Plafond-knopjes verlichting

Gestart door Junggg, 09-12-2007 14:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvoc70T5

bij mij branden ze ook wel gewoon in het donker.. (C70)

tackle

bij mij, s70 98 dus niet...

BartusKN

foto  ;) ik ben wel benieuwd waar jullie het nu over hebben. bij mij is het namelijk een hardplastic plaatje niets doorschijnends (1995-03 854)

)()()sT

Citaat van: BartusKN op 29-01-2008 09:57:59
foto  ;) ik ben wel benieuwd waar jullie het nu over hebben. bij mij is het namelijk een hardplastic plaatje niets doorschijnends (1995-03 854)

Dat is bij alle 850's zo dacht ik toch; kijk maar naar het plaatje wat Thuur gepost had:



Lampjes in het plafond zouden best grappig zijn...  ;)

BartusKN

inderdaad of dat je een ledje op kan laten schijnen in groen kleur dat de randjes zeg maar groen zijn.

elmarconi

Vanavond 1 lampje van het instrumentendimmerknopje vervangen, dacht ik moedig dit ook even te fixen. Ben ermee gestopt, omdat eea lastig uit elkaar te breken is.


Maar in principe zou er dus op de stekker / print een (gedimd/geschakeld) draadje bijgezet moeten kunnen moeten worden om eea aan de praat te helpen?
--
Autogas Inside . . .

3581

Volgens mij en een vriend van mij die bij zeg maar de volvo fabriek in Born werkt, ligt dit aan het feit wie de kabelboom in betreffend model van de volvo levert. Volvo koopt altijd in bij meerdere bedrijven om stagnaties in produktie te voorkomen Elke leverancier zou dus specifiek de zelfde kabelboom moeten leveren. Echter dit verschilt natuurlijk per land waar de volvo's terecht cq geasembleerd worden. vandaar de verschillen in kabel bomen. de problemen onstaan nu wanneer een bepaald land auto's gaat bestellen waarvoor geen specifieke eisen worden gesteld. Bv Nederland. De leverbaarheid van bepaalde volvo's hangt af van de vraag naar volvo's en dus worden andere volvo's niet specifiek voor nederland toch aan nederland geleverd en worden geasembleerd volgens de normale richtlijnen gelden voor nederland. Met als gevolg dat er andere komponenten in een volvo zitten maar waarvan de werking hoofdzakelijk over eenkomt.
Tegenwoordig komt dit bijna niet meer voor omdat auto's nu kunnen worden samen gesteld door de klant,
hierdoor worden regels uniformer niet echt meer specifiek voor een land .
dat neemt natuurlijk niet weg dat je vindt dat wat erin zit het ook moet doen, er ligt volgens mij altijd wel een plusje ergens bij de lampjes en dus kun je de boel zo aansluiten met het juiste weerstandje in serie bereik je tevens  je ingestelde waarde op je dimmer. Het minimale verschil zul en zal je tijdens het rijden niet opvallen, je moet immers op de weg letten, Ben je zoals je schrijft wel zo mierneukerig aan gelegd, zet er dan nog een potmetertje overheen zodat je de boel exact op jouw lichtbehoefte kunt bij peuteren
®©

elianmars

Geen brandende ledjes bij mijn wagen (1999) .........  :'(

tackle

lijkt me ook vervelend, om tijdens het rijden die lampjes te zien schijnen.

BartusKN

#39
Citaat van: tackle op 01-03-2008 10:35:33
lijkt me ook vervelend, om tijdens het rijden die lampjes te zien schijnen.

mee eens

tackle

misschien is dat de reden dat ze uit staan?

elmarconi

Citaat van: tackle op 01-03-2008 10:35:33
lijkt me ook vervelend, om tijdens het rijden die lampjes te zien schijnen.

Dat wil dan graag meemaken. Nu kan ik ze niet aanzetten.
Ik zal de Haynes en de multimeter er eens bijpakken...
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Citaat van: elmarconi op 01-03-2008 11:07:13
Citaat van: tackle op 01-03-2008 10:35:33
lijkt me ook vervelend, om tijdens het rijden die lampjes te zien schijnen.

Dat wil dan graag meemaken. Nu kan ik ze niet aanzetten.
Ik zal de Haynes en de multimeter er eens bijpakken...

Of gewoon pen 8 aansluiten.   ;)




elianmars

Citaat van: tackle op 01-03-2008 10:35:33
lijkt me ook vervelend, om tijdens het rijden die lampjes te zien schijnen.

Het gaat om de verlichting van de knoppen van de lampjes. Je vindt het toch ook niet vervelend dat de rest van je dashboardknoppen verlicht is, neem ik aan?  :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2008 11:19:30
Citaat van: elmarconi op 01-03-2008 11:07:13
Citaat van: tackle op 01-03-2008 10:35:33
lijkt me ook vervelend, om tijdens het rijden die lampjes te zien schijnen.

Dat wil dan graag meemaken. Nu kan ik ze niet aanzetten.
Ik zal de Haynes en de multimeter er eens bijpakken...

Of gewoon pen 8 aansluiten.   ;)

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/hemeltje/03%20schema%20verlichte%20schakelaars%20binnenverlichting.jpg

Hmm, mijn schema ziet er iets anders uit, maar wel een pen 8 unused...

--
Autogas Inside . . .