Het is zover...

Gestart door mehn, 19-12-2007 18:36:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: mehn op 20-12-2007 10:17:37
Ik lees ook dat de activatie van magneetkelp SL in de diagnosefunctie 20 seconden duurt.
Dan zou die tegelijkertijd met stap 4 kunnen worden uitgevoerd, wat het vreemde gedrag bij stap 4 zou kunnen verklaren.

Lijkt me sterk dat iets wat als aparte stap staat omschreven tegelijk met een andere stap zou vallen :eusa_think:

Citeer
Helaas staat er in de tabel van diagnosefunctie 4 geen code voor magneetklep SL. Iemand een idee hoe ik die apart zou kunnen testen?

SL heeft een overbruggingsfunctie tussen de bak en de koppelomvormer... :eusa_think:

Aangezien het niet altijd optreedt: als je de diagnosetesten een aantal maal herhaalt, hoor je dan altijd hetzelfde?


Gr :-\

Ludo

Citaat van: mehn op 20-12-2007 10:17:37
Helaas staat er in de tabel van diagnosefunctie 4 geen code voor magneetklep SL. Iemand een idee hoe ik die apart zou kunnen testen?

heb ik ook al ooit naar gezocht, volgens mij is dat helaas niet mogelijk.  :-\

mehn

De diagnosetest worden automatisch 3x herhaald. In alle drie de gevallen hoor ik niets bij stap 3

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Ludo op 20-12-2007 10:49:17
Citaat van: mehn op 20-12-2007 10:17:37
Helaas staat er in de tabel van diagnosefunctie 4 geen code voor magneetklep SL. Iemand een idee hoe ik die apart zou kunnen testen?

heb ik ook al ooit naar gezocht, volgens mij is dat helaas niet mogelijk.  :-\


Bij foutcodes 3-3-1, 3-3-2 en 3-3-3 staat duidelijk dat je dat moet doen, dus het zou moeten kunnen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Maikel, straks heb je een lange reis voor de boeg.
ik zou toch eerst even in Heerlen bij het transmissie bedrijf langsgaan, dat is voor jou niet zo ver.
zij hebben de juiste diagnose apparatuur.
je weet dan toch tenminste waar je aan toe bent.

GeertG

Ai  :-\
Hopelijk valt het allemaal een beetje mee !

Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Vandaag bij BTS geweest.

Diagnose: begin van het einde. Kan elke dag voorbij zijn, duurt niet lang meer iig.
Hij had een verhaal dat me bekend voorkwam. Soortgelijk als wat men Ramon heeft verteld.

- Olie rook nog goed (gek hè  :eusa_whistle:)
- Foutcodes uitlezen heeft ie niet gedaan nadat ik had uitgelegd wat ik al allemaal had getest ;)

Kortom: mechanisch probleem, ik zie u begin Januari wel  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Is deze diagnose op basis van je verhaal of heeft hij ook naar de diagnosetests geluisterd?

Ga je nog voor een second opinion?


Geen fijn nieuws iig :(


Gr :-\

mehn

Nee hij kon wel een uitgebreide diagnose stellen, dan moet ik de auto een dag brengen. Na de proefrit heeft hij alleen naar de olie gekeken.

Ik was er om 16:30, tegen sluitingstijd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

dit klinkt niet zo goed.  :-\

wat ga je nu doen, wachten tot januari?.


mehn

Citaat van: Ludo op 20-12-2007 20:33:04
wat ga je nu doen, wachten tot januari?.

Als ik de automaat bij BTS wil laten reviseren zal ik wel moeten, die hebben vakantie tot 2 januari ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

heb je nog andere opties dan?.

mehn

Een andere automaat eronder laten hangen...Kost naar schatting 40% van een revisie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

aha, dat zijn dan al mooiere cijfers.  :D

RRRRR_Ramon

Kost inderdaad een stuk minder. Ik heb er ook over gedacht maar het toch niet gedaan omdat je niet weet wanneer die bak het loodje legt. De factor geluk speelt een grote rol hierin. 40% van een revisie is ook nog best een bult geld en hoe zit het dan met garantie? Bij een zelf aangeleverde bak wordt dat ook moeilijk denk ik.  :eusa_think:

Misschien is het wel makkelijker een AT bak van een T-5 te vinden dan 1 van een diesel omdat er gewoon meer T-5's rijden dan diesels. In mijn geval hebben ze o.a. een andere eindvertraging, koppelomvormer en een andere aansluiting op het koppelingshuis (VAG motor). Voor een T-5 geldt dat ook ten opzichte van de andere (NA) benzine modellen behalve dan de koppelingshuisaansluiting.

Ook het feit dat je niet echt lekker op weg bent met een belangrijk onderdeel onder je auto waar je de historie misschien niet exact van weet............  :eusa_think:

Ik ben blij dat ik voor een volledige revisie gekozen heb, ik weet nu dat ik er toch met redelijke zekerheid wel voor een paar jaar vanaf ben. Zeker nu de bak beter is dan het origineel. Ook het jaar garantie zonder km-beperking is fijn te noemen.

Maikel veel succes met waar je ook voor kiest en ook heel jammer dat je er niet bij kan zijn in Oostenrijk tijdens de Kerst.....  :'(
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