Montage achterspoiler

Gestart door ed, 04-07-2004 00:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

henry classic v70

Dan zou ik naar een ijzerwarenwinkel gaan, hebben vaak meer verschillende soorten en maten..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

GringoV70

Daar heb ik er al veel van bezocht.
zodra je over fijne draad begint, zijn ze je liever kwijt.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

JeroenV70

Heb je enig idee wat de spoed is van het schroefdraad? Heb je het kunnen meten?
Als je aangeeft dat het m8 met fijne draad is, dan verwacht ik een spoed van 1,0 mm in plaats van 1,25 mm.  :eusa_think:

m8x1,0 bestaat wel maar het zal niet mee vallen om een bout te vinden met verzonken kop en imbus of torx.

De DIN norm voor die vorm is DIN 7991, de imbus versie valt onder ISO norm 10642, de torx varianten onder ISO 14581 en ISO 14582.

Dat s geen parate kennis maar vond ik hier (laatse pagina onderaan in het midden): http://www.stokvistrading.nl/downloads/algemeen/Overzicht%20tekeningen%20vlgs%20DIN.doc

Als je zoekt op die normen zul je zien dat m8x1,25 de norm is, normale metrische M8 draad dus.  ::)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

UserID6342

Kijk even bij rvspaleis.nl, daar hebben ze net zo veel bouten als jij wilt hebben en ook in fijn draad

GringoV70

Citaat van: JeroenV70 op 24-01-2015 20:55:10
Heb je enig idee wat de spoed is van het schroefdraad? Heb je het kunnen meten?
Als je aangeeft dat het m8 met fijne draad is, dan verwacht ik een spoed van 1,0 mm in plaats van 1,25 mm.  :eusa_think:

Ja, ik weet wat de spoed is, dat is inderdaad 1.
Op mijn vorige werk heb ik dat kunnen meten, zijn speciale apparaatjes voor.


Citaat van: Dirk342 op 25-01-2015 07:06:18
Kijk even bij rvspaleis.nl, daar hebben ze net zo veel bouten als jij wilt hebben en ook in fijn draad

Dank je Dirk,
Maar fijne draad hebben ze helaas niet in bij verzonken bouten.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

JeroenV70

Nog even verder gezocht voor je met "m8 fine DIN 7991".

het lijkt erop dat ze lang genoeg zijn, dus misschien een stukje korter maken:
1. http://www.a2stainless.co.uk/M8-x1-00-x-30-Socket-CSK-Screw-DIN-7991-A2_A1CTK9.aspx
2. https://www.fastenal.com/web/products/details/11506223

Succes  :)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

UserID6342

Citaat van: GringoV70 op 25-01-2015 17:05:23

Dank je Dirk,
Maar fijne draad hebben ze helaas niet in bij verzonken bouten.
Sorry, maar waarom dan niet gewone spoed erin tappen en als zekerheid vastzetten met een moer ?  Kleine moeite, zo gedaan en kost verder noppes omdat je de bouten/moeren al hebt....

henry classic v70

Als het zo lastig ging met die beugels wist ik het wel.... laagje Sikaflex 221 en het ding zit gewoon muurvast

Maar inderdaad gewoon draad erin tappen kan natuurlijk ook
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JeroenV70

Gewoon M8 draad erin tappen klinkt inderdaad als de meest pragmatische oplossing, zeker als je aan de andere kant nog ruimte hebt voor een borgmoer. Ik kan aan de hand van deze foto's echter niet bepalen of daar ruimte voor een moer is.

Andere optie is uiteraard andere beugels en kit te gebruiken.  ;D
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

HHXX850

Interessante topic..

Afgaande op de foto's die hier zijn geplaatst heb ik mezelf tekort gedaan met een aftermarket spoiler, waarop de uitsparing voor de montagebeugel op de spoiler zelf ontbreekt.
(nb. er zit 1 schroefgat op de plek waar de spoiler op de klep zit. De auto waar de spoiler af kwam had een geboord gat bovenin de klep..niet t beste idee mbt roestvorming I guess)

Zie hieronder, met een geleende foto van dit topic ter vergelijking.

Afgezien van het zelf fabriceren van beugeltjes of enkel kitten/lijmen; iemand een idee of hier iets voor te koop is?


Thanks!



2.5 20V Estate 1994

henry classic v70

Ik zou dan gewoon geen beugel gebruiken maar vastkitten (staan verschillende goeie kitten vermeld in dit topic)
... en met alleen kit waait zo'n spoilert er echt niet af hoor  :eusa_eh:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

HHXX850

Done! Toch een originele spoiler gescoord. Zelf in kleur gespoten en met tape+beugels bevestigd.

Eindresultaat:



2.5 20V Estate 1994

henry classic v70

Staat veel beter met een spoiler, welke beugeltjes heb je gebruikt?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

HHXX850

Thanks! Idd veel puiker zo. Heb wat geimproviseerd; tweede set van dezelfde beugeltjes gebruikt voor 't "achter-plaatje" en wat HPX maxpower tape. Blijft voorlopig wel zitten:)



2.5 20V Estate 1994

HHXX850

#194
Citaat van: HHXX850 op 28-09-2015 22:57:17
Thanks! Idd veel puiker zo. Heb wat geimproviseerd; tweede set van dezelfde beugeltjes gebruikt voor 't "achter-plaatje" en wat HPX maxpower tape. Blijft voorlopig wel zitten:)


http://i58.tinypic.com/2s6ptgo.jpg




Met dat ik de foto nog eens bekijk zie ik dat de bedrading eigenlijk achter het scharnier langs de klep in had gemoeten..enig idee of er op deze manier water naar binnen loopt, of zal dat meevallen?
2.5 20V Estate 1994