Montage achterspoiler

Gestart door ed, 04-07-2004 00:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JeroenV70

#165
Vanmiddag mijn gisteren gescoorde achterspoiler gemonteerd met behulp van alle goede adviezen, de juiste kit en learning on the job.

Het viel me op dat er weinig foto's in dit topic zitten waar ik écht ondersteuning aan had in de voorbereiding, dus daar hoop ik bij deze een bijdrage aan te leveren voor mijn lotgenoten.

De voorbereiding:
- Scoor een mooie 2e hands origineel Volvo achterspoiler liefst al in kleur en zonder lakschade, met de beugels en boutjes erbij; (of bestel er een in de juiste kleur online, inclusief montagemateriaal);
- Verwijder met wasbenzine eventuele resten van het dubbelzijdig tape of kit;
- Koop een goede kit. Uiteindelijk kwam ik na tips op het forum bij de bouwmarkt uit op de transparante Bison Poly Max Crystal Express. (Volgens Bison: "De toevoeging Express zegt alles over de snelheid van deze Bison Poly Max® variant. Waar vergelijkbare producten hun eindsterkte pas na 48 uur bereiken, is Bison Poly Max® Crystal Express maar liefst 12 keer sneller en wordt de volledige eindsterkte al na 4 uur zijn bereikt.");
- Zowel de achterklep en de spoiler onvetten met een sopje met St. Marc - daar had ik goede ervaring mee van toen ik de badrand moest afkitten  :)

On the job:
- Eerst de beugeltjes over de achterklep scharnieren plaatsen om te controleren dat je klep daarna goed dicht kan. Je kunt ze namelijk verwisselen en dan werkt het net zo goed. Dit is ongeveer de bedoeling:
Één van de beugeltjes bleef niet spontaan hangen dus daar heb ik tijdelijk wat duct tape bij gebruikt.

- Kit aanbrengen op de spoiler. Ik heb 3 dotjes ter grootte van een bruine boon (zoals geadviseerd) aan iedere kant gebruikt:

- Aan iedere kant het bovenste boutje al gedeeltelijk in de spoiler vastzetten en de spoiler in de open kant van de beugeltjes hangen;
- De overige boutjes deels in de spoiler draaien;
- De spoiler goed uitlijnen met de achterklep:
- Daarna de spoiler goed aandrukken en alle boutjes vast draaien.

Foto's voor en na:

Nog een close-up:

Groetjes en succes,  ;D
Jeroen.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JeroenV70

Zou nu goed getoond moeten worden.  :eusa_think:
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

CeesvanGils

Kijk zo eenvoudig is het nou  ;)

De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

cornelis-b

Mooi dat hij er opzit en gelijk een heel ander "kontje"
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kulk

Juist! Mooie how-to ook met goede foto's  :eusa_clap:

Zo'n spoiler is gewoon dik op een estate, al is het maar om die lelijke ruitensproeier te verbergen  ;D

Dennis1974

Is die kit nou echt nodig? Ik heb nou al 3 van die dingen erop gezet maar doe het eigenlijk alleen maar met het schroefmontage setje.....ik plak hem eigenlijk nooit vast....nooit last mee gehad ook.

Is er juist een reden dat het moet? Of is het gewoon zekerheid?


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

)()()sT

Mijn V70's hebben beide beugels die enkel om het klepscharmier "klemmen" en dus is kit noodzakelijk.
Op onze alter 1 855 zaten toen beugeltjes die je in het scharnier schroeft.

elianmars

Ik had de spoilers juist alleen maar geplakt. Geen gepiel met die rare beugeltjes  ;D

cornelis-b

Had ik ook op mijn vorige R alleen geplakt en bij 170 ineens een hoop geklapper was ie toch los gekomen aan 1 kant. Hier dus nooit meer zonder de beugeltjes  :-\
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Dennis1974

Ok...mijn beugels zitten ook echt vast in de zijkanten van de achterklep....dus die gaan nooit los. Ik vind het ook wel handig als ik ooit moet vervangen of wat dan ook dat ik ze er zo af heb


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

henry classic v70

Er zijn 2 verschillende beugels die worden gebruikt.





...even geleend.

De bovenste beugel omsluit het scharnier, de onderste wordt slecht aangedraaid met een torx

Staat veel over te lezen in dit topic >klik<
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

GringoV70

#177
Na verschillende topics over de montage van de achterspoiler te hebben bekeken,
heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht.

Ik wil mijn achterspoiler plaatsen met de beugels die aan het scharnier vast zitten.
heb bij de dealer een montage setje gehaald.
Echter loop ik tegen een probleem aan.
In het scharnier moeten 2 boutjes vervangen worden voor langere.



De bovenste op de foto is geen probleem, de onderste echter wel.
Wat er in zit is m8 met fijne draad.

Wat in het montage setje zit is m8 met normale draad, zie foto.



Hiervoor naar de dealer geweest, ander montage setje,
weer m8 met normale draad.
Nu zegt de dealer dat het m6 met fijne draad moet zijn.
Wat erin zit heb ik nagemeten en het is toch echt m8 met fijne draad.
Oftewel hoe kom ik aan 2 inbus of torxbouten met verzonken kop
M8 fijne draad en 20 lang plus 2 flensmoeren m8 fijne draad.
Weet iemand hier misschien onderdeelnummers van?
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

henry classic v70

Deze beugels zitten er bij mij op..





615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

GringoV70

Henry,

Dat zijn ook de beugels die ik wil gebruiken.
Echter om de beugel aan het scharnier te bevestigen komt er een langere bout door.



Dat is deze bij jou, heb hem rood omcirkeld.



Ik heb alleen niet de juiste maat bout en moer.

Wanneer ik hier m6 in doe kan de achterklep draaien in het scharnier.
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!