Motor gereinigd met rampzalige gevolgen

Gestart door martinint, 14-01-2008 21:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan283

Citaat van: martinint op 12-02-2008 21:48:17
Yessss!!

Hij doet het weer, wat denk je? een draadbreuk in kabel 30+.
Er lopen vanaf de accu twee pluskabels weg, een naar de startmotor en een dunnere gaat de kabelboom in.
In de kabelboom zit een vertakking naar 5 dunnere + kabels en ja, die naar het ontstekingsgedeelte van de ECU zat een breuk in.
Vanaf de accu een nieuwe draad getrokken, een tikje en roffelen weer met dat ding.
Moet alleen op een mooie dag als ik tijd heb die splitsing in de draadboom opzoeken op de andere aansluitingen te controleren op corrosie.

Iedereen bedankt voor zijn medeleven en adviezen!!

Groeten een gelukkige roffelaar ( ben net snel even 85 km wezen genieten)

Martin

heb je een foto hiervan?

cas

dus je kan in principe gewoon zonder zorgen je motor met een steamcleaner reinigen... alleen je bedrading moet je niet "stomen" want dat is blijkbaar te veel voor dat boompje geweest.

proficiat met het oplossen van deze langlopende zaak  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

alexs70

Ik wil hier toch even op reageren
NOOIt MAAR DAN OOK NOOIT JE MOTOR SCHOONSPUITEN MET STEAM CLEANER!!

Ooit een volvo gehad die keurig onderhouden was onder de kap als nieuw
X jaar laer complete bedrading verrot oorzaak STEAMCLEANER volgens een monteur.
resultaat de 244 gl naar de sloop

thuur

Citaat van: alexs70 op 03-03-2008 17:36:58
Ooit een volvo gehad die keurig onderhouden was onder de kap als nieuw
X jaar laer complete bedrading verrot oorzaak STEAMCLEANER volgens een monteur.
resultaat de 244 gl naar de sloop


Als de 244 tussen '79 en '86 is geproduceerd dan is dat heel normaal. Verkeerde kabelsoort/leverancier genomen (isolatie valt spontaan van het koper omdat het niet tegen olie en hitte kan).


Gr ;)

V70 classic

Citaat van: martinint op 12-02-2008 21:48:17
Yessss!!

Hij doet het weer, wat denk je? een draadbreuk in kabel 30+.
Er lopen vanaf de accu twee pluskabels weg, een naar de startmotor en een dunnere gaat de kabelboom in.
In de kabelboom zit een vertakking naar 5 dunnere + kabels en ja, die naar het ontstekingsgedeelte van de ECU zat een breuk in.
Vanaf de accu een nieuwe draad getrokken, een tikje en roffelen weer met dat ding.
Moet alleen op een mooie dag als ik tijd heb die splitsing in de draadboom opzoeken op de andere aansluitingen te controleren op corrosie.

Iedereen bedankt voor zijn medeleven en adviezen!!

Groeten een gelukkige roffelaar ( ben net snel even 85 km wezen genieten)

Martin

En wat die je met de nieuwe ontsteking.

blijkbaar was de oude niet stuk
Je zakken leeg geklopt voor een stukje draad . :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

martinint

Sorry dat ik zo laat reageer maar ben net terug van een een klusje in Iran.

Neen Johann sorry geen foto's.

De nieuwe ontsteking blijft er in dus krukassensor verdeelkap bougies etc.
Heb aleen de krukassensor op mp gezet.

Emiel

#81
Citaat van: thuur op 03-03-2008 18:14:15
Citaat van: alexs70 op 03-03-2008 17:36:58
Ooit een volvo gehad die keurig onderhouden was onder de kap als nieuw
X jaar laer complete bedrading verrot oorzaak STEAMCLEANER volgens een monteur.
resultaat de 244 gl naar de sloop


Als de 244 tussen '79 en '86 is geproduceerd dan is dat heel normaal. Verkeerde kabelsoort/leverancier genomen (isolatie valt spontaan van het koper omdat het niet tegen olie en hitte kan).


