cvm oftewel een carterventilatiemeeting regelen?

Gestart door Hans Duiven, 08-01-2008 17:12:54

Vorige topic - Volgende topic

Methode

Wat een superavond. Mitchel en collega's een hele diepe buiging voor de ondersteuning en de verleende service. Het bestaat nog!

Gelukkig was ik er samen met mijn zoon (12jr). Wij waren allebei erg onervaren. Maar toch job done..

Op de terugweg een complete Shell pomp leeggekocht. Waren begonnen om 17.30 en klaar om 23.00.

Het vervangen van de carterventilatie was bij mij nodig. Denk dat het 366.000 km niet is uitgevoerd.  Auto rijdt weer als een zonnetje.

Ook mijn zoon was erg onder de indruk van e.e.a. zeker de spoedcursus uitlezen motormanagement heeft bij hem een grote indruk achtergelaten.

Was voor mij een indrukwekkende ervaring. Nog nooit op deze manier aan een auto geknutseld, zeker niet aan het blok.

Ook erg leuk om de gezichten achter de forumleden te zien.

Geweldig initiatief
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

GHI

Zooowww,

Dat is ook weer klaar. Wat een klus, maar met hulp van de crew van Hooftman wel te doen. Prettig dat je kunt vragen of je in de goede richting bezig bent, dat scheelt tijd (kun je zelf bedenken wat er was gebeurt zonder hulp!!)

Mitchell, bedankt voor het op poten zetten hiervan, alle anderen bedankt voor de support.

Tot de volgende keer,

Groet,

GHI

hpkevertje

Zoals beloofd is hier het verslagje van de Carter Ventilatie Meeting op 6 maart 2008 bij Volvo dealer Hooftman te Waddinxveen.

Ik ben 's middags om ca. 14.45 uur gaan rijden vanuit mijn woonplaats Grootebroek (vlakbij Enkhuizen). Gereden via de dijk naar Lelystad en de A6, A27 en A12 genomen.

Binnen een uur was ik bij Utrecht en toen was het ongeveer 15.45 uur. Bij Utrecht was het al aanzienlijk drukker dan het uur daarvoor en het laatste stuk op de A12 tot Waddinxveen was het enorm druk. Je ziet dan dat als er maar het minste gebeurt je onmiddellijk een flinke file hebt.

Ik heb voor mijn werk veel langs de weg gezeten maar de laatste jaren minder en dan kan je goed de sterke groei van het verkeer beoordelen.

Het laatste stukje naar het industrieterrein van Waddinxveen was wel ingewikkeld maar dankzij de navigatie was het een eitje.  ;D
Om ca. 16.15 kwam ik aan bij Hooftman waar ik van de receptioniste direct koffie kreeg aangeboden. Direct kennis gemaakt met een paar forumleden en we gingen al spoedig naar de garage. Een aantal mensen kwam redelijk laat en daar heb ik dan ook nauwelijks mee gesproken, jammer. :(

Ik had zelf een naam-badge opgedaan zodat waarschijnlijk nu iedereen weet wie er achter mijn nickname schuilgaat. Misschien een idee voor andere meetings?  ::)

Ik had geen idee wat mij bij het sleutelen te wachten stond en na een eerste uitleg van Mitchell ben ik aan de gang gegaan, waarna ik er al snel achter kwam dat ik enige essentiële gereedschapjes miste. De belangrijkste waren de ratel-ringsleutels 10 en 12 mm. Wat was ik blij met m'n buurmannen Gerben en Bennie.  ;D ;D

Gerben: bedankt hiervoor en ook nog voor je spritsen, stroopwafels en gekoelde vukken. Ik bedoel natuurlijk gevulde koeken maar een van mijn vele afwijkingen is om alles om te draaien.

Over gereedschap gesproken, ik had een heel handig telescoopje met daaraan een magneetje. Erg makkelijk als er een boutje op een moeilijk bereikbare plaats valt. Het was het meest uitgeleende hulpmiddel wat resulteerde in een defect hiervan. Maar ja, ik heb weer een paar mensen gelukkig gemaakt. Ik ben trouwens ook een gebogen punttang kwijt. Waarschijnlijk heb ik nog iemand hiermee gelukkig gemaakt.  :angel:

Ik zal niet verder uitweiden over de klus zelf maar kan wel zeggen dat het iedereen ontzettend tegenviel. Zodanig dat ik maar 2 foto's heb genomen en ik was echt wat anders van plan.  :(

Wat verder opviel was dat geen auto dezelfde was qua spruitstuk en aanverwante onderdelen. Dat was de reden dat iedereen z'n kenteken moest opgeven! Toch een hele uitzoekerij voor Hooftman maar het zag er prima uit!!

Het uiteindelijke doel, de carterventilatie schoonmaken/vervangen, was voor een aantal auto's noodzakelijk, zo ook voor die van mij. Toen ik de auto kocht in april 2007 had ik niet in de gaten dat de radiatorthermostaat te vroeg open ging en misschien zelfs open bleef staan. Ik kreeg dat pas in de gaten na de zomer toen ik de verwarming nodig had. Toen pas heb ik deze vervangen, wat betekent dat mijn auto langere tijd heeft gereden met een motor die niet goed op temperatuur kwam. Dat was dan ook goed te zien aan de carterventilatiepot want die zat onderaan al aardig dicht.

