lampje motormanegment

Gestart door Denno, 02-01-2008 20:41:00

Vorige topic - Volgende topic

Denno

Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn thermostaat en temp. sensor vervangen omdat mijn temperatuur meter een eigen leven ging leiden. Tevens ging mijn motormanagment lampje branden en na het uitlezen gaf hij alleen maar aan dat de temp. sensor vervangen moest worden maar niet de thermostaat (of is dat normaal)Na het plaatsen van de temp. sensor ging het lampje uit maar na 5 min. weer gelijk aan. Na speuren op het forum kwam ik erachter dat de thermostaat misschien ook wel overleden kon zijn  en dat was dus zo. Na deze vevangen te hebben en de boel geresstet te hebben was de storing verholpen. Nu zo'n 800 km verder gaat wederom mijn motormanagment lampje branden en vind ik dat de temp meter niet mooi op 3 uur staat maar net eronder. Kan het zijn dat de thermostaat wederom kapot is?

Het lampje ging branden nadat ik met een koude motor flink toeren moest maken omdat een paardel*l mij niet voor wilde laten gaan met invoegen.
Wat mij opviel is dat de motor een tweetal dagen erna bij het starten even pruttelde en inhield maar dat is 50km verder ook niet meer het geval! oftewel motor start soepel en auto rijdt voor de rest goed

wie o wie?

Denno

Sorry maar het gaat om een V70R uit '97

marcelV70R

gewoon weer ff uit laten lezen!!

Marcel

thuur

Foutcode op de temp.sensor betekent idd vaak dat de thermostaat zijn beste tijd heeft gehad.

Welk type thermostaat heb je erin gestoken? Er zijn 90 en 87 graden varianten in omloop. Nadat ik mijn 90 gr. door een 87 gr. exemplaar heb vervangen staat de meter ook een halve mm onder 3u.

Hoe is het met de ontsteking gesteld?

Vwb de foutcode: laten uitlezen, zonder code blijft het bij giswerk....

En de volgende keer niet meer gassen met koude motor :eusa_naughty:.. Gewoon even wachten, beter voor je hart, je motor en je beurs ;)

Gr 8)

850freak

om zelf niet onnodig een topic te openen het volgende, is het motormanegmentlampje ook zelf uit te schakelen
bij mij is deze gaan branden nadat een vacuumslang en de pakking van het inlaatspruitstuk niet goed bleken te zijn
dit is inmiddels gerepareerd maar het lampje brand nog
ik was vanmiddag met mijn andere auto (een V40) bij  volvo verkerk in utrecht (*knip*)om het lampje van de imobilizer uit te zetten en dat koste me 23 euro terwijl hij niet uitgezet is omdat mijn dynamo stuk bleek te zijn, maar ik mocht wel afrekenen voor het meelopen even kijken en overstarten zonder dat ze gereset hebben

moderators

zeg, we zijn hier niet om dealers af te zeiken!
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

850freak

in plaats van gelijk zo beledigd te zijn (heb je soms een contract met volvo verkerk of werk je daar) zou je ook even kunnen zeggen of dit lampje zelf uit te schakelen is.
buiten dat heb ik wel meer klachten over bepaalde dealers gelezen hier op dit forum,
en mogen volgens jou dan alleen de positieve dingen vermeld worden en als iets negatief is moet je het maar voor je houden.
ik raad iedereen af om bij volvo verkerk in utrecht overvecht te komen rijd dan liever door naar leidse rijn daar weten ze nog wat service is en dat is ook verkerk

Ludo

Citaat van: 850freak op 07-05-2008 09:29:06
in plaats van gelijk zo beledigd te zijn

ik denk niet dat hij beledigd is.
er zullen vast ook wel mensen zijn die dik tevreden zijn over deze dealer.
en zeg nu zelf, voor je werk wil jij zelf ook betaald worden...
een beetje moeite doen om te zoeken hoe je het lampje uit krijgt mag je ook wel doen, ga je niet dood van.  ;)
je boterhammen worden toch ook niet voorgeknabbeld?.

moderators

Citaat van: 850freak op 07-05-2008 09:29:06
in plaats van gelijk zo beledigd te zijn (heb je soms een contract met volvo verkerk of werk je daar) zou je ook even kunnen zeggen of dit lampje zelf uit te schakelen is.
buiten dat heb ik wel meer klachten over bepaalde dealers gelezen hier op dit forum,
en mogen volgens jou dan alleen de positieve dingen vermeld worden en als iets negatief is moet je het maar voor je houden.
ik raad iedereen af om bij volvo verkerk in utrecht overvecht te komen rijd dan liever door naar leidse rijn daar weten ze nog wat service is en dat is ook verkerk

Het gaat ons helemaal niet om deze dealer, of welke andere dan ook. En je mag hier best je mening geven.

Dat is wat anders dan ongefundeerd roepen dat iets slecht is! Dat raakt kant noch wal en heeft geen plaats hier. En we zijn zeker niet beledigd.
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

850freak

@ludo
het overstarten en de dynamo doormeten 23 euro
23 euro voor 2 minuten werk dat wil ik ook wel verdienen word een leuk uurloon
en wat betreft het zelf zoeken, ik heb het hele boekje doorgespit en kan hier niks over vinden

@moderator

mijn mening is dat het oplichters zijn daar 23 euro voor niks
anwb gebeld en ik heb nog 25 kilometer naar huis kunnen rijden, dit hadden ze bij verkerk ook wel kunnen doen voor die 23 euro maar die laten je liever staan

Ludo

nounou 2 minuten.
stonden ze je dan met de meetapparatuur op te wachten?.  ;D
maar er is niemand die je tegenhoud om zelf ook een dealerschap op te bouwen...

en beter zoeken dan, er is een topic over.
en nog een tip, als je informatie vraagt, stel dan niet alleen de vraag , maar geef zelf ook duidelijke informatie.
er is hier echt niemand, die in een glazen bol kan zien welk type auto jij rijd, of hoe jong/oud die is.  ;)

850freak

@ ludodo is dit niet een 850 forum

Gmid

Ja, maar ook al lijken al die geweldige prachtige maar toch vierkante hokken op elkaar, er zijn toch echt 342 soorten smaken en uitvoeringen.

Dus het zou handig zijn om te noemen welke smaak uit welk jaar jij precies hebt.

;) ;D
Volvo C30 '12

850freak

een 850 GLT uit 1992 2.5 20V