Nürburgring Nordschleife 2008

Gestart door Emiel, 13-01-2008 01:15:55

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Ik kwam toevallig nog eens bij de fotos die Entuscan tijdens m'n allereerste rondje heeft gemaakt in juli 2005  :D Past dus niet helemaal in't topic ;)
De fotos zijn ongewoon goed in die zin dat de hoogteverschillen en blinde bochten er echt goed uitkomen zoals je ze ziet vanuit de wagen. Ik heb even een paar snelheden er bij gezet die we daar halen in 850s, geeft wel een kleine indruk van de beleving denk ik  :D Moet er wel bij opmerken dat tijdens die eerste ronde alle snelheden ongeveer de helft lager waren  :eusa_doh:

Helaas hebben we hier nog steeds de pre-historische begrenzing van 640x480 foto formaat  ::)

Dit stuk is de hele tijd volgas, blind over het brugje waar het sterk naar beneden gaat en lichtjes naar rechts

Hier rij je Flugplatz op waar je letterlijk bijna van de grond komt. Zodra de wagen terug in de veren zit hard op de rem en met 165 de eerste rechtse knik in.

De aanloop naar Schwedenkreuz in de verte. Hier gaat't heel hard en krijg je een groot compressiegevoel in de dip. Weer bijna van de grond over de hobbel in de verte.

Na de vrij trage Aremberg bocht rijden we naar Fuchsrohre. De hele tijd volgas, je kan een ietwat rechte lijn trekken door de slingerende bochten. De snelheid samen met acceleratie en de camber wisselingen maakt dit een fantastische bocht.

Onderaan de berg gaat het ietsje te hard om niet te liften, daarom even de rem aantikken. Bij het aanrijden lijkt de snelheid voor de bocht veel te hoog te liggen maar je kan er bijna onbeperkt hard door. Je kiest zelf waar je de lijn trekt.

Bij't uitkomen van Ex-muhle zie je ook geen sik maar het gaat hier nog niet hard want het gaat héél hard bergop na een korte rechtse.

We zijn eindelijk boven, in de verte de Lauda links die nét zonder liften kan, maar iets trager vind ik fijner.

Een héél erg scary knikje van Kesselchen. Het gaat stevig bergop al lijkt het vrij vlak. Op dit punt zitten we al een seconde of 20-25 volgas. Het gas kan er op blijven door deze bocht maar dan gaat de snelheid richting 200 en lukt het niet zonder bandengepiep. 180 is comfortabeler.

Het gaat nog steeds bergop want de snelheid kruipt maar moeizaam omhoog. Je zou bijna denken dat er wat met de motor aan de hand is.

Angstcurve. Niet heel erg scary want we gaan er aan een niet al te afgrijselijke snelheid doorheen.

Pflanzgarten 2, je valt werkelijk de helling omlaag, steeds een beetje wielspin in de 4 bij 175-180.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Laserblue

hele goede foto's

De hel komt tot leven voor de niet kenners :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Chris

Gaaf om eens te zien... je krijgt een heeeeel klein beetje een idee hoe het moet zijn. Leuk :)

Eugene

Morgen nog maar eens een kijkje gaan nemen als het weer een beetje meezit 8)

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: Eugene op 23-03-2008 13:50:23

Ze geven sneeuwval voor vannacht...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 23-03-2008 13:54:17
Citaat van: Eugene op 23-03-2008 13:50:23

Ze geven sneeuwval voor vannacht...

Mwah gaat wel meevallen volgens mij. Morgenvroeg een kijkje op de webcam nemen en dan eens zien of het nut heeft om te gaan. Ben wel erg benieuwd hoe de 850 gedraagd nu die leeg is ;)

michiel

Citaat van: Eugene op 23-03-2008 20:42:25
Morgenvroeg een kijkje op de webcam nemen en dan eens zien of het nut heeft om te gaan.

Ik neem aan dat je nog thuis bent, dan:

Bovendien staat er dat ie voorlopig gesloten is........ :eusa_whistle:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Eugene

Jup, gewoon thuis gebleven....

M a r c

Ik ben er nu zo ongeveer wel klaar voor  :eusa_dance:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 24-03-2008 20:31:06

Maar is de Ring ook klaar voor jou? ;D
De Tussenpaus

Johann

Ik wens je veel plezier.

Misschien heeft Lars nog een winterbanden advies?  ;D

Turbobiker

Citaat van: Johann op 24-03-2008 20:39:00
Misschien heeft Lars nog een winterbanden advies?  ;D

Falken FK452 :eusa_shifty:
De Tussenpaus

Emiel

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 24-03-2008 20:35:34

Maar is de Ring ook klaar voor jou? ;D

Zegt de "Ring-veteraan"....  :eusa_whistle:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Thys

Citaat van: michiel op 24-03-2008 10:52:58
Citaat van: Eugene op 23-03-2008 20:42:25
Morgenvroeg een kijkje op de webcam nemen en dan eens zien of het nut heeft om te gaan.

Ik neem aan dat je nog thuis bent, dan:

http://nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg

Bovendien staat er dat ie voorlopig gesloten is........ :eusa_whistle:
Wie staat daar nu om half 1 's nachts voor de slagboom??... iemand die bang is dat het morgen heel druk gaat worden?