Nokkenas kapot.....motor vervangen.....rijdt weer as un tit

Gestart door Staff, 14-12-2007 00:18:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Staff

#15
Van de week is de kop er af, zal de schade wel even op de gevoelige plaat zetten....hoop dat het meevalt  :eusa_pray:.
Blok gereviseerd rond de €3000, gewoon blok rond de €1000, nieuwe kop met rambam €750, nokkenas €220.....ken nog alle kant op.....

Frans 50

#16
He mister P... dit is om te huilen man....  :'(  :'(  :'(  :o

Ik hoop dat de gevolg schade mee valt... maar eerst de vraag beantwoorden hoe het komt dat van die ene nok zo veel materiaal af gebroken is :eusa_think:

Een adres voor een blok zal ik je wel in een PB aan je mailen.

Groeten, Frans

Neem anders de stukken mee naar het werk, zal ik eens onder de microscoop kijken...



Grijze Baksteen

 :o

Dat zo'n dikke nokkenas kan breken!  :( Sterkte ermee...
HeeRRRRRRlijk die 5 cilinder!!!

DeNNiS_

Ik heb al veel gezien in diesel techniek..

maar een gebroken nokkenas?? bizar

veel sterkte en hopelijk valt het mee!!

Enno

Ik had dit ook nooit verwacht...........BIZAR....................

Frans 50

Hoi P,
Je kunt eens kijken en zoeken hier:
http://www.problemcar.nl zoeken op volvo en nokkenas...

Boy Geenhouwer 024 37 33 815

Ik heb nog iemand gesproken die denkt aan metaalmoeheid... speling op het tweede lager, daar is mogelijk de eerste breuk ontstaan!
Volgens hem kan het met de vervolg schade nog mee vallen!  :eusa_eh:

Ik ben benieuwd....

Groeten Frans en sterkte..

PS.
Volgens deze bekende van mij zouden de kopbouten toch gewoon Torx moeten zijn!
Mail mij svp even je nieuwe E-mail adres...


850 T5 Freak

echt matig dat dit gebeurt  :eusa_eh: veel suc6 met het herstel!!!

Citaat van: Enno op 18-12-2007 13:27:35
Ik had dit ook nooit verwacht...........BIZAR....................

VW wie anders?  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

ed

Zou het kunnen dat de kop een keer gevlakt is, waardoor de nokkenas krom in de kop komt te liggen. Meestal gaan de lagers eruit, maar ik kan me ook voorstellen dat de as breekt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Staff

Wat ik weet is dat er bij 2 ton een nieuwe koppakking in is gekomen, voor de rest weinig bekend. Heb vanavond alles losgemaakt, zit alleen nog te klooien om een stekker los te maken die van een verstuiver afkomt, en daar ik me geduld een beetje verloor is er een eind aan de avond gekomen en gaat de zon morgen weer op. Morgen ff rustig stekkertje losmaken en dan de kop eraf trekken.....ben benieuwd, zal de camera meenemen.

Emiel

Ben benieuwd.

Je bent iig niet de eerste. Heb wel eens gezien dat een auto (S80 2.5D) prima lopend binnenkwam (met een kleine tik), waarvan de nokkenas ook in drieën lag. Met het rijden merkte je er iig niks van.

EdWip

Citeer
Citaat van: ed op 19-12-2007 15:10:50
Zou het kunnen dat de kop een keer gevlakt is, waardoor de nokkenas krom in de kop komt te liggen. Meestal gaan de lagers eruit, maar ik kan me ook voorstellen dat de as breekt.
Het lijkt er inderdaad op als je naar de 1e foto kijkt alsof de beide nokken die omhoog wijzen de stoters steeds iets schuin hebben geraakt. Het rechter deel heeft een groter glimmend deel dan de linker kant.

De beide andere nokken hebben aan de rechter achterzijde een sleepspoor. Dit lijkt me ook niet goed. Of zie ik niet goed?

Gr. Edwin

Staff

Citaat van: EdWip op 20-12-2007 11:30:17
Citeer
Citaat van: ed op 19-12-2007 15:10:50
Zou het kunnen dat de kop een keer gevlakt is, waardoor de nokkenas krom in de kop komt te liggen. Meestal gaan de lagers eruit, maar ik kan me ook voorstellen dat de as breekt.
Het lijkt er inderdaad op als je naar de 1e foto kijkt alsof de beide nokken die omhoog wijzen de stoters steeds iets schuin hebben geraakt. Het rechter deel heeft een groter glimmend deel dan de linker kant.

De beide andere nokken hebben aan de rechter achterzijde een sleepspoor. Dit lijkt me ook niet goed. Of zie ik niet goed?

Gr. Edwin
Zitten idd beschadigingen op, 2de van rechts zit zelfs een deuk in...

hpkevertje

Ik ben geen automonteur maar dit lijkt mij iets zeer bijzonders.
Ik zou met deze informatie naar Volvo (Nederland of Zweden?) gaan.

Misschien volgt er een zekere compensatie.
Onder het motto: "Je weet nooit hoe een koe een haas vangt"  ;)

Succes ermee.

ed

Dan wens ik je veel succes. Dat gaat nooit lukken, zeker niet omdat de koppakking al eens is vervangen. Als het goed is kunnen ze zien dat de kop is gevlakt, en dan heb je geen poot om op te staan, tenzij het bij een dealer is gebeurd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Staff

Kop is kwestie van reviseren is de gedachte, 2 kleppen krom, alleen heeft de middelste zuiger een optater gehad en zit er ietwat een deuk in. Iemand ervaring in vervangen van 1 zuiger bij 3,5 ton? Alle tips zijn welkom.....
Of zal zo'n deukje niet zoveel uitmaken, misschien als ie goed heet wordt dat er stukken loslaten??? :eusa_think:

De kop


Middelste


Rechtse


Blok (Zie middelste zuiger svp)


Middelste cilinder


Raar dat ie dan rechts is gebroken trouwens..