Xenonverlichting - maar dan zo OEM mogelijk...

Gestart door Misha, 30-12-2007 14:42:33

Vorige topic - Volgende topic

Misha

De Bi's hebben dus een elementje wat binnen de fitting verspringt : hiermee kun je dus prima seinen, vermoed ik.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BenC70ES

Citaat van: 850 T5 Freak op 02-01-2008 20:34:34
bij mij zijn het gewoon H7 lampen.

Heb je dat effectief nagekeken, volgens mij zitten op de heldere C70 lampen niet 4 xH7 maar 2 x H7 en 2 x ?  Stond toch zo in Vadis, en was bevestigd op een ander forum.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Citaat van: BenC70ES op 02-01-2008 21:50:22
Citaat van: 850 T5 Freak op 02-01-2008 20:34:34
bij mij zijn het gewoon H7 lampen.

Heb je dat effectief nagekeken, volgens mij zitten op de heldere C70 lampen niet 4 xH7 maar 2 x H7 en 2 x ?  Stond toch zo in Vadis, en was bevestigd op een ander forum.
Ik heb H3 gelezen.

pwassink

Citaat van: Misha op 02-01-2008 21:35:24
De Bi's hebben dus een elementje wat binnen de fitting verspringt : hiermee kun je dus prima seinen, vermoed ik.

Nee dat gaat dus niet ..

Opwarmtijd voor de xenonlamp is te lang, duurt een seconde of 15 voordat je ca 60 % van opbrengst hebt ..
das veel te lang voor een "Hee pas op!"  knipper ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Citaat van: pwassink op 02-01-2008 21:54:23

Nee dat gaat dus niet ..

Opwarmtijd voor de xenonlamp is te lang, duurt een seconde of 15 voordat je ca 60 % van opbrengst hebt ..

Nee, doordat het elementje zich verplaatst hoef je niet een andere lamp te ontsteken. Dat lijkt me juist de insteek van bi-xenon t.o.v. normaal xenon....
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Citaat van: Marc O. op 02-01-2008 22:02:06

Nee dat gaat dus niet ..

Nee, doordat het elementje zich verplaatst hoef je niet een andere lamp te ontsteken. Dat lijkt me juist de insteek van bi-xenon t.o.v. normaal xenon....

Deels heb je gelijk, als de lamp al als dimlicht brandt kan hij van plek wisselen naar ander brandpunt voor grootlicht maar ook dit kost tijd dus is niet "handig"  als t om delen van secondes gaat ..

Reden dat men deze lampen ontwikkelde is voor autos waar maar een dubbele lamp inzit.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Citaat van: pwassink op 02-01-2008 22:08:54
Citaat van: Marc O. op 02-01-2008 22:02:06

Nee dat gaat dus niet ..

Deels heb je gelijk, als de lamp al als dimlicht brandt kan hij van plek wisselen naar ander brandpunt voor grootlicht maar ook dit kost tijd dus is niet "handig"  als t om delen van secondes gaat ..

Reden dat men deze lampen ontwikkelde is voor autos waar maar een dubbele lamp inzit.

Ik denk dat die wissel zo snel gaat dat die tijd te verwaarlozen is. Denk eraan dat het ontsteken/opgloeien van groot licht ook tijd vergt. Ik zou me kunnen voorstellen dat die tijden ongeveer gelijk zijn aan elkaar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

innocenti

Wisselen is niet voldoende. Seinen moet je ook kunnen als je lampen uit staan. Daarom hebben auto's met af fabriek xenon nog losse seinlampen met Halogeen.

Turbo-Geek

Zou me niet zo druk maken over Groot licht, je gebruikt het niet vaak (als het goed is) en goed afgesteld grootlicht met halogeen geeft al genoeg licht. Gewoon halogeen houden, scheelt je $$$ en gedoe.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Zo.. even een update weer :

Inmiddels zijn de lampen en knippers besteld, ik verwacht ze volgende week ergens.

Inderdaad de C70 Jewel-lampen  :eusa_dance:.

Ik had inderdaad even niet nagedacht bij de seinfunctie met lichten uit.  Hiermee is de keuze voor de xenonset ook rond.
Wordt iig een 4300K set, geen bi-xenon maar gewoon regulier groot licht.

Ik ben op dit moment nog bezig met wat aanbiedingen voor een fatsoenlijke xenon-set.

Zippo

Citaat van: Misha op 04-01-2008 17:11:58
Ik ben op dit moment nog bezig met wat aanbiedingen voor een fatsoenlijke xenon-set.

Wat zoek je dan?
Ken iemand die heeft setjes 50 Watt i.pv. 35 Watt

Misha

Citaat van: Zippo op 04-01-2008 17:29:28
Citaat van: Misha op 04-01-2008 17:11:58

Wat zoek je dan?
Ken iemand die heeft setjes 50 Watt i.pv. 35 Watt

Er zijn zo  veel aanbieders, ik wil een kwalitatief hoogwaardige set hebben, 4300K.
Zonder kwaad bloed te willen zetten: het gaat mij echt vooral om lichtbeeld en lichtopbrengst, minder om uitstraling.
Er zijn setjes van 140 euro: er zijn setjes van tegen de 500 euro. 

Bijkomend probleem is dat ik niet precies kan begrijpen hoe 35w en 50w zich verhouden op xenongebied; ik zie wel dat een xenonset de verlichting geeft die ik nodig heb, na wat ge-expirementeer met allerlhande halogeenverlichting.

(en dan concluderen dat de halogeenset in de 142 eigenlijk beter licht geeft vanuit de ronde koplampjes...)

Maar kun je wat meer vertellen ? Graag ?

Zippo

Linker kant is 50 Watt en de rechter is 35 Watt.
Eerst hebben ze mij 35 Watt meegegeven, terwijl ik de 50 Watt wou.

Hieronder zie je het verschil met links en rechts

Ik heb voor deze set 139 euro incl. btw betaald + 1 jaar garantie.
Het gaat hier om een 6000k set.
4300k heeft hij niet.

Misha

Inderdaad wel een verschil zeg..
mmmh..

Ook maar eens over denken.

Misha

Inmiddels heb ik voor de volgende setup gekozen :

- Originele Volvo C70 MY-2003 heldere koplampen
- Originele Volvo C70 MY-2003 Knippers

- MaxLux Xenon HID-set met 4300K Philips xenon 'lampen'.

De spullen zijn inmiddels allemaal besteld.
Goedkoop is dit allemaal zeker niet : de hoofdprijs betaal ik er echter ook niet voor.

Uiteraard zal ik de montage en de ervaringen  zoals te doen gebruikelijk als 'klusdag'  posten in mijn weblog..

Tot zover iedereen bedankt voor de hulp en de adviezen, heb er veel aan gehad ! :eusa_clap: