Afslaande motor: the story continues... FINALLY SOLVED!

Gestart door FrankvdAa, 21-12-2007 20:15:59

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: FrankvdAa op 21-12-2007 22:44:47
Die benzinedampenafzuiginstallatie, heb je daar toevallig ook een afbeelding of onderdeelnummer van? Kon er op 't forum en in Vadis verder niets over vinden namelijk.

EVAP

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FrankvdAa

'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FrankvdAa

Hoe groot moet ik me die cilinder indenken? Heb even gekeken onder de bumper aan de bestuurderszijde, maar zag 'm zo snel niet hangen... :eusa_think:

@Thuur: jij praat over de benzinedampenafzuiginstallatie alszijnde 'het potje onder je spruitstuk', maar dat is toch de olieafscheider, of niet?

Contact gehad met de dealer en kan 'm a.s. donderdag daar afgooien (incl. factuur) en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen. Ik heb al aangegeven dat ze i.i.g. het gasklephuis en de stationairregelaar schoon moeten maken (en positiesensor controleren). En de vacuumslangen / carterontluchting checken.
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
--

Ludo

met de pot van de benzinedampafzuiginstallatie word bedoeld de pot onder de bumper bij het linkervoorwiel.
deze: http://www.850turbo.be/temp/benzinedamp.jpg

het potje op jouw foto is inderdaad de olieafscheider.

thuur

Citaat van: FrankvdAa op 24-12-2007 17:01:05

@Thuur: jij praat over de benzinedampenafzuiginstallatie alszijnde 'het potje onder je spruitstuk', maar dat is toch de olieafscheider, of niet?

Citaat van: thuur op 21-12-2007 22:33:21Verder kan het stinken als de benzinedampenafzuiginstallatie (zwarte pot onder de bumper, bestuurderszijde) kapot is ..

De foto geeft inderdaad de oliescheider. De slangen hieraan kunnen gescheurd of gebroken zijn wat vaak een veroorzaker is van stank in en rondom de auto. Dat zijn dan oliedampen wat je ruikt terwijl de pot onder je bumper echt benzinedampen verspreidt.

Laten we hopen dat de dealer wat kan vinden!

Gr ;)

FrankvdAa

Citaat van: thuur op 24-12-2007 18:28:02
De foto geeft inderdaad de oliescheider. De slangen hieraan kunnen gescheurd of gebroken zijn wat vaak een veroorzaker is van stank in en rondom de auto. Dat zijn dan oliedampen wat je ruikt terwijl de pot onder je bumper echt benzinedampen verspreidt.

OK, duidelijk! :)
--

volvosjonnie

Op dit moment ook deze klachten, het afslaan bij het ontkoppelen, zeg maar het moment dat je op de stoplichten afrijdt >:(

Ik heb namelijk ook een electronische gasklep en ben wel benieuwd wat nu bij jou de oplossing is.....

Misschien heb ik het gemist maar hoeveel heeft die van jou gelopen?
Wanneer wordt het zomer..

FrankvdAa

Citaat van: volvosjonnie op 24-12-2007 19:58:45
Op dit moment ook deze klachten, het afslaan bij het ontkoppelen, zeg maar het moment dat je op de stoplichten afrijdt >:(

Ik heb namelijk ook een electronische gasklep en ben wel benieuwd wat nu bij jou de oplossing is.....

Heb 'n automaat met 277dkm op de teller, maar ik heb nog een mechanische gasklep...
--

Marc O.

Citaat van: volvosjonnie op 24-12-2007 19:58:45

Gasklephuis reinigen. Heb dit vorig jaar laten doen en dat heeft het probleem opgelost. Moet het binnenkort weer doen. Ben alleen een beetje huiverig om het zelf te doen, uit angst dat ik dat electronische ding sloop.
...The Nile isn't just a river in Africa...

volvosjonnie

Die van mij heeft zo'n 120dkm,loopt alleen op benzine en het is een 140pk.

Volgens mij wel een beetje vroeg maar ja wie ben ik...

Marc O.

Citaat van: volvosjonnie op 24-12-2007 21:26:31
Die van mij heeft zo'n 120dkm,loopt alleen op benzine en het is een 140pk.

Volgens mij wel een beetje vroeg maar ja wie ben ik...

Ik denk dat benzine of LPG weinig uitmaakt. Bij mij is ie nu zo'n 70.000km geleden gereinigd (en moet nu dus weer). Dus dat het na 120k km een keer moet lijkt me niet heel erg vreemd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

volvosjonnie

Ja, ik weet natuurlijk niet of de vorige eigenaar het al eens heeft laten reinigen maar ik hoop dat dit het euvel verhelpt.

Ik laat het hier nog wel weten.

FrankvdAa

Auto is inmiddels weer opgehaald en de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Gasklephuis schoongemaakt
- Gaskleppositiesensor gecontroleerd
- Stationairregelaar schoongemaakt
- Carterontluchting gecontroleerd (geen lek gevonden)
- Carbonfilter gecontroleerd (geen lek gevonden)

Rekening van de LMM gaan ze bij Volvo proberen te verhalen en hij had 't erover dat ze bovenstaande werkzaamheden daar ook bij gingen zetten.

Citaat van: werkplaatschef
Zo, ik zag dat je je schokdempers eindelijk hebt vervangen. Tjonge, wat zijn die dingen stug!

Nu afwachten of het iets heeft opgelost...
--

thuur