olie welke? tegen welke prijs?

Gestart door bike, 07-01-2008 11:39:16

Vorige topic - Volgende topic

verburgh

heb je er altijd 10w40 in.ze zegen als je er dan 5w40 in ga doen dat het vuil los ga komen in je motor.

-D©©©L-

Citaat van: verburgh op 24-11-2009 23:56:15
heb je er altijd 10w40 in.ze zegen als je er dan 5w40 in ga doen dat het vuil los ga komen in je motor.

Ze zeggen wel meer. En mijn zegen hebben ze.

Domaso

Vanmiddag olie gekocht. Mobil Super 3000 X1 5W-40. Prijs: € 36,95 voor 6 liter.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

razorx

Ik wil niet op de grote oliediscussie in detail ingaan.

Vraag heel brutaal of je je voorkeursolie tegen garageprijs kan krijgen. Kan zo'n 15 á 20% schelen.

Wel even zorgen voor vieze handen en kleding. ;)

LPGLE

http://www.eurol.com/nl/home/adviseur
http://www.kroon-oil.com/nl/

handige link om via het kenteken te zien welke olie er in kan , of eventueel een alternatief .

Haenzel

Momenteel experimenteer ik met Valvoline MaxLife 10w40  (speciaal voor 100.000 km+). 4 liter voor eur 19,95.
Eens kijken wat dit doet met mijn olieverbruik. (voorheen gebruikte ik met 5w40 ca.1 liter per 2500 km)

Wat nu al opvalt is dat de klepstoters zich pas laten horen als de auto langer dan 3 dagen stilgestaan heeft; duurt dan ca. 3 seconden.
Gebruik ik hem dagelijks dan hoor ik na het starten niets..

Antonio

Ik heb gelukkig nog een vaatje pyroil staan van 50 liter ;D.

De Benz die ik voor de Volvo had, zoooop olie. Vandaar.

128.- voor 50 liter 10W40

turbopower

Die ene liter 10W60 die ik erbij doe op 8000 km zijn ook de kosten niet ;D

Erik_M.

'k kwam, ter info, deze site tegen : http://www.olietekoop.nl/

gRoet
eRik

Justin-850

Citaat van: Haenzel op 24-11-2010 12:55:27
Momenteel experimenteer ik met Valvoline MaxLife 10w40  (speciaal voor 100.000 km+). 4 liter voor eur 19,95.
Eens kijken wat dit doet met mijn olieverbruik. (voorheen gebruikte ik met 5w40 ca.1 liter per 2500 km)

Wat nu al opvalt is dat de klepstoters zich pas laten horen als de auto langer dan 3 dagen stilgestaan heeft; duurt dan ca. 3 seconden.
Gebruik ik hem dagelijks dan hoor ik na het starten niets..

Mijn klepstoters hoor ik iedere koude start :-\ Is het dan raadzaam om andere olie te gebruiken? Ik gebruik nu Castrol Magnatec 5W40 en het verbruik is eigenlijk nihil. Zo eens in de 2 maand een druppie erbij.......

JW

bij botenzaken kun je ook vaak goedkoop olie halen. Zo hebben die Valvoline Synpower 5w-40 voor 4,40 per liter (als je het in een vat van 10L koopt). Handig voor de 850 die nog steeds wat olie verbruikt. Gaat toch wel een liter per 2000 km doorheen denk ik zo, alhoewel het een stuk rustiger gaat sinds ik de lekkage van de carterpanschroeven bij het oliefilter weg is...   ;D
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Jelmar

Ik koop Shell helix & ultra helix in bulk voor een heeeeele leuke prijs.

Als iemand interesse heeft hoor ik het wel :)
Kleine of grote afname, alles is mogelijk.
850R

StefanCJ

Iemand ervaring met Aral olie?

Sbv

In de S70 gaat Elf Evolution SXR 5W40, die haal ik uit bulk op mijn werk

In de V70n Shell Helix 0W30 AS, via Ebay in Duitlsland gekocht voor iets van 7 euro/l

StefanCJ

Ik heb vorige keer Shell Helix 5w40 gekocht via olietekoop.nl. Ik zie op e-bay regelmatig Aral olie voorbij komen en vroeg me af of meerdere mensen dat gebruiken.