Een ander doel van mij was om iets meer te weten te komen over autotechnische zaken maar helaas kwam dat er niet van door het genoemde tijdgebrek.  :(

Toch een zeer nuttige avond geweest waarvan ik veel heb opgestoken. :)

Om 00.00 uur ben ik weggereden en om 01.15 uur was ik thuis. Wat een verademing zo'n stille weg voor jou alleen!! ;D

Fa. Hooftman, Mitchell, werkplaatschef William en nog een paar collega's: enorm bedank voor jullie hulp: Wat een geweldige inzet !!

Abe850TDI

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de voorgaande schrijvers: Mitchel en collega's  :eusa_clap: Tot midden in de nacht aan auto's van anderen werken uit liefhebberij en omdat je het af wilt hebben... :eusa_clap:

Bij mij was vervanging wel noodzakelijk, het potje zat redelijk dicht en diverse slangetjes waren (bijna) door. Zelfs mijn vrouw belde vanmorgen om te zeggen dat de auto veel mooier liep en fijner reed!!

Daarnaast inderdaad nog wat andere kleine dingen geconstateerd (die ik binnenkort zelf ook ga doen maar dan op zaterdag :angel:)
Wat ik er van geleerd heb is dat je zelf heel veel kan (en ik ga het ook weer doen) maar de hoeveelheid werk viel me wel tegen. Toch was het resultaat een mooie opsteker. Respect voor monteurs!

groeten
Klaas (de zilvergrijze 2.0 liter turbo bij binnenkomst gelijk rechts)

mitchelli

bedankt voor de leuke reacties!Heb ze ook maar even uitgeprint voor William,Koen en Wesley (magazijn).Ben hun ook heel dankbaar voor hun hulp.Het was idd een latertje geworden.Vooral mn benen wilde niet zo graag meer na 17 uur achter mekaar werken  ;D Ik,william en koen gingen om kwart voor 1 weg richting huis!  ;D Ik vond het super gezellig en de sfeer was geweldig.Vond het ook geweldig om jullie te helpen,al moest ik van hot naar her springen om jullie bij te staan.

Ik hoop dat nog iemand de tijd heeft gehad om wat meer foto`s te maken dan hpkevertje. Misschien walter,want die was ook nog even langs gewipt.

Vandaag was dit het gesprek van de dag in de werkplaats.Allemaal postief trouwens.Andere collega`s konden maar niet geloven dat ik om half 1 nog aan het sleutelen was.....

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mehn

Nou, jullie hoeven we dus niet meer uit te leggen hoe de sleuteldagen van de volvo850club in zijn werk gaan ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hpkevertje

Vandaag een rekening ontvangen van Hooftman: € 110,00.
Het bedrag staat al op hun rekening.  :eusa_angel:
Bij de betaling onder het factuurnr. nog een bedankje gezet.

volvo003

-Van ver gekomen (Noord-Limburg)
-als eerste in Waddinxveen (15.30 uur)
-als laatste weer op de terugreis
-om 01.30 uur thuis
-zeer voldaan en heerlijk moe
wil ik (vermoedelijk) als laatste ook even reageren op de carterventilatiemeeting.

Ik vond het een geweldige avond.
Het was prachtige locatie, vakkundige hulp, leerzame technische ervaring opgedaan en vooral kennis gemaakt met een enthousiaste organisatie en dito deelnemers

Hartelijk dank hiervoor aan allen.

In het begin van de avond heb ik enkele foto´s gemaakt.
De beste probeer ik bij dit bericht te voegen.
Hopelijk lukt me dat.

metvriendelijke groeten
Theo (volvo 003)

foto´s lukt me kennelijk nog niet!

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

hpkevertje

Hey VolvoMafiaatje,
Bedankt voor je mooie foto's. Kan ik aan thuis laten zie dat ik echt in Waddinxveen ben geweest. ;D
Als het goed is komt Volvo003 (Theo) ook nog met een paar foto's.
Gr. Hans.

volvo003

Na diverse (mislukte) pogingen is het met toch gelukt de foto´s op dit forum te plaatsen. Met een beetje hulp van  Hans (bedankt).
Helaas zitten de foto´s  niet in 1 bericht en helaas ook 1 dubbele foto, doch het is volgens mij wel de moeite waard geweest.

groeten aan alle deelnemers van de CVM te Waddinxveen
Volvo 003 Theo

hpkevertje

Hallo Theo,
Toch gelukt met je foto's, bedankt!

Voor alle lezers: zie mijn topic over de autovraagbaak van de Volvo 850.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25248.0

Was voor mij nieuw en voor alle CVM deelnemers denk ik ook. Zo komen we nog meer te weten over onze auto's.  ;D

cas

nog even een late foto..... meeste zijn van het ontleden van mijn blokje, dus niet echt interessant, deze is voor peter, sorry de camara heeft zich scherp gesteld op de achtergrond,

maar.... een kind kan de was/cv  doen!  ;D

mijn CV was aan vervanging toe, eromheen zou droog moeten zijn, zie hier mijn blokje.... lekker nat. die slang die je ziet,..... die hoort niet afgebroken te zijn. die loopt vanuit de CV rechtsom naar een aansluiting die weer ergens anders mee te maken heeft, ook was het vaccuum slangetje aan mijn spruitstuk gewoon losgeraakt...vandaar dat ik altijd benzine dampen in mijn auto had.

ook net nog even aan het zagen geweest..... voor wie wil weten hoe de carterpot er nou van binnen uitziet....

nou ZO dus..... niets bijzonders.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

johan1989

Worden zulke meetings nog weleens gehouden? :)

Zo niet, zijn er nog meer geïnteresseerden?