkt: gasklephuis, verdeelkap/rotor, bougies, ... ).  Verder is ie technisch in orde. (265.000km)
- Interieur (audio, zitvlak bestuurderszetel vervangen, ....)
- airco (heb ik m'n twijfels over of die effectief werkt zoals die zou moeten)
- Exterieur. (herspuiten)  Dit is enkel als ik 100% zeker ben van de wagen (en wrs na een paar jaar).  Vertrouwen moet je opbouwen, ook met auto's  ;D

Verder kan ik maar weer eens beamen dat die roffel gewoon zalig rijdt (na nog wat km's erbij vandaag  ;)) en als bijkomend pluspunt nog vrij eenvoudig en leuk is om aan te sleutelen.  Dashboard zit vrij logisch in mekaar (waarmee ik niet wil beweren dat het een klusje van niets is om het te demonteren), onder de motorkap is het blijkbaar een mengeling van oude en nieuwe technologie (MPI maar toch nog verdeelkap enzo) zodat er toch nog het een en ander zelf te doen valt zonder dat er meteen een computer aangehangen moet worden, interieurpanelen lijken het op't eerste zicht wel aan te kunnen verschillende keren gedemonteerd te worden (dat is wel eens anders bij moderne wagens), enz enz...

Kortom, ik zal hier nog wel een tijdje blijven rondzwerven.  :eusa_dance:

FGG

Dat vertrouwen in je Roffel komt snel genoeg!  :eusa_dance:
Wel balen van die lekkage. :-[

Welkom op 't Forum, Wouter.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

Welkom op het forum Wouter. Jammer van die lekkage maar met een nieuwe ruit moet't wel opgelost zijn. Water kun je ook op andere manieren in je roffel krijgen. Het ergte is als het ook nog je eigen schuld is: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23036.0
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

ovlov 058

Autoruitenzetters vind je overal, zou eens in het telefoonboek kijken voor één in de buurt.

Wij werken samen met één uit kontich en één uit boom, en ze komen zelf bij je thuis als je wilt.

Aan die van boom de prijs gevraagd, plaatsing nieuwe ruit incl., 180 euro

Turbobiker

Nog een Alien op het forum :eusa_dance:

Welkom hier.

En Ovlov 058 heeft zijn wagen net geheel overgespoten, zelf! Ziet er op de foto's zeer strak uit. Misschien geheel bij hem laten doen?
De Tussenpaus

Chris

Welkom hier! Veel plezier van je roffel! Jammer van de "slechte start"... maar het plezier komt ongetwijfeld nog :)

Groeten,
Chris

Alien850

Even nieuw leven in mijn voorsteltopic blazen: FOTO's!!

Ziet er op de foto's toch nog beter uit dan ik verwachtte  8)

killerbee

Welkom hier  ;D
Maar wel even je service lampje resetten  :P

Alien850

Citaat van: killerbee op 26-12-2007 20:07:37
Welkom hier  ;D
Maar wel even je service lampje resetten  :P

Eerst nog eens uitzoeken of ik zo'n OBD I of II heb  :P  Dat servicelampje is momenteel wel't laatste van m'n zorgen.  Lek aan de voorruit, defecte achterruitverwarming, koelvloeistoflek(je) (aan onderste darm van de radiator), airco waar ik de relais niet van hoor klikken, ....

Eigenlijk is ie momenteel gewoon chronisch in service dus lampje mag blijven branden  8) :P
en ruitewissersproeiervloeistof is ook al bijgevuld intussen :)