WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

maruska

leuke bak rutger ! maaruh, zou je niet eens een opslag ergens gaan scoren voor al die wagens ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: maruska op 22-11-2015 22:12:46
leuke bak rutger ! maaruh, zou je niet eens een opslag ergens gaan scoren voor al die wagens ? ;D

De CY komt misschien een jaartje bij een dealer in de etalage te staan en wordt mogelijk afgewisseld wanneer de GLT klaar is.

Maar inderdaad...als je na moet gaan waar de auto's en onderdelen zich bevinden (Rosmalen, Oss, Beuningen, Morschach en Dordrecht) ja...tijd voor een centraal opslagplekje.

www.vm-parts.nl

Boeijke

Die halve T-5 laat hier maar staan Rutger. Staat (nog) niet in de weg.

Gefeliciteerd. Mooie bak. Wanneer komt ie? Kom ik Ff proefritje maken.  ;D

Boeijke

Citaat van: Spin! op 22-11-2015 20:40:47
Citaat van: san op 22-11-2015 20:33:09
Heb je die CY en V70N dan ook nog?
En wat is dat voor een kenteken?

Euh...
- de CY is er nog
- GLT ook
- een halve 854 T5
- V70N ook nog
- en dan nu ook de XC90

Misschien moet ik eens wat verkopen  :eusa_think:

Is een Zwitsers transport kenteken overigens

Waar is de Audi?

Spin!

Citaat van: Boeijke op 23-11-2015 00:06:45
Citaat van: Spin! op 22-11-2015 20:40:47
Citaat van: san op 22-11-2015 20:33:09
Heb je die CY en V70N dan ook nog?
En wat is dat voor een kenteken?

Euh...
- de CY is er nog
- GLT ook
- een halve 854 T5
- V70N ook nog
- en dan nu ook de XC90

Misschien moet ik eens wat verkopen  :eusa_think:

Is een Zwitsers transport kenteken overigens

Waar is de Audi?

Oeps, vergeten...

www.vm-parts.nl

The Volvoboy

Citaat van: Spin! op 22-11-2015 22:10:52
Citaat van: Taranis op 22-11-2015 21:15:38
Ik heb precies hetzelfde. Ik vind de wegenbelasting voor zo'n ding op diesel (700 euro per kwartaal) een beetje te gortig en weet niet of de V8 op gas een lang leven beschoren is. Maar o wat zijn ze gaaf :eusa_clap:

Veel plezier ermee! :D

Dat is ook de reden dat het een 2.5T is geworden en geen D5. MRB is me te gortig voor 15.000km op jaarbasis. Ga deze weer een 1 of 2 jaar rijden en dan zien we wel verder. T6 en V8 bewust laten staan omdat die versnellingsbakken gemaakt zijn van papier maché.

@Timon. Awd werkt goed, maar zal me eens verdiepen in de bus. Lastig klusje?

Ik heb nog nooit echt horrorverhalen gehoord over de bak in een V8 hoor :eusa_think: De T6 daarentegen inderdaad, maar da's een 4-traps GM bak.

Desalniettemin van harte gefeliciteerd met je aankoop! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

widebody

Ik heb precies hetzelfde. Ik vind de wegenbelasting voor zo'n ding op diesel (700 euro per kwartaal) een beetje te gortig en weet niet of de V8 op gas een lang leven beschoren is. Maar o wat zijn ze gaaf :eusa_clap:

Vind die 450 al aan de ruime kant. En een XC90 zal meer verbruiken dan een V gok ik :eusa_shifty:.

Spin!

Citaat van: The Volvoboy op 23-11-2015 18:24:33
Citaat van: Spin! op 22-11-2015 22:10:52

Dat is ook de reden dat het een 2.5T is geworden en geen D5. MRB is me te gortig voor 15.000km op jaarbasis. Ga deze weer een 1 of 2 jaar rijden en dan zien we wel verder. T6 en V8 bewust laten staan omdat die versnellingsbakken gemaakt zijn van papier maché.

@Timon. Awd werkt goed, maar zal me eens verdiepen in de bus. Lastig klusje?

Ik heb nog nooit echt horrorverhalen gehoord over de bak in een V8 hoor :eusa_think: De T6 daarentegen inderdaad, maar da's een 4-traps GM bak.

Desalniettemin van harte gefeliciteerd met je aankoop! :D

In mijn zoektocht ben ik heel wat T6 en V8 tegengekomen. En waar de bak aan barrels lag is de verhouding toch zeker 3:1. Wat me ook verbaasde is dat dit zelfs bij km-standen onder de 150k was. Latere editie V8 is anders, maar die is simpelweg nog far above budget.

www.vm-parts.nl

UserID6342

Het blijven schitterend mooie auto's de X90's en wat ik hier mee maak met die dingen valt het allemaal wel mee.  Nu lopen er hier meer D5's rond als benzine uitvoeringen, maar de (enigste) V8 die hier rond loopt schakelt echt perfect en die bak is gewoon top !

Het zal er ook wel een beetje aan liggen hoe er mee gereden word.  Ik ben zelf een groot voorstander van de standaard geartronic bakken en de lopen bij 'iedereen' kapot, terwijl die van mij toentertijd perfect was en die van de auto's die hier in onderhoud zijn, ook allemaal top in orde zijn....  Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus met het laatste overduidelijk niet de bak die achter de V8 ligt....

V70R^2

Mooie wagen gekocht zeg! Heel veel plezier ermee, we hebben het nog kort over de V8 gehad, en nu zeg je dat die bakken slecht zijn in de eerste jaren.

Voordat ik deze aanschaf, zit onder een 2006 V8 dezelfde bak als de T6? Want die laatste ben ik bekend mee, en zijn erg slecht..

Sbv

Citaat van: V70R^2 op 24-11-2015 12:27:06
Mooie wagen gekocht zeg! Heel veel plezier ermee, we hebben het nog kort over de V8 gehad, en nu zeg je dat die bakken slecht zijn in de eerste jaren.

Voordat ik deze aanschaf, zit onder een 2006 V8 dezelfde bak als de T6? Want die laatste ben ik bekend mee, en zijn erg slecht..
V8 heeft toch een 6 bak van AW tegen een GM 4 traps bak voor de T6

Emiel

V8 heeft nooit de 4 traps GM bak gehad, altijd voorzien van de tf80sc.

Spin!

Bye bye buddy

Gisteren opgehaald. Nieuwe eigenaar opgehaald van station. Betaald, overgeschreven, sleutels overhandigd en toen....

....startmotor kapot  :eusa_doh:
Morgen maar even fixen. Hij is er wel mee thuisgekomen. Ouderwetse klap op z'n kop gegeven. Startmotor zit nog in de garantie als het goed is. Ga 'm wel missen, was fijn karretje

www.vm-parts.nl

UserID6342

Was idd een fijne en goede auto !  Toen ik het las dacht ik, huh startmotor ??  Dat kreng is net vernieuwd.....  Wel fijn dat je idd nog garantie hebt op het ding.

Zaterdag was hier de zwarte 854 10 klepper nog even met helaas het stuurhuis echt lek :(

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 21-12-2015 07:49:55
Was idd een fijne en goede auto !  Toen ik het las dacht ik, huh startmotor ??  Dat kreng is net vernieuwd.....  Wel fijn dat je idd nog garantie hebt op het ding.

Zaterdag was hier de zwarte 854 10 klepper nog even met helaas het stuurhuis echt lek :(

Ah, hij zei het al dat hij langs was geweest, ik had hem jouw gegevens doorgestuurd. Ook die 10-klepper was een fijn karretje. Stuurhuis, ja mag het een keer. Staat over de 4 ton.

Ja startmotor had echt kuren. Het is 4 maanden goed gegaan. Zal je altijd zien, verkoop je dat ding en dan gebeurt zoiets. Dadelijk Verwijst maar even bellen dat die startmotor toch 2000km mee is gegaan ;D. Valt vast wel wat te regelen.

Zojuist hebben ze de Audi ook opgehaald (voor APK), dus ik ben nu even wettelijk autoloos. Wetteloos heb ik keuze uit 10 werkende belastingontduikende cilinders ;D.

www.vm-parts.nl