aansturing startmotor

Gestart door dennis850estate, 11-12-2007 23:11:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennis850estate

Ik heb de volgende vraag. Een T5R automaat waar op de draad naar de startmotor geen spanning komt. Verder heeft de auto een volvo guard systeem. Geen foutcodes. Hoe wordt de spanning geblokkeerd als hij niet in de P staat?

Bedankt vast, Dennis

Eugene

Hoe die spanning geblokkeerd wordt weet ik niet, maar ik heb 2 kabels (groen/rood en nog een) verbonden van de automaatbak stekker om de ECU te foppen. Dit vanwege een ombouw naar handbak en dus start de auto anders niet aangezien de "automaat niet in de P staat"

If it's not blown, it sucks...

dennis850estate

Ik heb ook het idee dat ik het in de bak moet zoeken. Alleen kan ik niet gaan doorverbinden omdat hij dan in alle versnellingen te starten is. Is bij een automaat niet fijn

mehn

Is het geen startonderbreking van het alarm?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citaat van: dennis850estate op 11-12-2007 23:19:15
Ik heb ook het idee dat ik het in de bak moet zoeken. Alleen kan ik niet gaan doorverbinden omdat hij dan in alle versnellingen te starten is. Is bij een automaat niet fijn

Klopt, maar dat is wel makkelijk om even te proberen of daar het probleem zit. Zal morgen even kijken welke kleuren ik heb doorverbonden. Zou de PnP switch kunnen zijn...

Mocht hij dan nog niet starten kun je het ergens anders zoeken.

If it's not blown, it sucks...

dennis850estate

Citaat van: mehn op 11-12-2007 23:23:31
Is het geen startonderbreking van het alarm?
Alarm lijkt goed te functioneren, deurtjes gaan op slot en open, lampjes knipperen en sirene werkt ook
Citaat van: Eugene op 11-12-2007 23:24:46
Citaat van: dennis850estate op 11-12-2007 23:19:15
Ik heb ook het idee dat ik het in de bak moet zoeken. Alleen kan ik niet gaan doorverbinden omdat hij dan in alle versnellingen te starten is. Is bij een automaat niet fijn

Klopt, maar dat is wel makkelijk om even te proberen of daar het probleem zit. Zal morgen even kijken welke kleuren ik heb doorverbonden. Zou de PnP switch kunnen zijn...

Mocht hij dan nog niet starten kun je het ergens anders zoeken.

Dit ga ik even proberen als ik de kleuren van je heb

dennis850estate

Klacht gevonden. Ik heb eerst het alarm overbrugd omdat dat het makkelijkste klusje was. Dit hielp niets. Ik heb toen het luchtfilter weggehaald en de stekker van de bak afgehaald. De stekker uit elkaar gehaald en de groen/rode met de groene draad doorverbonden. Stekker weer op de bak en klacht opgelost!! Het enige wat er nu niet goed is, is dat hij in alle standen gestart kan worden en niet alleen in de P. Is dit nu de bekende PNP klacht?


Eugene

Mooi dat dat gewerkt heeft. Volgens Haynes manual pagina 12-23: Je fopt op deze manier "3/71" en dat is transmission range selector indicator. kinkt als PnP switch? ;)


If it's not blown, it sucks...

thuur

Klinkt als PNP ja. Haal de hendel eens een keer of 20 op en neer met de motor uit. Dan proberen te starten. Wil het nog niet, dan iets de pook proberen te bewegen. Afstellen wil ook wel eens helpen. Als de bak vreemd gaat schakelen/lampje in dash aangaat wordt het tijd voor een nieuwe PNP switch.


Gr ;)

dennis850estate

Kan het niet meer proberen, is al doorverbonden. Zal ik het eerst weer los moeten halen. Ik denk dat er gewoon een nieuwe PNP in gaat. Nu nog iemand zoeken die me het afsteltool wil lenen