rollenbank meeting bij verhoeven tuning ,15 maart

Gestart door mitchelli, 14-01-2008 15:14:08

Vorige topic - Volgende topic

Manga

Citaat van: Joachim1 op 18-03-2008 00:01:25
Citaat van: Manga op 17-03-2008 23:31:16
Citaat van: Turbo-Geek op 17-03-2008 22:43:48
CiteerDe ene bank is gewoon positief de andere negatief,meer kan je er niet van maken.Het was zaterdag wel voor alle mensen die meededen gelijk iig.

JUIST en dat is het punt ! Vergeleken met de rest die daar ook gedynoed heeft.
Het kan niet zo zijn dat je dan maar een paar PK en NM meer hebt dan iemand met alleen een filtertje en een chippie terwijl je zelf zo'n beetje alle hardware hebt die er maar te krijgen is ......

Je hebt zelfs minder pk's als de snelste met 15g
pk,s is ook niet alles....gaat meer om de opbouw van het geheel en dan komt de rest vanzelf goed  ;)
jammer dat jij  er niet was manga..was wel benieuwd naar jou cijfers  :eusa_whistle:

Ja vond het ook wel jammer, ben ook wel erg benieuwd eigenlijk :-(
850R 2.0 DOP

de geneRaal

de mijne: 850 R standaard met enkel een chippie,komt  op 237 pk en 378 nm.

is best een goed resultaat na 12 jaar en de 1e turbo.

dus toch winst met chip ;D

kijk maar bij post van dccl,waar alle grafieken staan.

kenteken is PB-DP-78

gr maus
Blackstone under construction

PEP

Denk je dat het zonder chip dan rond de 200-210 pk geweest zou zijn ja? Vind dat best weinig eigenlijk eerlijk gezegd. Wil ook wel een keer een rollenbanktest doen. Heb wel een vernieuwd blok maar ook de eerste turbo nog, vraag me af wat er dan uit komt. Zal wel rond de 220 of zo zijn dan denk ik  :-\

Eigenlijk is het allemaal ook wel snel genoeg. Pas nog met een Audi Avant (vier pijpies, type weet ik niet) beetje gespeeld. Met 245 op de teller en 238 op de GPS vond ik het wel weer welletjes. Merk wel dat het bij 200+ stuuuuuukken langzamer gaat om nog wat te klimmen qua snelheid. Toch wel lachen om met je ouwe 12 jaar ouwe bakkie op de bumper te zitten van zo iemand. Moet toch een klein beetje pijn doen voor diegene  8)

Het went allemaal te snel gewoon. Gisteren weer even in een 850GLT gereden maar ik dacht serieus dat die auto niet goed was. Trekt wel zo vreselijk veel minder lekker op/door dan een R. Dán merk je opeens eigenlijk pas hoe onwijs fijn je eigen motor is. Of ie nou 200, 220 of 250 pk heeft  ;D

Topsport180

Citaat van: Turbobiker op 17-03-2008 23:04:28
Daarbij zal de motor in de C70 waarschijnlijk wat kilometers gedraaid hebben, wat ook nog een verschil op kan leveren.
Kortom, onwaarschijnlijk dat het aan de software ligt.

Euhm ... gaat dit over mijn C70 (de HS PS 239) ? Die is volgens mij de meest maagdelijke van alle auto's, namelijk 122.000 kilometers op het klokkie. Wellicht ligt het juist aan het lage ipv hoge aantal kilometers  :eusa_whistle: ?
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Topsport180

Oja kijk eens wat ik hier heb, de grafiek van een tot 270pk gechipte Golf V GTI
Eveneens gemeten op de bank waarop onze auto's hebben gestaan  :eusa_dance:

En eentje van een Seat Leon II Cupra, gechipt tot 289pk en 375nm. Geen idee of er andere mods op/aan zitten

P.S. Beide grafieken dienen gewoon ter vergelijking; het moge duidelijk zijn dat ik (net als jullie) 10 keer liever in een roffel rijdt  ;D
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch

moderators

Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 19:46:22
Volgens mij was het zo dat de mods niet wilden dat kentekens bekend gemaakt werden ......

het maakt de mods geen bal uit of je je adres, vakantieperiode, sofinummer, pincode en kenteken op het forum gooit, er is een regel dat kentekens onleesbaar gemaakt horen te worden omdat een aantal leden hun kenteken niet zichtbaar willen hebben. zodra meldingen komen zullen de betreffende fotos dan wel andere gegevens met leesbare kentekens verwijderd worden
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

mitchelli

vind dat jij de mooiste curves hebt van allemaal  :eusa_clap:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

BartusKN

Citaat van: mitchelli op 18-03-2008 18:24:13
zeg ik normaliter tegen een vrouw :eusa_doh:

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Manga

Denk wel dat hij gelijk heeft, helemaal als je naar de hardware kijkt.. 3ton en 15 G turbo?

en dan op de 3e plaats achter 2 mensen met een 19T ....

