Nieuwe volvo rijder

Gestart door Capo, 10-01-2008 13:12:26

Vorige topic - Volgende topic

Capo

Al jaren roep ik dat ik een volvo of saab wil ( is dit vloeken in de kerk ?  ;)
( heb ivm werkzaamheden jaren terug in aantal wat duurdere klasse auto's gereden en volvo/saab vond ik prettigste )

Na diverse Toyota MR2's ( weg en circuit ) en daarna besloten het in te ruilen voor een 2 wieler ( raket op wielen  8) ) stonden auto's niet meer op zo'n hoge prioriteiten lijst.

Maargoed oude liefde roest niet en uiteindelijk heb je toch altijd een 4 wieler nodig.

Gezien de laatste auto besloot dat het wel mooi was geweest (spanrol afgebroken, distributie riem door afdekkap heen gevreten) en ik tegen een leuke 850 GLE uit 1992 aan liep.... keuze gemaakt :) 

250.000km op de klok , nieuwe APK (zelf mee gelopen met de apk keurmeester) 
Ik vermoed in de afgelopen 2 jaar : nieuwe remschijven, remblokken , remslangen, ashoezen (apk 2007), radiateur en nog aantal dingen.
Bij 216.500 de distributie riem dus die mag over tijdje weer.

Inmiddels al een benzine klep gehad die op de grond wilde gaan liggen ( nieuwe plastic schanier er vanmorgen opgezet , enkel nog lakstifje scoren )  en de binnen spiegel had een voorkeur voor afbreken ipv verdraaien, die is gisteren binnnen gekomen dus vanavond even monteren.
Direkt dan ook een los contact repareren van de binnen verlichting ( bij de achteruitkijk spiegel de "wip" knop  ;D )

Tijd voor wat foto's.

Gelukkig geen leren bekleding, gelukkig wel een trekhaak.

En vriendin vind de billen/rug verwarming erg prettig  ;D ( nee geen foto van  :eusa_naughty: )

Binnenkort olie wissel doen en de olie wissel daarna mag er nieuwe distributie riem om :)    ( ik wissel om de 10 k de olie, zijn de kosten ook niet)

Ook nog even kijken voor setje speakers in de hoedenplank. Enkel de 2 voorspeakers is net ff te weinig :)

Het is in iedergeval relaxed rijden.

Oncomfortabel,  sportief en snel,  dan pakken we de motor wel  8)
If it's got tit's or tire's it'll cost you money or cause you trouble.

FGG

Citaat van: Capo op 10-01-2008 13:12:26
Al jaren roep ik dat ik een volvo of saab wil ( is dit vloeken in de kerk ?  ;)

Nee hoor. Mercedes wel.

250.000km op de klok , nieuwe APK (zelf mee gelopen met de apk keurmeester) 
Ik vermoed in de afgelopen 2 jaar : nieuwe remschijven, remblokken , remslangen, ashoezen (apk 2007), radiateur en nog aantal dingen.
Bij 216.500 de distributie riem dus die mag over tijdje weer.

Dan mag je nog 41.500km.

Gelukkig geen leren bekleding...

???

Welkom op 't Forum, Capo.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

welkom op het forum !

succes met je 850
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Capo

Ik vind leren zetels niet prettig :)
( schuift, plakt, warm in de zomer, koud in de winter, scheuren/slijtage plekken )

Ja 75.000km in totaal las ik. Is dit echt 75.000km of is het aan te raden wat eerder te wisselen ?  Bij aantal auto's is het 100.000km maar is 90.000km echt wel een aanrader.

Oja en ik heb ook al een mooi dashboard kastje met een kruisje erin om hem te kunnen openen. Eerdaags eens macgyveren.

Schotpoort-zutphen : Bedankt :)

FGG

Citaat van: Capo op 10-01-2008 13:32:37
Ik vind leren zetels niet prettig :)
( schuift, plakt, warm in de zomer, koud in de winter, scheuren/slijtage plekken )

Dan was half leer/half stof misschien iets geweest?

Citaat van: Capo op 10-01-2008 13:32:37
Ja 75.000km in totaal las ik. Is dit echt 75.000km of is het aan te raden wat eerder te wisselen ?  Bij aantal auto's is het 100.000km maar is 90.000km echt wel een aanrader.

Ik heb mijn D-riem net laten doen ongeveer 1000km voordat 't echt nodig was. Maar ja, garanties heb je nooit, natuurlijk.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Capo

Het is geen Ford dus je hebt al iets meer garantie hehe.

En ja half leer/half stof misschien wel. Maar dit zit er in en ik vind het prima zitten :)
Het onderstel verbeteren, beter uitlaatje, etc.  en 50% van je geld in de auto stoppen tijd perk ben ik voorbij :)   Als het voldoet dan voldoet het :) Praktisch boven looks. (had ook liever een station gehad eigenlijk haha )

Goed onderhouden, goed schoon houden en zuinig op zijn dat is mijn motto :)

Spin!