Gr ;)

Ja, dan heb je een leuk knutselpakketje... ;D

Maar om daar nou een Volvo voor naar de sloop te brengen is ietwat overdreven, zoveel draden zijn het nou ook weer niet...

irwinroks

Zo.. Zeer aandachtig het hele topic doorgelezen.. Blij dat hij weer roffelt :P
Zelf zit ik ook met een eigenaardig probleem. Na ongeveer een maand geleden bij de dealer mijn thermostaat te hebben laten vervangen, is mijn roffel niet meer de oude ze zijn toen ook twee dagen bezig geweest om dit te repareren omdat ze mijn thermostaat huis braken. Langs de thermostaat lekt hij koelvloeistof bij het leven ( 1 liter op 100 km ) en loopt hij s'morgens op 4 cylinders. Ik ben al een aantal keren terug geweest om er naar te laten kijken maar steeds is het te druk, en als hun kunnen kan ik weer geen vrij krijgen om hem af te leveren. ( vrachtwagenchauffeur hé ) Nu dacht ik zelf dat dat op 4 cylinders lopen aan de ontsteking zou liggen. Nu heb ik vorig weekend van een sloper waarvan de motor nog keurig liep ( 200.000km ) de complete ontsteking overgezet ( kabels, rotor, verdelerkap, en bobine, plus een nieuw setje bougies )
Daarna heeft ie het een dag keurig gedaan, maar nu loopt hij weer op 4 cylinders ook als hij warm is, constant bij het rijden voel je af en toe de 5e bougies ( weet niet welke ) aanspringen.  Als ik hem nu ook koud start lijkt hij ook gewoon netjes te lopen totdat ik een beetje gas geef en los laat dan loopt hij weer in één keer op 4 potten. Weten jullie wat dit kan zijn?

Het is een GLT uit 92. met 425.000 op de teller Brandstof lpg :D
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

martinint

Ik weet niet of dit verhaal in dit draadje hoord maar dat horen we dan wel weer van de Mods.

1) waar lekt je koelvoeistof heen, zie je het ergens liggen?
2)probeer er eens achter te komen welke cyl. er niet mee doet, dit kun je doen door bij een lopende motor de bougie kabels 1 voor 1 los te trekken (wel met een geisoleerde tang)
3) blijft hij op vier poten lopen als je HEEL VOORZICHTIG de dop van je koelvloeistoftank los draait waardoor de druk van je koelsysteem ontsnapt.

Normaal heeft een dealer een diagnose set voor lekke koppakking want ik ben bang dat dat bij jou aan de hand is.

Die prutsers die je thermostaat huis gebroken hebben, zijn die Volvo dealer?

irwinroks

Die prutsers, al zou ik het zo niet willen noemen, waren inderdaar van de Volvo dealer, iets wat uitgesloten kan worden is m'n koppakking aangezien die nu pas 25000 km oud is.
Ook heb ik geen last van rookpluimen ed, en zit er geen koelvloeistof bij de olie of andersom. Ik zie de koelvloeistof onder de thermostaat onder op het blok komen maar kan het niet goed lokaliseren. Ik heb vanavond de bougied er uit gehaald en  bougies vier was helemaal zwart dus vermoed ik dat dat ook de cyl. is die niet goed meedoet. Ik ben nog eens verder aan het speuren geweest naar een oorzaak op het forum. Nu zal ik de oude bougies ( origineel volvo 3 puntjes ) eens terugsteken kijken of het daar aan ligt aangezien er nu NGK in zit. Ook las ik iets over een injector van het gas ? dus daar ben ik ook benieuwd na. Morgen eerst maar eens bluekens aan zn vestje trekken, ik heb echter nadat ze mijn thermostaat huis hadden gescheurd kosteloos 2 dagen een s40 2.4 gt meegehad. Ook heel leuk kan ik je vertellen. ;)
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

elmarconi

Citaat van: irwinroks op 05-03-2008 23:01:29
Ik heb echter nadat ze mijn thermostaat huis hadden gescheurd kosteloos 2 dagen een s40 2.4 gt meegehad. Ook heel leuk kan ik je vertellen. ;)

Een douceurtje. Je had liever een oude 340 meegekregen als het was opgelost...
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: martinint op 05-03-2008 21:27:26
Ik weet niet of dit verhaal in dit draadje hoord maar dat horen we dan wel weer van de Mods.

