zomer- in combinatie met winterbanden

Gestart door VOLVOlkert, 31-12-2007 17:24:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: VOLVOlkert op 05-01-2008 19:27:27
Beste Thuur, Ik weet niet zo goed hoe ik je reactie uit moet leggen. Ik heb een concrete vraag, krijg daar een half antwoord op, er komen andere zaken ter sprake, er wordt mij aangeraden nog wat te zoeken op het internet, er komen andere reacties en opeens lijkt het not done om over winterbanden te praten. Klopt dat?

Ja, dat is het precies! Of je nu voor- of tegenstander bent (een middenweg schijnt er blijkbaar niet te zijn) van winterbanden doet niet ter zake. Je vraag ging er om of je de banden mag 'mengen'.

Bassie81 geeft een heel mooi antwoord, al zou ik het antwoord van Jan Piet ook niet schrappen. Een winterband presteert al behoorlijk minder onder de 4 mm profiel. Dat is ver boven het wettelijk minimum, en dus geen keihard minimum.

Wat je ook doet: als je maar de beste banden achter monteert ;)


Gr 8)

BenC70ES

Citaat van: thuur op 05-01-2008 21:08:40
Wat je ook doet: als je maar de beste banden achter monteert ;)

Ook daar kan je over discussiëren...

Met standaard ophanging (dus niet verstelbare schokdemping) zijn onze Volvo's bijna niet weg te krijgen achteraan, zelfs niet in extreme situaties.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Citaat van: BenC70ES op 05-01-2008 21:16:13
Citaat van: thuur op 05-01-2008 21:08:40
Wat je ook doet: als je maar de beste banden achter monteert ;)

Ook daar kan je over discussiëren...

Met standaard ophanging (dus niet verstelbare schokdemping) zijn onze Volvo's bijna niet weg te krijgen achteraan, zelfs niet in extreme situaties.

Nou....
zou ik niet durven zeggen, ik vind dat best tegenvallen eigenlijk...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: BenC70ES op 05-01-2008 21:16:13
Citaat van: thuur op 05-01-2008 21:08:40
Wat je ook doet: als je maar de beste banden achter monteert ;)

Ook daar kan je over discussiëren...

Met standaard ophanging (dus niet verstelbare schokdemping) zijn onze Volvo's bijna niet weg te krijgen achteraan, zelfs niet in extreme situaties.

Dat hebben we al eens gedaan. De conclusie was: achter de beste banden ;D


Gr 8)

BenC70ES

Citaat van: Misha op 05-01-2008 21:17:28
Nou....
ik vind dat best tegenvallen eigenlijk...


Ik ook, mijn 480 ging mooi dwars met power-on-lift-off  ;D  

Maar dat bedoelde je niet zeker?  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

VOLVOlkert

Weet je, misschien moet het gewoon snel zomer worden  ;D :D :angel:

Bedankt voor alle reacties. Zullen we het afsluiten? Iemand een biertje?


motlor

ieder heeft zijn eigen mening over zomer/winterbanden ik kan alleen zeggen dat een zomerband meer grip geeft in de zomer met een hoge temperatuur en droog weer, en een winterband meer grip geeft in de winter maar ook als er veel bladeren op de weg liggen , erg veel regen valt , en uiteraard in modder en sneeuw , zit zelf in de banden al vele jaren en zal tegen niemand zeggen dat je winterbanden moet nemen , maar ga je echt op wintersport of zoek je echt de sneeuw en gladheid op neem dan voor je eigen veiligheid een set winterbanden , voor hier in nederland is het niet zo spannend . maar echt ga je op vakantie je zult het verschil merken [ in veel positive zin ]
groetjes allen , Motlor.

jan piet

Citaat van: VOLVOlkert op 04-01-2008 14:11:52
Jan Piet, bedankt voor je zorg en info. Ik moet het profiel achter nog even opmeten. Misschien is het inmiddels inderdaad te weinig....

Ik begrijp dat je dus liever op winterbanden rijdt. Waarom? Een zomerband komt vaak beter uit een test bij nat en droog weer. Alleen als het gevroren heeft of als er sneeuw ligt, heb je meer aan een winterband. Ijs en sneeuw hebben we niet zo vaak, dus lijkt me een zomerband nuttiger. Of zit ik nou verkeerd?


Puur even als opmerking op hierboven: nee, persoonlijk rijd ik niet liever op winterbanden, maar verslijt door mijn hoeveelheid kilometers een compleet set winterbanden, en zet er 's zomers gewoon nieuwe zomerbanden op. Heb geen voorkeur voor het één boven het ander, maar merk een beduidend verschil in de winterperiode mét winterbanden.
Gr, JP