Wist niet eens dat het bestond, volledig stof...zo leer je ook weer iets he. Maar mooie auto, krijg toch steeds meer bewondering voor de oudere types!

www.vm-parts.nl

Hans Duiven

Van harte met je rode baksteen en nog veel rijplezier!

Hans

Capo

Citaat van: Spin! op 10-01-2008 17:47:14
Wist niet eens dat het bestond, volledig stof...zo leer je ook weer iets he. Maar mooie auto, krijg toch steeds meer bewondering voor de oudere types!

Het is een GLE... staat geloof ik voor Goedkope LEge volvo...  ;D

Geen leer, geen airco, geen volledige speakerset, etc. etc.  En vind het prima :) Volgende volvo word vast weer stukje luxer. Zo met motoren ook steeds weer wat nieuwer ( die is nu 2005 )

Hans :  bedankt :)

Emiel

Vergeet die Volvo...Foto's van de MR2's wil ik zien!

Gerrit

Heb zelf ook in een bordeau rode gle gereden en hem net ingeruild voor een C70
Schep niet graag op maar het was (is) de mooiste gle binnen de 850 club.
staat nu te koop bij marc v/d molen in Enkhuizen
Dus voor de liefhebber kijk hier eens naar
De auto heeft ook nog een nieuw taxatie raport met een waarde van € 8000,00 dus geen rommel

voor vragen mail me

Gerrit

Hans Duiven

Citaat van: Capo op 10-01-2008 20:34:31
Citaat van: Spin! op 10-01-2008 17:47:14

Het is een GLE... staat geloof ik voor Goedkope LEge volvo...  ;D

Geen leer, geen airco, geen volledige speakerset, etc. etc.  En vind het prima :) Volgende volvo word vast weer stukje luxer. Zo met motoren ook steeds weer wat nieuwer ( die is nu 2005 )

Nou, je hebt in ieder geval wel mooi een wiswasinstallatie voor de koplampen.  8)

Hans

Capo

Een echt heenenweerwaterweghaalstangetje inderdaad voor de koplampen :P

Ik vind het ook een mooie auto. Misschien niet de mooiste van de club maar voor mij voldoet ie goed.
Geen pijn in de rug meer na langere rit, ik stap zelfs fit uit.  Je kunt heerlijk cruisen met 120/130km/h  zonder gek te worden van de wind/herrie van de motor/etc.

Ben erg benieuwd hoe die met de geremde aanhanger en 2 motors erop om zal gaan, maar gezien de trekhaak hoger zit als bij de vorige auto zal alles een stuk fijner zijn.

En de MR2's, ik zal proberen vanavond of zondag eens wat foto's te plaatsen.  Heb ze paar maanden terug van mijn website ruimte afgehaald maar heb ze nog op mijn pc.
AW11 1985 ( 2x ) Wit met bruin (roest :P )  koni geel + andere vering, origineel stuur reed het beste, motorblokje wat aangepakt en overgestapt op iets bredere banden maar wel zelfde formaat voor en achter.
AW11 1987 rood. enkel blokje aangepakt en veel woon-werk mee gereden
SW20 1991 rood.
Onderstel van een 97'er eronder, andere stabilisatie/reactie stangen, polytheen bussen, verlaagd, koni geel, diverse maten banden geprobeerd, versteviging aan de onderkant en bovenkant van carroserie, motorblok aangepakt van 156krukas fabrieksopgave naar 173 a.w. (oude type blok)  pfffffff..  tis al zeker 5 jaar geleden maar vond het echt top auto. Verkocht aan een maatje. Die heeft er andere velgen onder gezet en voorspoilertje, sportstuur, afijn je kent het wel.......................................................

Heb enkel motor foto's bij de hand nu.

Ook van alles aan gedaan ;) vering, volledig uitlaat systeem, powercommander ( a/f regel computer zeg maar ) , bmc race luchtfilter, stalen remleidingen etc. etc. 
Hij weegt 193kg met volle tank benzine en op de ene testbank doet ie 166pk a.w. ( wat reeel is ) en op een andere 183pk a.w. (nogal overdreven,  dat doen 9 van de 10 testbanken helaas)

1 van de 4

Nog een GSXR750 schade project. Of woon-werk of circuit.. 1 van de 2 word het, nog niet uit.

En vriendin rijd een Suzuki bandit 1200 en een VFR800.

Hans Duiven

Hou op! Ik krijg al weer enorme drang om een bike te kopen.

Niet doen dus,...   :eusa_wall:

Ziet er geweldig mooi uit die SuzRRRR   :eusa_clap:

Hans

Chris

Welkom hier! Nette roffel :) Veel plezier ermee.

Groeten,
Chris