KMvrtr's T-5R blog

Gestart door KMvrtr, 16-12-2007 23:03:32

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Weer een heel lijstje.  :D
Waar had je de koplampen vandaan?.
En hoe heb je het CO probleem opgelost?.

Turbo-Geek

Mijn hemel wat een drama maar wel een mooi verhaal om te lezen, heel herkenbaar op sommige punten !
Ik heb ook GEEN hoge pet op van die sloperijen en kom er tegenwoordig ook liever niet meer tenzij je zelf je onderdelen kan verwijderen en meenemen (dan weet je wat je hebt).
Veel rijplezier ermee !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Zó, wat een verhaal, Antoine!

Belachelijk dat Verwijst zulke slechte koplampen durft te verkopen.

Volgende keer de koplampen bestellen bij www.auto-onderdelen.com of www.koebergenautos.nl
Betaalbaar en snelle levering.

Fijn dat er eindelijk apk op zit!

KMvrtr

Citaat van: Ludo op 13-05-2010 11:35:30
Weer een heel lijstje.  :D
Waar had je de koplampen vandaan?.
En hoe heb je het CO probleem opgelost?.

De koplampen kwamen in eerste instantie van www.A28autocombinatie.nl Toen die niet konden leveren heb ik de rechter koplamp bij Nordicar gehaald.
CO heeft petervolvo geregeld. Ik was er zo klaar mee dat ik niet eens heb gevraagd hoe ie dat gefikst heeft.

Citaat van: Turbo-Geek op 13-05-2010 11:38:30
Mijn hemel wat een drama maar wel een mooi verhaal om te lezen, heel herkenbaar op sommige punten !
Ik heb ook GEEN hoge pet op van die sloperijen en kom er tegenwoordig ook liever niet meer tenzij je zelf je onderdelen kan verwijderen en meenemen (dan weet je wat je hebt).
Veel rijplezier ermee !

LOL! Nou ja, meeste heb ik natuurlijk zelf op mijn hals gehaald. Slecht plannen, treuzelen en klusblunders kan ik mezelf aanrekenen.

Volvo850 93

KMvrtr Je hebt een super auto alleen wel klote van de schade maar als je zelf niks heb is dat het belangrijkste

Mvg Dennie

UserID6342

Die APK is een mooi horrorverhaal geworden, pfff.  Zo zie je maar dat diverse bedrijven hier de mist mee ingaan.  APK station wat wisselend keurt (al dan niet terecht), Verweijst met zijn k*tlampen tot 2x toe.  Erg jammer en vervelend allemaal.  Ben wel blij voor je dat er weer een APKtje opzit, want daar was het uiteindelijk allemaal om te doen natuurlijk.

En zoals je zelf al terecht opmerkt, volgend jaar meteen ergens anders laten keuren en niet meer bij dat eerste fröbelstation.  Kan je een hele pak ellend en troep schelen.

razorx

Zo Antoine, het zat je niet mee!
Wat een drama.

Ik neem aan dat het slechte lichtbeeld door de reflectors kwam.
Als je lui bent koop je nieuwe koplampen en zet alleen het glas en de reflector over. Een stuk minder werk.

Maar ja dat is achteraf. En je hebt je APK.
Nu maar weer fijn genieten van je gechipte roffel.

groeten,
Yits.

elianmars

Citaat van: razorx op 13-05-2010 15:44:53

Als je lui bent koop je nieuwe koplampen en zet alleen het glas en de reflector over. Een stuk minder werk.

Koplampen verwisselen is toch ook zo gebeurd? Kwestie van 8 boutjes los- en weer vast schroeven.

razorx

Ach ik ben heel lui, hoeven de motorklepsteunen niet los.

haasje

Citaat van: elianmars op 14-05-2010 12:03:50

Koplampen verwisselen is toch ook zo gebeurd? Kwestie van 8 6 boutjes los- en weer vast schroeven.

Freakybaby

Dat is weer lekker gegaan.. Fijn he, hoe die dingen zich opstapelen  :eusa_wall:

Nu ervan genieten!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

KMvrtr

Citaat van: razorx op 13-05-2010 15:44:53

Koplampen verwisselen is toch ook zo gebeurd? Kwestie van 8 boutjes los- en weer vast schroeven.

Citaat van: haasje op 14-05-2010 18:16:08

Koplampen verwisselen is toch ook zo gebeurd? Kwestie van 8 6 boutjes los- en weer vast schroeven.

Ik kreeg het niet voor elkaar zonder de sloten van de motorkap te lossen.
Zeker aan de linkerkant, want daar zit mijn LPI computer tussen de accu en de koplamp. Daar kan je echt niet bij anders.
Maar goed, ik zal in ieder geval van mijn leven niet meer vergeten om er goed op te letten dat de kabel goed in het slot zit.  ;D

Freakybaby

Dat is een optie, andere is om een noodkabeltje achter bijv je knipperlichten te leggen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

KMvrtr

Citaat van: Freakybaby op 14-05-2010 22:02:09
Dat is een optie, andere is om een noodkabeltje achter bijv je knipperlichten te leggen.

True, maar da's nou niet iets waar ik hiervoor ooit over heb nagedacht.

:eusa_think: Maar wel interessant. Heb je nog meer van dit soort redudante oplossingen? Dan kan ik die wel op tijd inbouwen.  ;)

KMvrtr

Helaas is het tijd voor een final update.
Laatste jaar zat het mijn arme Volvo niet echt mee. De koprevisie heeft het olieverbruik naar zeer aanvaardbare proporties terug gebracht, en de chiptuning heeft hem weer in een Jonge God veranderd. Maar sindsdien glijdt ie technisch steeds verder naar de afgrond.

Kleine opsomming serieuze problemen:
- airco lek
- verbruikt koelvloeistof in het blok (niet de kop, en ook niet de oliekoeler in de radiator helaas)
- stuurhuis overleden, stuurt nu als een oude vrachtwagen
- lak wordt rondom zienderogen slechter
- roest op dorpel en achterklep

Klein leed:
- bekleding bestuurdersstoel doorgesleten, moet nieuw alcantara op
- dakraam lekt soms en is erg gehorig. Laat zich niet goed afstellen.
- bout ophanging uitlaat afgebroken
- lichtbeeld koplampen zéér matig, hakkenoverdeslootvoordeapk
- afstelling handrem wil maar niet lukken, eveneens hakkenoverdeslootvoordeapk
- voorwielophanging rammelt en kraakt. De nodige rubbers zijn aan het overlijden, plus waarschijnlijk wéér een setje uplinks overleden door de vele verkeersdrempels hier in Almere

Noodzakelijk onderhoud op korte termijn:
- distributieriem + waterpomp
- nieuwe remschijven voor nodig
- 4 nieuwe banden nodig
- volledige ontsteking bougies, kabels, bobine, rotor, verdelerkap

Met pijn in het hart vorig jaar dus besloten om niet nog meer geld in deze bodemloze put te blijven gooien.
850's halen bij normaal onderhoud prima de 500.000, maar ik heb helaas eentje die dat echt niet gaat redden.

In deze staat viel ie particulier niet te verkopen, wilde ik eigenlijk ook niet, dus gaat ie ingeruild worden. Kan ie linea recta richting export of zo. Wel zonde van alle goodies die er nog op zitten, maar ja.

Het Volvo boek is nu dus bijna gesloten voor mij. Volgende week wordt ie waarschijnlijk ingeruild. Tenzij iemand hier op het forum er een goed bod op doet...

Mixed feelings. Blij dat ik -bijna- van die rampenbak af ben. Maar ik wéét dat ik hem vreselijk ga missen.