We zien wel waar het vliegtuig strandt ;)

Citeer
3) blijft hij op vier poten lopen als je HEEL VOORZICHTIG de dop van je koelvloeistoftank los draait waardoor de druk van je koelsysteem ontsnapt.

Wat test je daar mee?


@irwinroks: Niet lang emmerren met de ontsteking, beter is nieuw monteren. Minimaal verdeelkap/rotor en bougies, dat kost weinig. LPG luistert altijd kritischer dan benzine, dus kabels en bobine blijven dan nog verdacht.

Als de motor op 4 poten loopt, kun je met een geisoleerde tang de bougiedoppen een voor een lostrekken om te lokaliseren welke cilinder niet mee doet.


Gr 8)

V70 classic

#87
Citaat van: irwinroks op 05-03-2008 23:01:29
Die prutsers, al zou ik het zo niet willen noemen, waren inderdaar van de Volvo dealer, iets wat uitgesloten kan worden is m'n koppakking aangezien die nu pas 25000 km oud is.

Dat zegt helemaal niets.
Een koppakking kan 300dKm meegaan of 300 Km als er bij de montage iets is fout gegaan of ze hebben iets over het hoofd gezien sneuveld hij gewoon weer hoor
???


Mods edit: Deze knop gebruiken als je wilt quoten!
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Manga

Citaat van: irwinroks op 05-03-2008 19:44:53
Zo.. Zeer aandachtig het hele topic doorgelezen.. Blij dat hij weer roffelt :P
Zelf zit ik ook met een eigenaardig probleem. Na ongeveer een maand geleden bij de dealer mijn thermostaat te hebben laten vervangen, is mijn roffel niet meer de oude ze zijn toen ook twee dagen bezig geweest om dit te repareren omdat ze mijn thermostaat huis braken. Langs de thermostaat lekt hij koelvloeistof bij het leven ( 1 liter op 100 km ) en loopt hij s'morgens op 4 cylinders. Ik ben al een aantal keren terug geweest om er naar te laten kijken maar steeds is het te druk, en als hun kunnen kan ik weer geen vrij krijgen om hem af te leveren. ( vrachtwagenchauffeur hé ) Nu dacht ik zelf dat dat op 4 cylinders lopen aan de ontsteking zou liggen. Nu heb ik vorig weekend van een sloper waarvan de motor nog keurig liep ( 200.000km ) de complete ontsteking overgezet ( kabels, rotor, verdelerkap, en bobine, plus een nieuw setje bougies )
Daarna heeft ie het een dag keurig gedaan, maar nu loopt hij weer op 4 cylinders ook als hij warm is, constant bij het rijden voel je af en toe de 5e bougies ( weet niet welke ) aanspringen.  Als ik hem nu ook koud start lijkt hij ook gewoon netjes te lopen totdat ik een beetje gas geef en los laat dan loopt hij weer in één keer op 4 potten. Weten jullie wat dit kan zijn?

Het is een GLT uit 92. met 425.000 op de teller Brandstof lpg :D

Zou de auto niet meenemen voordat het gefixed is.... dan accepteer je toch niet?
850R 2.0 DOP

martinint

Als de kop niet, of niet goed gevlakt is kan de pakking weer gaan lekken.
Als ik het goed begrijp gaat de motor op 4 poten lopen als hij warm is.
Als je dan de druk uit je koelsysteem VOORZICHTIG laat ontsnappen gaat die 5e dan weer meedoen?