Motor gereinigd met rampzalige gevolgen

Gestart door martinint, 14-01-2008 21:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reneetje

Voor die 700 euro mag je dealer je morgen wel met een taxi naar je werk brengen en je wagen met een autoambulance ophalen , en naar eer en geweten herstellen...... ;)

Lekker makkelijk om lukraak alles maar te vernieuwen, en dan ook nog eens zonder bevredigend resultaat. :o
Daar was bij mij het laatste woord nog niet over gesproken.......... :eusa_hand:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Controleer ook het ECU relais + bekabeling. Boven de radiator, naast het fan-relais.


Gr ;)

martinint

Morgen ECU relais nazien, nokkenas sensor schoonmaken daarne meldt ik mij weer.
Weet NOG steeds niet of het de nokkenassensor is die de bobine moet laten vonken.

martinint

denk dat iedereen naar bed is, ik ga ook en morgenavond zien we wel verder.
bedankt voor jullie hulp zover,

speedyT5

Wat ik aan adviezen zie langs komen ontbreekt er nog 1 aan:
Maak de verdelerkap eens los en kijk of daar geen vocht in is gekomen en of de rotor nog goed is.

succes
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

martinint

Thanks Piet maar de kap is vervangen voor een nieuwe en ik heb geen vonk vanaf de bobine, dus voor de verdeelkap. ik kijk morgen ook de kap nogeens na maar verwacht er niet veel van.

mitchelli

CiteerWeet NOG steeds niet of het de nokkenassensor is die de bobine moet laten vonken

Zonder nokkeassignaal ook geen vonk.Is de stekker van de nokkeassensor goed?Of een draadbreuk in die kabel?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

FRANQ

op de vorige pagina word ook de krukassensor/vliegwielsensor genoemd
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Jeroentjuh

#38
Citaat van: FRANQ op 15-01-2008 10:04:03
op de vorige pagina word ook de krukassensor/vliegwielsensor genoemd

Die was al vervangen door de dealer, samen met de verdelerkap/rotor/kabels als ik het zo lees....

Maak nu eerst die nokkenas sensor maar eens schoon/droog. En ff alle stekkers controleren en evt. droogmaken en invetten met een zuurvrij vet....

Kees.R.S

Wanneer je perslucht bij de hand hebt (dat zou makkelijk zijn) is het beter al de connectors van de motor droog te blazen (wel voorzichtig, niet te veel druk) met warmte krijg je condens en raak je niet alle vocht kwijt.
Je kan daarna ook kontaktspray gebruiken om de connectors schoon te maken, maar dan is het héél belangrijk om ze daarna goed schoon te blazen want anders hoopt het vuil zich nog meer op.
En de volgende keer een spuitbus motorreiniger kopen, opspuiten.....even wachten en daarna vooral met een rustige straal van de tuinslang afspuiten.
Met deze methode dringt er geen vocht in op plaatsen waar het niet wenselijk is en blijven alle pakkingen heel (deze worden dan aan de randen niet beschadigd door de druk).
De nokkenas sensor zit onder het zwarte kapje naast de verdeler bij de motorsteun, kapje voorzichtig wegklikken, twee schroefjes los en voorzichtig schoonmaken, maak ook de ruimte goed schoon.

sterkte,

Kees 

tackle

ik heb het als volgt gedaan, stekker van de nokkenassensor los, dan starten. Die stekker wil nog wel eens slecht contact maken.

martinint

Ben net pas thuis en haal morgenochtend nog even de nokkenas senor los om schoon te maken.
En wat denk je.... mijn buurman op de zaak (autohandelaar) heeft een zelfde type ingeruild (niet zo mooi natuurlijk) maar ik mag het ding gebruiken om mijn bobine en ECU te testen.
Dit ga ik morgenochtend doen en probeer nog even een bericht te posten.
Vertrek morgenmiddag naar Maleisie voor een week en hoop de boel dan opgelost te hebben.

Tot zover zeer bedankt voor alle suggesties.

Martin

martinint

Nieuwe update;
Nokkenassensor nagezien = okay
Starten zonder sensor nix
Mijn bobine en ECU in auto Buurman lopen als een speer, (alleen lambdalampje aan)
Andere ECU in mijn auto nog steeds niets.

Ik heb ook constant spanning (proeflampje) op de blauwe draad tussen vonkversterker en bobine.
Als het goed is moet deze pulsen tijdens starten.

Socket van ECU open gemaakt = een grote olie bende, de stekker die daaronder zit voor een deel van de ECU gecorrodeerd.

Moet nu rennen voor de trein en kijk voor jullie suggesties morgen in een warm Maleisie.

Volgende week pruts ik weer verder, en misschien kan iemand vertellen waar deze stekker voor dient?

Gr Martin

thuur

Olie en corrosie (hoewel tegenstrijdig) mag je absoluut niet hebben in je ECU kast :o Ik zou dat maar eens grondig schoonmaken, met de accupool los uiteraard...


Gr :-\

martinint

Thnx Thuur,

Mar wat mij meer opviel is die stekker die onderin zit op een deel van de ECU socket zit aangesloten, dat ding zag er vies uit.
kon het aleen konstateren darna moest ik snel mijn koffer gaan pakken en met de trein mee.
Heb geen schema, maar iemand misschien en idee wat daar mee zit aangesloten.
Zit nu in Maleisie dus ben niet veel online mar wel benieuwd.

Groeten Martin