Stadslicht aanpassen

Gestart door MarkoC70T5, 12-01-2008 18:09:01

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

innocenti

Goed om resultaat te zien. Ik ben dezelfde ombouw aan het voorbereiden. Heb vorige week LEDs gehaald. Ik ga alleem warm witte LEDs inbouwen omdat ik de witte LEDs van 6000K te blauw vind. Warm witte zijn 3500K.

Ga de LEDs in plexiglas inbouwen om een mooiere strooiing te krijgen (hoop ik). Je ziet dan het lampje minder goed zitten waardoor je meer de benadering van een TL balk krijgt. Zal de foto's toevoegen als ik klaar ben.

MarkoC70T5

Citaat van: innocenti op 13-01-2008 21:26:11
Goed om resultaat te zien. Ik ben dezelfde ombouw aan het voorbereiden. Heb vorige week LEDs gehaald. Ik ga alleem warm witte LEDs inbouwen omdat ik de witte LEDs van 6000K te blauw vind. Warm witte zijn 3500K.

Ga de LEDs in plexiglas inbouwen om een mooiere strooiing te krijgen (hoop ik). Je ziet dan het lampje minder goed zitten waardoor je meer de benadering van een TL balk krijgt. Zal de foto's toevoegen als ik klaar ben.
Ons doel is dus echt om 5 stipjes per lamp te krijgen.   Wat audi nu ook gebruikt  dat vindt ik persoonlijk mooier staan dan 1 volledige gekleurder strip
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

cas

Citaat van: innocenti op 13-01-2008 21:26:11

5 stipjes is wel mooi, maar idd wat innocenti denk ik in zijn hoofd heeft, het is TE voor een eind jaren 90 type auto. daar was al een topic over waar ik jouw " echte" werk gefotosjopt heb.
ik zou ook voor meer strooiing van licht willen gaan. daar zijn overigens al speciale LEDs voor. dus innocenti, ik weet niet met welke je dat wilt gaan doen? ik probeer ze goedkoop uit china te halen, want hier kosten die ik bedoel tien euro per stuk. die platte leds. die ook in een LED maglite gaan. wat ook zal helpen, is dat als je je plexiglas zou matteren. dan kom je al een heel eind.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Barry_C70

MarkoC70T5

Vandaag heb ik er nog even met CeeBee naar gekeken maar moet ook een relais schakeling gaan maken.

Normaal wordt er maar 5watt lampjes gebruikt en ik heb nu 5x5watt leds dat is wel erg veel meer dan er standaard wordt gebruikt.

Vanmiddag maar even gaan shoppen voor een relais en een paar meter kabel.
Going broke in style. 

Barry_C70

never been a fan of these headlight, maybe more in chrome, but never thought black was all that appealing, seeing this makes me wanna have a set too. very cool

EdenAli

daytonawim

Citaat van: MarkoC70T5 op 14-01-2008 13:10:08
Vandaag heb ik er nog even met CeeBee naar gekeken maar moet ook een relais schakeling gaan maken.

Normaal wordt er maar 5watt lampjes gebruikt en ik heb nu 5x5watt leds dat is wel erg veel meer dan er standaard wordt gebruikt.

Vanmiddag maar even gaan shoppen voor een relais en een paar meter kabel.

Dat moet dan een aardige bult licht geven, onze leds voor de mistlampen waren maar 1 watt en dat geeft toch al redelijk licht af ????

Verder lijkt het mij wel iets :-)

innocenti

Deze heb ik gekocht om te experimenteren.

http://www.leds-buy.nl/witte-led-180-graden-8mm-p-740.html
Deze vind ik te blauw. Geven wel een mooie spot

http://www.leds-buy.nl/fel-witte-led-graden-5mm-p-8.html
Deze geven erg veel licht, maar ook te blauw.

http://www.leds-buy.nl/warm-witte-led-graden-5mm-p-75.html
Deze zijn iets zachter van kleur en ga ik 5 per lamp gebruiken.

Ga nog wel experimenteren met 3 warm witte en 2 7500K indirect licht om de kleur te mengen en wat witter te maken. PMMA wordt idd gematteerd en een klein gaatje voor elke LED zodat de lichtbron niet rechtstreeks zichtbaar is.

Nu alleen nog een vrij weekend vinden. Is een stuk lastiger dan plannen maken om te hobbien.

macdriver

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
erg goed gelukt man het ziet er heel netjes uit ben benieuwd naar het eind resultaat als het compleet in de auto zit (ik zeg foto's)

MarkoC70T5

Projectje gaat iets langer duren.  Ben er achter dan 5x5 watt leds echt te veel is  je kan er zowat in het donker mee rijden :-)    Vandaag even kijken voor een  goede weerstand om het terug te brengen naar de 1 a 1.5 watt per ledje
Going broke in style. 

JorritV70

Echt heel erg mooi :eusa_drool: :eusa_clap:, WIL IK OOK!!!!! (als ik mijn Xenon lampen heb).

GRoet Jorrit

MarkoC70T5

Vandaag weer een tegenslag :-(   moet nog 10 ledjes en alles is uit verkocht  kan ze over 1,5 week ophalen.
Going broke in style. 

cas

zag vd week een nieuwe a4 ermee rijden, hij heeft er een heleboel nog dichter opelkaar..... ook wel mooi moet ik zeggen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....