Het is zover...

Gestart door mehn, 19-12-2007 18:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

1. Mega schurend geluid in de 1
2. Niet meteen aandrijving bij wegrijden
3. Soms slippen in andere versnellingen
4. Geen aandrijving in de R, áls de R het als doet is het na een flinke "kloeng". Soms gaat de auto, met heel veel slip, zelfs vooruit in de R
5. Oliepeil bij warme motor tussen maximum koude kant en minimum warme kant
6. Olie lijkt goed
7. Geen foutmeldingen
8. In de winterstand vallen de geluiden mee

Zeg het maar...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

oei, dat klint niet goed!.  :-\
voer diagnosefunctie 3 eens uit.

mehn

Citaat van: Ludo op 19-12-2007 18:51:03
voer diagnosefunctie 3 eens uit.

Zojuist gedaan, gebeurt niet veel. Elke keer als het ledje 6x knippert gaat het toerental op en neer. Tikkende geluiden hoor ik iig niet ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 19-12-2007 19:46:48
Citaat van: Ludo op 19-12-2007 18:51:03
voer diagnosefunctie 3 eens uit.

Zojuist gedaan, gebeurt niet veel. Elke keer als het ledje 6x knippert gaat het toerental op en neer. Tikkende geluiden hoor ik iig niet ::)

helemaal niks. ???
heb je in het interieur geluisterd?.
in de motorruimte hoor je het anders beter.

Emiel


RRRRR_Ramon

Pffffffff, das niet zo mooi Maik :'(  :eusa_wall:


Bij mijn auto viel de druk weg door een lopgelopen bus in drum C1. De bus ging dan een eigen leven leiden en schoof over de as heen en weer. In die as zitten oliekanalen die het platenpakket bekrachtigd, wanneer dan de bus voor die oliekanalen komt wordt de oliestroom afgesloten en is er geen aandrijving.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Tijdens het rijden merk je dus helemaal niets. Het is alleen als je tot stilstand komt en dan verder wilt rijden. Zodra de bak naar 2 schakelt lijkt alles weer koek en ei. Ook daarna (remmen, dus niet stoppen) terug naar 1 is er niets aan de hand. Het treedt ook niet altijd op. Soms pakt ie meteen, maar (en correct me if I'm wrong) steeds vaker moet je eerst toeren maken voordat ie met een schok in de versnelling schiet.


Gr :-\

elianmars

Wat is dat toch ineens met die automaten?  :-\

Ludo

Citaat van: thuur op 19-12-2007 22:26:57
Het treedt ook niet altijd op. Soms pakt ie meteen, maar (en correct me if I'm wrong) steeds vaker moet je eerst toeren maken voordat ie met een schok in de versnelling schiet.

en als je op het moment dat je toeren maakt, naar 3 schakelt?.

Eugene

Oei, dat klinkt niet best :-\



If it's not blown, it sucks...

mehn

#10
Citaat van: Ludo op 19-12-2007 21:20:24
heb je in het interieur geluisterd?.

Euh nee ;)

Ik heb de motor gestart (stond niet in VADIS maar leek me wel handig als je het toerental moeten kunnen horen fluctueren) en heb 3x op de knop gedrukt. Ledje knippert zoals beschreven en vervolgens heb ik met mijn oor zowat op de accu gelegen. Niets te horen.

Na een paar keer knipperen. gaat tijdens het knipperen het toerental op en neer en vervolgens blijft ie 6x knipperen en toerental fluctueren. Ik heb niets horen tikken bij stap 1 t/m 4. Stap 5 heb ik niet naar gekeken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Tjonge jonge Maikel,

We hadden het er vorige week nog even over "stel dat, dan....."  :eusa_wall:
Rijd je nu in de winterstand weg?

Succes in ieder geval  :-\

Ludo

Citaat van: mehn op 20-12-2007 07:06:42
Citaat van: Ludo op 19-12-2007 21:20:24
heb je in het interieur geluisterd?.

Euh nee ;)

Ik heb de motor gestart (stond niet in VADIS maar leek me wel handig als je het toerental moeten kunnen horen fluctueren) en heb 3x op de knop gedrukt. Ledje knippert zoals beschreven en vervolgens heb ik met mijn oor zowat op de accu gelegen. Niets te horen.

als je de motor start hoor je inderdaad niks, het motorgeluid overtreft alles.
gewoon contact opzetten en diagnosefunctie 3 uitvoeren.
goed luisteren, maar je moet dan in de bak de kleppen horen tikken.

mehn

Citaat van: VADISOperatieOnderdeelFunctie
1Magneetklep S1Klikkend geluid in versnellingsbak
2Magneetklep S2Klikkend geluid in versnellingsbak
3Magneetklep SLKlikkend geluid in versnellingsbak
4Magneetklep STHKlikkend geluid in versnellingsbak. Deze klep klikt slechts twee keer, te weten bij het starten en stoppen. Luister daarom zorgvuldig.

Zojuist even gedaan zonder lopende motor.
Nu zijn de kleppen wel te horen; d.w.z. elke keer als het ledje aangaat hoor ik de klep tikken.
Bij stap 1: 6x, bij stap 2: 6x, bij stap 3 NIETS en bij stap 4 ook 6x (dus niet maar 2x. klinkt wel iets anders als bij stap 1 en 2) ???

Dit zou betekenen dat solenoid SL niet wordt aangestuurd?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Ik lees ook dat de activatie van magneetkelp SL in de diagnosefunctie 20 seconden duurt.
Dan zou die tegelijkertijd met stap 4 kunnen worden uitgevoerd, wat het vreemde gedrag bij stap 4 zou kunnen verklaren.

Helaas staat er in de tabel van diagnosefunctie 4 geen code voor magneetklep SL. Iemand een idee hoe ik die apart zou kunnen testen?

SL heeft een overbruggingsfunctie tussen de bak en de koppelomvormer... :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: