goedkope manier om geluidskwaliteit flink op te waarderen

Gestart door jberg, 31-12-2007 16:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

robbie409

Ik ben een beetje laat.... zijn er nog tweetertjes?

Hoeveel moet ik in een 855 stoppen? 2 helemaal achterin, maar volgens mij ook ergens voorin nog?

Dus 4 stuks heb ik nodig.

razorx

Citaat van: robbie409 op 29-01-2008 22:01:35
Ik ben een beetje laat.... zijn er nog tweetertjes?

Hoeveel moet ik in een 855 stoppen? 2 helemaal achterin, maar volgens mij ook ergens voorin nog?

Dus 4 stuks heb ik nodig.

Je hebt normaal gesproken bij een standaardconfiguratie twee voor het dashboard nodig en twee voor de achterdeuren.

jberg

Citaat van: elianmars op 29-01-2008 21:05:23
Pffffffff........... wat een gedoe allemaal, zeg. Ik heb gewoon een setje kant-en-klare originele D-stijl speakers gekocht via Marktplaats  :eusa_snooty:

En laten die achteraf nou bij de topicstarter vandaan komen.........  ;D ;D ;D

deze zijn beter, en stukken goedkoper ;)

jberg

Citaat van: robbie409 op 29-01-2008 22:01:35
Ik ben een beetje laat.... zijn er nog tweetertjes?

Hoeveel moet ik in een 855 stoppen? 2 helemaal achterin, maar volgens mij ook ergens voorin nog?

Dus 4 stuks heb ik nodig.

ik heb er nog wel 4 denk ik

elianmars

Citaat van: jberg op 30-01-2008 20:25:54
Citaat van: elianmars op 29-01-2008 21:05:23
Pffffffff........... wat een gedoe allemaal, zeg. Ik heb gewoon een setje kant-en-klare originele D-stijl speakers gekocht via Marktplaats  :eusa_snooty:

En laten die achteraf nou bij de topicstarter vandaan komen.........  ;D ;D ;D

deze zijn beter, en stukken goedkoper ;)

Ja, als jij de hoofdprijs voor de originele wilt hebben wel, ja  ::) :eusa_snooty:




;D ;D

Ik heb echt geen zin in dat gesoldeer en ik eis niet zoveel van mijn audio  ;)

D-J

V70 T-5D

tackle

beetje laat....zijn er nog van die dingen over? Ik heb een s70 daar zitten die dingen toch ook in?

ThomasGLT

Zijn er nu nog mensen die de originele achterstijl speakers (estate) over hebben? Ik hoor het graag!

jberg

ik ben er nu helemaal doorheen, maar als er nog meer mensen belangstelling hebben bestel ik wel weer een nieuwe lichting

maak maar weer een lijstje

why-not


fransb85

als ik vier van die dingen bestel kan ik ze dan met gebruikmaking van de originele kabels in de d stijl en dashbord tweeters monteren of moet er een andere weerstand in?  het duizelt me nu een beetje...

dirktv


jberg

Citaat van: fransb85 op 03-03-2008 20:19:13
als ik vier van die dingen bestel kan ik ze dan met gebruikmaking van de originele kabels in de d stijl en dashbord tweeters monteren of moet er een andere weerstand in?  het duizelt me nu een beetje...

zie http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23874.0 voor de tweeters geldt ongeveer t zelfde

Jimmy

Ik zou ook graag 2 tweeters bestellen!

Groeten, Jimmy

thuur

Ze zitten er in :D

Achter (d-stijl) is perfect, alleen voor vind ik ze iets te afwezig. Alsof er een weerstand tussen zit, paar dB te weinig opbrengst zeg maar. Ik heb de originele elco gebruikt, misschien toch maar op goed naar een betere?

Het geluidsbeeld is inderdaad veel rustiger, de vlakke freq.respons van de tweeters sluit goed aan bij de dyns in de deuren 8)


Gr :eusa_dance: