WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Niet voor zover ik weet + hooguit wat voertuigen die later op kenteken zijn gekomen.

Spin!

Citaat van: KIM op 24-01-2010 10:55:15
Niet voor zover ik weet + hooguit wat voertuigen die later op kenteken zijn gekomen.

Ja precies, denk dat vroege 97'ers gewoon uit MY96 stammen.

www.vm-parts.nl

pwassink

Citaat van: Spin! op 24-01-2010 10:48:39
Citaat van: pwassink op 24-01-2010 10:41:19
Citaat van: Spin! op 24-01-2010 10:11:11
Heb al even gezocht, de kleur is Polar White, kan iemand mij bevestigen dat dit kleurnummer 189 of 915 is? En volgens mij hadden alle R modellen blanke lak eroverheen...tjah, op dat wit zie je dat toch niet zo denk ik.

Handig kleurtje om te spuiten ( zeg ik nu...)

Kleurcode staat dacht ik op typeplaatje wat vooraan op linker-voor-binnenschild zit Rutger .

Daar staat een lang nummer op waar aan het einde de kleurcode inzit met een vervolgcijfer
dat vervolgcijfer geeft aan of er wel of geen blanke lak op zit zo uit t hoofd .

Ik zal straks even kijken. Ik kan bij mijn plaatselijke verfboer dit bestellen, ik neem aan dat die 189 een RAL kleur is?

Wit heeft de neiging om wat te vergelen, ook met blanke lak erover gebeurt dat nog wel iets, alleen t verkrijten is dan minder.
Enige witte autolak die dat nagenoeg niet doet is Sikkens Autocryl, had ik na 15 jaar geen kleurverschil op een zweefkist.

Puur op nummer bestellen raad ik je af, een goede spuiter mengt het op basis van het kleurnummer, en corrigeert dat op basis van oog of een fotospectrometer uitkomst tot een nagenoeg onzichtbaar verschil..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Citaat van: Spin! op 24-01-2010 10:48:39
Kleurcode staat dacht ik op typeplaatje wat vooraan op linker-voor-binnenschild zit Rutger .
Daar staat een lang nummer op waar aan het einde de kleurcode inzit met een vervolgcijfer
dat vervolgcijfer geeft aan of er wel of geen blanke lak op zit zo uit t hoofd .
Ik zal straks even kijken. Ik kan bij mijn plaatselijke verfboer dit bestellen, ik neem aan dat die 189 een RAL kleur is?

Nee natuurlijk niet, dan had je Volvo wel een RAL nummer gehad :P

Even kijken op het typeplaatje, daar staat de kleurcode met daarachter een code waaraan je de fabrikant van de lak kunt herkennen. Een beetje autospuiter kan met die combinatie de juiste kleur (laten) maken. Tevens kunnen ze rekening houden met het "gemiddelde" kleurverlies dat de rest van de auto de afgelopen 14 jaar heeft ondergaan.

Ik heb een spatbord op die manier laten spuiten en mijn ongeoefend oog ziet geen kleurverschil, komt 100% overeen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Spin!

Daar zit ook weer wat in Maikel...Ik zal bij de verfboer eens polsen of hij de kleur kan bepalen & mengen.

www.vm-parts.nl

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Vervolgcijfer geeft de fabrikant van de lak aan. Dus uit die combinatie zou je wel voldoende info kunnen halen.

Veel succes met het project Rutger!

Gr 8)

Spin!

Zo, vandaag even de handjes uit de mouwen gestoken. Alle plaatdelen die beschadigd zijn verwijdert, voorscherm, motorkap, bumper en koplamstrips. Voor de bumper moest ik naar de bouwmarkt, want juist dat ene maatje torx ontbrak :-\

Bij het weghalen van het voorscherm hield ik even adem in, uit angst dat daar achter ook nog schade vrij kwam. Maar gelukkig, niks aan 't handje. Inmiddels liggen de vervangende delen ook thuis ( motorkap, voorschem en achterklep ), deze worden als het mee zit deze week nog gespoten en dan komt de montage!

Remmen zijn inmiddels ook besteld, deze zijn nu onderweg naar huis. Een kleine impressie van hoe het er nu aan toe is:

Morgen weer een dag!

www.vm-parts.nl

rogerV701998

Mooi project!

Vulk

Onder de categorie: we doen het gelijk goed! Keep it up!

arjenT5R

Spin mijn held  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Ah, dat gaat helemaal goed komen met die wagen  8)

Ben je er al over uit wat je er mee wilt? Zelf houden of verkopen?

Spin!

Citaat van: elianmars op 25-01-2010 19:18:11

Nou...haha, we houden hem voorlopig zelf! Tevens het verwachte aantal km's berekend om evt. LPG in te laten bouwen. Gezien de prijzen die men vraagt voor het inbouwen, rdw en keuring, zou ik 6 jaar rond moeten rijden om het er uit te krijgen. Gaan we dus niet doen. We blijven gewoon benzine verstoken ;D

www.vm-parts.nl

rogerV701998

Interesse Marcel? :eusa_think: ;D

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 25-01-2010 19:33:38

Interesse Marcel? :eusa_think: ;D

Nee hoor. Anders had ik 'm zelf wel gehaald bij Appie.