Portierslot 850 vóór hetzelfde als achter

Gestart door @®-, 23-12-2007 14:24:20

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Kom ik vanmorgen bij mijn auto blijken ze geprobeert te hebben in te breken in mijn auto. Niet gewoon het raam ingooien, maar via de bovenkant het interieur in te komen. Resultaat ze zijn er niet ingekomen  :evil: , ik moet zeggen ze hebben het wel netjes gedaan want ik heb weinig schade buiten het buig en afstelwerk, waarschijnlijk zijn ze gestoord omdat het alarm is afgegaan. En aangezien ik geen zicht op mijn auto heb omdat de parkeerplaatsen niet voor mijn deur zijn, kwam iemand waarbij mijn auto voor de deur staat zeggen dat mijn auto stond te brullen en heftig stond te knipperen. Dus ik wist wel dat er wat was, maar dacht eerder dat het alarm gewoon last had van de kou  :eusa_silenced:

Wat ze nu precies hebben geprobeerd ben ik nog niet echt achter kunnen komen omdat mijn hele portier ontwricht was. Het bovenste schanier heb ik een stelplaatje in moet doen om 'm weer recht hangend te krijgen. De boven kant van het portier, dus hetgene met de raamlijst, heb ik weer terug moeten buigen. De deurhaak (welke aan de B-stijl zit) waar het slot in zat maar ook even goed afgesteld.

Alleen nu zit ik met het volgende, mijn portier gaat nu wel eens vanzelf open. Ik denk dat het in het slot zit wat niet goed zit. Ik heb nog een slot liggen van een achterportier, maar voor ik mijn hele portier uit elkaar ga halen is dit hetzelfde als dat van het achterportier?

thuur

Ik denk het niet. Voorportiersloten hebben doorgaans een extra 'aansluiting' zodat je het slot ook met de sleutel kunt bedienen.

Balen man :(

Gr :-\

@®-

Citaat van: thuur op 23-12-2007 18:31:01
Ik denk het niet. Voorportiersloten hebben doorgaans een extra 'aansluiting' zodat je het slot ook met de sleutel kunt bedienen.

Balen man :(

Gr :-\
Het is aan de passagierskant, dus dat slot hoeft dan niet perse mee te doen. Dus verder zou het hetzelfde moeten zijn?

Ach balen valt wel mee, ze hebben de auto niet open gekregen en de schade die ik had is inmiddels verholpen. Het is alleen zo raar dat het portier soms terug in de eerste stand van het slot valt. Dus ik doe de deur dicht en het portier is goed dicht, ga je na een kwartier kijken staat ie dus in die eerste stand. Dus dat is het enige wat ik nog moet oplossen. En anders haal ik van de week wel even op de sloop een ander slot voor het voorportier.

thuur

Ik denk dat ze verder hetzelfde zijn ja. Als je maar niet L en R verwisseld ;)

Gr 8)

@®-

Ik heb het slot eens goed ingespoten met WD-40 en na alles weer goed te hebben afgesteldt blijft ie het vooralsnog goed doen.
Ik heb er de tijd toch even niet voor om een ander slot te halen.