Startonderbreker, snap dr geen hout van. FOTOS!!!

Gestart door Blitzbuggy, 09-12-2008 09:13:47

Vorige topic - Volgende topic

Blitzbuggy

Ruzie met de onderbreker....even een korte uitleg.

Volvo 2.5 20V 1995 (luxury line o.i.d.)

Boven op het dash in het midden zit een receivertje voor de afstandsbediening en in de middenconsole een rood knipperlampje. Afstandsbediening zitten 2 knopjes op.

Linker knopje bediening, vergrendelen & ontgrendelen....rechter knopje?

Soms stap ik in de auto, sleutel er in, starten>> doet vervolgens niets.

Ik kan de auto dan enkel starten als ik hem met het linker knopje weer vergrendel(als ik er in zit) en dan weer ontgrendel.

Dit lijkt me niet normaal toch? De vragen:

-is het origineel Volvo? Want ik lees ook over systemen waarbij je eerst een pinnetje in een gaatje moet steken?
-Waar is het rechter knopje op de afstandsbediening voor?
-Hoe lossen we het op?

Het is niet altijd zo, maar toch vervelend....ben benieuwd, alvast bedankt!

Ludo

Citaat van: Blitzbuggy op 09-12-2008 09:13:47
Boven op het dash in het midden zit een receivertje voor de afstandsbediening .

volgens mij bedoel je de zonnesensor.
de ontvanger zit normaal onder het dashboard.

heb je een foto van de afstandsbediening?.

Blitzbuggy

Ludo en anderen........Hierbij:)

Sleutel:

Lampje:

Receiver bovenop dash:"

Sorry voor de slechte pics, Nokia, slecht weer en m'n knijpkat, zodoende ;D

viking_in_shorts

Het witte knoppie op foto 3 is zoals ludo al zegt - zonnecel. Soms zit hier ook een rood ledje - dat is puur en alleen LED van het alarm.

Ludo

de afstandbediening komt me helemaal niet bekend voor.
is denk ik niet origineel volvo.

de reciver die je noemt op het onderste plaatje, is de zonnesensor.
die maakt deel uit van de verwarming/airco en heeft niets te maken met het alarm.

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 09-12-2008 20:38:13
Het witte knoppie op foto 3 is zoals ludo al zegt - zonnecel. Soms zit hier ook een rood ledje - dat is puur en alleen LED van het alarm.

.. of de LED van de CV als er geen (origineel) alarm in zit.

Gr :D

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 09-12-2008 20:59:47
Citaat van: viking_in_shorts op 09-12-2008 20:38:13

.. of de LED van de CV als er geen (origineel) alarm in zit.

Gr :D

CV ? U doelt op Centrale Verwarming :eusa_think: ??

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

UserID6342

Zo op het eerste oog te zien geen origineel Volvo alarm, is het niet te achterhalen van welk merk dit alarm is dan ? heb je de onderste platen van het dashboard al eens losgeschroefd links en rechts.  Vaak ligt de module van het alarm ergens daar vastgebonden en weet je meteen waar je over praat.

Blitzbuggy

Damned,...zonnesensor? Ok, zoeken we op.

Maar,.

Volgens mij heb ik geen alarm op m'n auto? Of wel? Hoe kan ik dat makkelijk checken(muv schoppen slaan). Bij verkoop niets over vernomen, dus zal wel niet, of kapot zijn?

Van 't weekend maar eens onder het dash kruipen. Iemand tips waar ik moet kijken, eventueel ook onder de motorkap om er snel achter te komen of ik een alarm heb?

Daarnaast, wat voor een afstandsbediening CV heb ik dan in vredesnaam? Vraag blijft, soms doet ie niet precies wat ie moet doen.

Is het lampje in middenconsole wel origineel?

Bedankt alvast zover:)

Freakybaby

Checken of je een alarm hebt: Raam open zetten, auto vergrendelen, even een minuutje wachten en dan de deur van binnenuit open doen. Gaat er dan iets herrie maken of lampjes knipperen heb je dus wel een alarm.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

haasje

ledje (lampje) in je middenconsole is niet origineel

Blitzbuggy

Hmm, dus te maken met een fijn aftermarket prakje? :eusa_think:

Gelukkig ben ik erg blij met m'n wagen! :eusa_whistle: Vanavond eens het alarm testen. Bedankt!!

thuur

Eruit slopen dus en alles in originele toestand terugbrengen is de enige definitieve oplossing.

Gr ;)