Denk dan ook dat er veel mensen hier zijn die totaal geen idee hebben van wat stage 0 tuning is...
850R 2.0 DOP

mikky

En dat zonder extreme aanpassingen,complimenten.

Citaat van: Joachim1 op 18-03-2008 18:20:47
Citaat van: Topsport180 op 18-03-2008 17:57:13
Citaat van: Turbobiker op 17-03-2008 23:04:28
Daarbij zal de motor in de C70 waarschijnlijk wat kilometers gedraaid hebben, wat ook nog een verschil op kan leveren.
Kortom, onwaarschijnlijk dat het aan de software ligt.

Euhm ... gaat dit over mijn C70 (de HS PS 239) ? Die is volgens mij de meest maagdelijke van alle auto's, namelijk 122.000 kilometers op het klokkie. Wellicht ligt het juist aan het lage ipv hoge aantal kilometers  :eusa_whistle: ?
als je motor en turbo gewoon goed zijn dan maakt het niet veel uit op de bank...mijne loopt richting de 3ton en geeft gewoon de meeste pk,s van de 15G,s/16T,s  en het koppel van 430,7Nm ook niet gek voor een T5 van 94,ziten ook geen pieken en daalen in de lijnen dus met veel kilometers kun je echt wel goede resultaten halen.....dus mensen aan de slag met die software en stage 0 tuning dan mischien dit jaar nog een keer een dagje Verhoeven(ik blijf nu bij deze bank met mijn auto)lokatie is ook mooi centraal voor de meesten.

mee eens

PEP

Die grafiek van die Golf is wel *bizar* mooi hoor! Onwaarschijnlijk hoog koppel bij een laag toerental, zeer lineare opbouw en weer terugval. Zoiets is echt het summum, maar blijkbaar lang niet altijd haalbaar. Heel vreemd, dat er zó veel verschil zit tussen al die resultaten.

Turbo-Geek

Het is eigenlijk appels met peren vergelijken .....
Men doet vaak lachend over Golfjes maar de motoren zijn door en door ontwikkeld en met name de VAG 1.8T motoren en hun opvolgers (TFSI) zijn super motoren.
Je vergelijkt dan een relatief 'oude' Volvo motor met een moderne motor met Veel betere motor management, modernere koppen, hogere compressie, directe inspuiting, en nog tientallen verschillen die soms klein zijn maar wel het verschil maken met de  15 jaar oude T-5 motor.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Topsport180

Citaat van: Turbo-Geek op 18-03-2008 19:20:29
Men doet vaak lachend over Golfjes maar de motoren zijn door en door ontwikkeld en met name de VAG 1.8T motoren en hun opvolgers (TFSI) zijn super motoren.
Je vergelijkt dan een relatief 'oude' Volvo motor met een moderne motor met Veel betere motor management, modernere koppen, hogere compressie, directe inspuiting, en nog tientallen verschillen die soms klein zijn maar wel het verschil maken met de  15 jaar oude T-5 motor.

Ik doe in elk geval niet lacherig over Golfjes  :) Heb zelf een Leon Topsport 1.8 turbo gehad (180pk) en mijn broer heeft een tot 230pk gechipte versie. Die auto's gaan echt als de brandweer en dat zal zeker gelden voor het veel modernere TFSI blok. De meeste Golfjes V GTI zijn tegenwoordig volgens mij van 200pk naar 270pk opgekrikt (andere software en klaar, meer is niet noodzakelijk) en dus zeer serieuze autootjes ...

Maar ben het met je eens dat het appels met peren vergelijken is ! Je zou eigenlijk moeten kijken wat VW zoal aanbood in 1994 of 1995 ... een trieste Golf GTI met 115pk bijvoorbeeld (de 8-klepper)  8)

@Joachim1 Ik ken de exacte mods niet want heb die grafiek ook maar (via via) van een forumlid van AutoWeek gekregen. Maar weet wel dat een Golf V GTI zonder veel moeite naar 270pk kan.

Manga

Citaat van: Topsport180 op 18-03-2008 19:31:23
Citaat van: Turbo-Geek op 18-03-2008 19:20:29

Ik doe in elk geval niet lacherig over Golfjes  :) Heb zelf een Leon Topsport 1.8 turbo gehad (180pk) en mijn broer heeft een tot 230pk gechipte versie. Die auto's gaan echt als de brandweer en dat zal zeker gelden voor het veel modernere TFSI blok. De meeste Golfjes V GTI zijn tegenwoordig volgens mij van 200pk naar 270pk opgekrikt (andere software en klaar, meer is niet noodzakelijk) en dus zeer serieuze autootjes ...

Maar ben het met je eens dat het appels met peren vergelijken is ! Je zou eigenlijk moeten kijken wat VW zoal aanbood in 1994 of 1995 ... een trieste Golf GTI met 115pk bijvoorbeeld (de 8-klepper)  8)

Denk ook niet dat we die auto op de grafie bij kunnen houden..
850R 2.0 DOP