voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

8)
en hoe klinkt dat nou ? ( en het staat  toch wel in een leuke ruimte ?)
???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

daytonawim

Die ruimte is groot genoeg.

Die voor speakers heeft hij ook achter staan. ( elke box heeft een eigen Sub (vanaf 18hz )  met een 500 watt rms sunfire versterker de center heeft er zelfs 2.)

Als ik hem mag geloven, knal je die ruimte compleet uit met de actie films.

Qua muziek is dit ook niet verkeerd, heb ze zelf ook front de rest wat kleiner ivm de ruimte.

Helaas woont ie niet echt in de buurt (Noorwegen)

heutink

:evil:
gisteren en vandaag was het weer zover......ook de trage 3,15 A eruit bij de voeding,
maar weer vervangen en het hele spul schoongeblazen, die eindversterker zuigt zich gewoon helemaal vol met stof met die ventilatoren erin........toch maar koelen met stikstof of helium ???
eens kijken of het spul weer werkt........en ja hoor het doet het weer :eusa_dance:

heutink

8)
vandaag dus weer.....1 maand volgehouden, het werkt weer, maar toch maar eens op het takenlijstje zetten om eens een oplosing te bedenken ???

heutink

:evil:
en weer na een maand......zou er een timer in zitten ???
???
iemand een idee of de buizen na een jaar of 3-4-5 meer vermogen opnemen en vervangen moeten worden ?

ed

Dat kan. Ik zou de buizen gewoon even laten testen.
Welke setup draai je nu precies en waar gaat het mis?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

heutink

8)
Arcam  CD23 cd-speler, daarachter een AMC cvt1030a hybride voorversterker , daarachter een AMC cvt2100 eindversterker, en daarachter hangen 2 Audiostatic ES 300RS elektrotaten.
Wat er mis gaat.........het laatste jaar vliegt de hoofdzekering ( 3,15A traag ) ongeveer elke maand uit de eindversterker.
Het hele spul is nu 4-5 jaar oud, en heeft al wel zo'n 10.000 uur gedraaid.
Ik heb nu wel gelezen op Wikipedia dat de KT88 eindpijpen max 2000-5000 uur meegaan.
Waarschijnlijk gaan ze nu te veel stroom trekken...........( verouderingsproces ) ???

daytonawim

Mischien een soort van filter maken zoals op een beamer ?

Dan zou ik idd de buizen eens laten testen, en vernieuwen je zal versteld staan !

Ondertussen heb ik de voeding van de versterker van de sub naar de kloten geholpen :-(

Had ik tijdelijk een beest van een versterker uit de kelder gevist ( 2 X 400 Watt rms ), gaat ie bij 50% vermogen vol
in de beveiliging :-(

Toch maar eens de weerstand van de subs op gemeten en ja hoor 4 ohm per stuk en parallel geschakeld (dus 2 ohm)
dat trok ie net niet meer.

Nu maar op elke kanaal maar 1 sub aangesloten en gaan die banaan!

Uiteindelijk de Sub versterker maar eens na (laten) kijken want is wel wat speciaal ( Mirage BPSS-210)

Powerpete

stof had ik altijd een probaat middeltje voor, gewoon een stukje afzuigkapfilterdoek ervoor, wel regelmatig ff schoonblazen of met de stofzuiger schoonmaken,
scheelt echt een megabult stof in je apparaten...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

thuur

Citaat van: heutink op 18-05-2010 23:22:42
8)
Arcam  CD23 cd-speler, daarachter een AMC cvt1030a hybride voorversterker , daarachter een AMC cvt2100 eindversterker, en daarachter hangen 2 Audiostatic ES 300RS elektrotaten.
Wat er mis gaat.........het laatste jaar vliegt de hoofdzekering ( 3,15A traag ) ongeveer elke maand uit de eindversterker.
Ik heb nu wel gelezen op Wikipedia dat de KT88 eindpijpen max 2000-5000 uur meegaan.
Waarschijnlijk gaan ze nu te veel stroom trekken...........( verouderingsproces ) ???

Sja, Wiki.. Dat kan iedere idioot aanvullen. Beter is de spec-sheet na te kijken of wat gerenommeerde bedrijven benaderen voor realistische cijfers over de levensduur. Buizen veranderen elektrisch gezien wel wat in eigenschappen naarmate de leeftijd vordert. Na 10k uur lijkt het me geen overbodige luxe overigens.

Zolang ze verder nog prima functioneren zou je een 4,5 a 5 A T fuse kunnen proberen. Niet hoger dan 6 gaan, maar dat hoef ik je niet te vertellen ;) Als de zwaardere zekeringen er ook uitknallen moet je verder zoeken.Maar het blijft uitstel uiteraard.

Gr 8)

Daf46

Citaat van: heutink op 18-05-2010 23:22:42
8)
Arcam  CD23 cd-speler, daarachter een AMC cvt1030a hybride voorversterker , daarachter een AMC cvt2100 eindversterker, en daarachter hangen 2 Audiostatic ES 300RS elektrotaten.

Ik neem aan dat je de weg naar fora als http://www.audiofreaks.nl/ ook wel al kent. (niet om je hier weg te jagen hoor, ik vind het veel te boeiend)

Wanneer vliegt die zekering er eigenlijk uit ? Bij inschakelen, willekeurig, hoge volumes,  ... ???
Aangezien het een AB klasse blijkt te zijn, is de ruststroom regelbaar ? Ook de gloeistroom neemt natuurlijk wel wat vermogen  ook die kan natuurlijk wat te hoog staan ...

ed

Heb je de versterkers al eens afgeregeld? De ruststroom kan behoorlijk toenemen als buizen ouder worden. Dat is een soort lawine affect, alhoewel de KT88 een erg stabiele buis is. Ik zou ze zeker even vervangen en netjes laten afregelen. Ik denk dat je ze niet meer terug kent!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

heutink

8)
vandaag mijn studieboeken uit 1968 weer gevonden.....audio-buizenversterkers & elektrostatische geluidsweergevers, even lezen en de kennis is weer terug  :eusa_think:

heutink

:D
na wat lezen in mijn oude studieboeken, was er maar 1 conclusie:
4 st tetrodes moeten vervangen worden.Vandaag het spul maar weggebracht naar dr.Tube in Drouwenerveen, en die gaat er voor mij volgende week 4 Svetlana's 6550C in bouwen, en de versterker verder upgraden.
:eusa_dance:

ed

Je weet waarschijnlijk niet wat je hoort als je hem terug krijgt. Versleten buizen kunnen heel suf gaan klinken, de dynamiek is dan weg.