voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

???
vanavond na een avondje parket leggen bij een vriend, de installatie weer eens aangezet, en......KNAL , iets in de eindversterker met een steekvlam.........morgen maar eens kijken, nu geen puf meer :evil:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

thuur

Zit je nou nog steeds te prutsen met die analoge buizentroep?

Gr :evil:

heutink

Citaat van: thuur op 08-07-2009 23:36:21

???
zijn er ook digitale buizen dan ?
8)

-D©©©L-

Citaat van: heutink op 08-07-2009 23:41:31
Citaat van: thuur op 08-07-2009 23:36:21

???
zijn er ook digitale buizen dan ?
8)

Zeker weten. !

http://en.wikipedia.org/wiki/CSIRAC

ed

Citaat van: heutink op 08-07-2009 23:32:38
???
vanavond na een avondje parket leggen bij een vriend, de installatie weer eens aangezet, en......KNAL , iets in de eindversterker met een steekvlam.........morgen maar eens kijken, nu geen puf meer :evil:

Daarom stop ik ook met de buizen. Elke keer weer wat. Zit je lekker te eten met een muziekje erbij KNAL, alsof er een strijker in de kamer ontploft. Dan maar iets minder mooi geluid maar wel betrouwbaar!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

heutink

;D
Zo, het spul draait weer......door de warmte in de eindversterker was er een draad die de 220 vanaf de aan/uit-schakelaar transporteerde hard geworden en gebroken, mooie inbrandplek van de vlamboog. Het spul maar wat gemodificeerd.
Eigenlijk een matige materiaalkeuze van mijnheer AMC :eusa_think:

heutink

zo, na maanden heerlijk luisteren, maar wat geexpirimenteerd met signaalbronnen, en de pickup ingang van de AMC hybride-voorversterker maar opgeblazen.....
:eusa_wall:
voorlopig maar weer naar de Arcam CDspeler luisteren ( ook geen straf ) en het soldeerstation maar weer opzoeken >:(

heutink

;D
Vandaag 2 Vvox Habari 's voorzien van nieuwe basspeakers........klinkt best  goed  :eusa_dance:

capri

Was vroeger ook een echte audio gek, meer een verslaving dus.
Van pioneer naar marantz, accuphase, bryston en ik moest natuurlijk ook surround dus een marantz
sr-14 en alle stereo de deur uit.

Ben van de verslaving af en luister naar een normaal setje naar muziek om meer geld over te houden voor de T-5R.

Nad met usher speakers en een paar leuke snoeren.

ed

Kan inderdaad een behoorlijke verslaving worden. Ben net van Graaf OTL buizen versterker naar Naim met Wilson Benesch speakers gegaan. Steeds weer een stukje mooier, maar ook exponentioneel duurder. Het klopt wel allemaal nu.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

capri

Als het nu klopt zo houden en niet meer veranderen, geeft een hoop rust als je tevreden bent met je set.

ed

Citaat van: capri op 29-11-2009 22:59:31
Als het nu klopt zo houden en niet meer veranderen, geeft een hoop rust als je tevreden bent met je set.

Met mijn vorige setup draaide ik alleen maar een klein aantal platen. Echt frustrerend. Veel ander e muziek klonk gewoon niet goed. Nu is het mer allround. Sommige dingen komen er niet meer zo "echt" uit, maar dat heeft als voordeel dat ik ineens de rest van mijn muziek weer draai.

Klinkt overigens alsof je door schade en schande wijs bent geworden!

capri

Citaat van: ed op 01-12-2009 12:01:21
Citaat van: capri op 29-11-2009 22:59:31

Met mijn vorige setup draaide ik alleen maar een klein aantal platen. Echt frustrerend. Veel ander e muziek klonk gewoon niet goed. Nu is het mer allround. Sommige dingen komen er niet meer zo "echt" uit, maar dat heeft als voordeel dat ik ineens de rest van mijn muziek weer draai.

Klinkt overigens alsof je door schade en schande wijs bent geworden!

Kan nu  meer van muziek genieten dan voorheen.
Op deze set klinkt alles neutraal en kan gewoon naar minder goede opnames luisteren.

Zit er wel aan te denken om ooit een paar magnepans te kopen met een leuke voor en eind versterker.

De hobby blijft natuurlijk knagen.   :evil:

gr wim

heutink

Citaat van: heutink op 29-11-2009 15:21:58
;D
Vandaag 2 Vvox Habari 's voorzien van nieuwe basspeakers........klinkt best  goed  :eusa_dance:
:D
en vandaag de luidsprekers afgemonteerd, en aan de eigenaar laten luisteren.........
zelden iemand zo blij gezien ;D
ze klinken trouwens echt goed :eusa_drool:

ed

Citaat van: heutink op 06-12-2009 16:16:28
Citaat van: heutink op 29-11-2009 15:21:58
;D
:D
en vandaag de luidsprekers afgemonteerd, en aan de eigenaar laten luisteren.........
zelden iemand zo blij gezien ;D
ze klinken trouwens echt goed :eusa_drool:

Zegt mij werkelijk helemaal niets. Kan er via Google ook niets over vinden.