[V70 classic] Motortemperatuur meter functioneert slecht

Gestart door HeinV70, 16-12-2007 12:55:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Powerpete

hiero t zelfde verhaal, en wat nog t lekkerst is met dit koude weer, de kachel doet ook weer zijn werk,

bedankt jongens... enne, mijn boutjes zaten niet idioot vast hoor... wel uurtje van te voren met wd40 ingespoten...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

pwassink

Citaat van: Powerpete op 17-12-2007 17:13:54
hiero t zelfde verhaal, en wat nog t lekkerst is met dit koude weer, de kachel doet ook weer zijn werk,

bedankt jongens... enne, mijn boutjes zaten niet idioot vast hoor... wel uurtje van te voren met wd40 ingespoten...

Je zal nooit weten of dat beetje wd40 al genoeg was, maar je zou ook zeker niet de eerste zijn die per fiets naar de dealer kon om ook nog een een thermostaathuis erbij te kopen..

Ze willen wel eens erg vastzitten, warm inspuiten en daarna pas als hij koud is loshalen lukt vaak wel. 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 17-12-2007 21:02:36
Citaat van: Powerpete op 17-12-2007 17:13:54
hiero t zelfde verhaal, en wat nog t lekkerst is met dit koude weer, de kachel doet ook weer zijn werk,

bedankt jongens... enne, mijn boutjes zaten niet idioot vast hoor... wel uurtje van te voren met wd40 ingespoten...

Je zal nooit weten of dat beetje wd40 al genoeg was, maar je zou ook zeker niet de eerste zijn die per fiets naar de dealer kon om ook nog een een thermostaathuis erbij te kopen..

Ze willen wel eens erg vastzitten, warm inspuiten en daarna pas als hij koud is loshalen lukt vaak wel. 
Vanmorgen exact op die manier gedaan met een rateltje. Ging goed.

Even doekje bij de hand houden om de eventuele troep van te voren weg te vegen zodat er niets naar binnen komt.

HeinV70

Dit is een populaire klus zo te zien, de eerste 2 dealers die ik vanochtend belde hadden dit weekend hun laatste thermostaat verkocht.

En inderdaad, ook hier de truuk met WD40 uitgehaald de avond ervoor  8)


razorx

Citaat van: HeinV70 op 17-12-2007 21:17:01
Dit is een populaire klus zo te zien, de eerste 2 dealers die ik vanochtend belde hadden dit weekend hun laatste thermostaat verkocht.

En inderdaad, ook hier de truuk met WD40 uitgehaald de avond ervoor  8)


Ja het heerst, bij Furness Z.O. had ik de laatste.

Het valt met die kou ook wat meer op, dat ie niet jofel meer is.

pwassink

Tempmeter moet gewoon horizontaal staan,  of t nu + of -30 graden is buiten, gewoon horizontaal ..

T is best een wonderbaarlijk koelsysteem, maar wijkt het wat van die stand af dan ga maar vast inspuiten ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Powerpete

blijkbaar was mijn oude thermostaat een 87 graden versie, nu een 90 graden erin, en de meter staat een streepje hoger als voorheen... heb m gisteren ook meteen maar afgetankt, dus als ie weer leeg is zal blijken of het verbruik weer naar normale waarden is gezakt, vond al dat ie de laatste tijd bovengemiddeld zoop !!

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

razorx

Citaat van: Powerpete op 18-12-2007 21:45:59
blijkbaar was mijn oude thermostaat een 87 graden versie, nu een 90 graden erin, en de meter staat een streepje hoger als voorheen... heb m gisteren ook meteen maar afgetankt, dus als ie weer leeg is zal blijken of het verbruik weer naar normale waarden is gezakt, vond al dat ie de laatste tijd bovengemiddeld zoop !!

Geef je ECU zo'n 100km om echt aan de nieuwe situatie te wennen.

jberg

ah, mijn themperatuurmeter  staat ongeveer op iets voor achten, das niet voldoende dus?
2,5 10 v

t valt me wel op dat ie t voor een zweed ook niet zo goed op temperatuur krijgt binnen

Ludo

Citaat van: razorx op 18-12-2007 21:52:27
Geef je ECU zo'n 100km om echt aan de nieuwe situatie te wennen.
???
die gaat in Pete z'n geval gewoon 3° later koelen.

verder klopt dat, dat bij een 87° versie de naald net ietsje lager staat.

razorx

Citeer
ah, mijn themperatuurmeter  staat ongeveer op iets voor achten, das niet voldoende dus?
2,5 10 v
Dat is je wekker. ;eusa_grinnik

Citeer
t valt me wel op dat ie t voor een zweed ook niet zo goed op temperatuur krijgt binnen

Kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben, maar na vervanging van de thermostaat is het zeer behagelijk in mijn roffel!

razorx

Citaat van: Ludo op 18-12-2007 21:55:44
Citaat van: razorx op 18-12-2007 21:52:27
Geef je ECU zo'n 100km om echt aan de nieuwe situatie te wennen.
???
die gaat in Pete z'n geval gewoon 3° later koelen.

verder klopt dat, dat bij een 87° versie de naald net ietsje lager staat.

Volgens de geruchten wordt nu, ook voor de turbo versie, de 90 graden versie aangeraden, bel er niet 100% zeker van.

Ludo

geruchten.  :evil:
je kan er zelfs een 80° instoppen, is maar net wat je wil...

razorx

Citaat van: Ludo op 18-12-2007 22:00:47
geruchten.  :evil:
je kan er zelfs een 80° instoppen, is maar net wat je wil...
Eerlijk gezegd lijk mij het verschil tussen 87 en 90 graden ook marginaal, zeker als je de toleranties meeneemt.

elmarconi

Citaat van: razorx op 18-12-2007 21:57:19
Citeerah, mijn themperatuurmeter  staat ongeveer op iets voor achten, das niet voldoende dus?
Dat is je wekker. ;eusa_grinnik 

Nee, je tankmeter.  :P
--
Autogas Inside . . .