Motor gereinigd met rampzalige gevolgen

Gestart door martinint, 14-01-2008 21:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

martinint

@ marco 1994 20V 2 stuks ECU Bosch 1.1 en 1.2.

Johann


martinint

Yep, alles wat zou moeten werken werkt wbt de zekeringen.

martinint

#63
Morgen een Ohm meter meenemen en kijken of die paarse aan het ECU relais een massa is, anders mis ik daar een spanning.

add;
het is ook zo raar dat ik met het proeflampje op de rode en blauwe draad van de bobine een constante spanning meet tijdens starten.

martinint

Vandaag nog eens naar de bobine gekeken, het ding heeft gewerkt in een andere auto ter test.
Met contact aan spanning op de rode draad, de blauwe draad los gemaakt en op de blauwe geen spanning.
Wel op het aansluitpunt van de blauwe draad.
De spanning loopt dus door van het ene naar het andere punt ook met contact uit en de blauwe draad los piept de Ohmmeter er lustig op los tussen die twee punten.
Toch bobine? of hoort dit zo?

Wie O wie aub

martinint

IK heb een keer in een bericht van Jeroentjuh gelezen dat als er spanning op de ECU staat je 5 volt moet kunnen meten op de aansluiting van de Temp sensor.
Dit is bij mij dus het geval. het rare is dat ik op A6 niets uitlees, lampje indrukken wachten niets geen 111 niets.

Iemand enig iedee?

thuur

Je hebt volgens mij al hele goede tips gehad. Heb je onderstaand geprobeerd?

Citaat van: reneetje op 29-01-2008 22:16:25
Ik zal wel eigenwijs zijn , maar al meerdere keren meegemaakt dit geintje na schoonspuiten.
Startkabels erop en starten tot je een ons weegt heeft bij mij al die keren geholpen.

Hij begint dan vanzelf wel op een paar pootjes te lopen , de anderen volgen vanzelf wel na verloop van tijd.

Volgens mij is en blijft het gewoon een vocht probleem , en geen ecu/nokkenassensor/etc problemen.


Gr :)

martinint

Nog even een nieuwe update.
Heb nog geprobeerd met een andere bobine (van een lopende auto) maar nog steeds geen vonk.
Kreeg een goede tip van Johann (bedankt) loopt de toerenteller op tijdens starten? nee dussss.
Dan komt er geen signaal van de Ecu, die wel werkt in een andere auto.
Dus maar gaan zoeken naar een reden dat de Ecu geen spanning krijgt of het afgegeven signaal voor de vonk niet door komt.
Uitlezen van A6 lukt trouwens ook niet, lampje gaat aan als ik op het knopje druk maar komt geen enkele code.
Iemand nog bruikbare tips?

Gr Martin

ed

Ik heb dan het vermoeden dat de ECU niet voldoende spanning krijgt tijdens het starten. Dit kan veroorzaakt worden door een slechte massa bijvoorbeeld. Is wel lastig zoeken, maar met een goed schema moet je daar wel uitkomen. Meet dus de spanning op de ECU en evt spanningsval over de massa punten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

martinint

Yessss!!

Hij doet het weer, wat denk je? een draadbreuk in kabel 30+.
Er lopen vanaf de accu twee pluskabels weg, een naar de startmotor en een dunnere gaat de kabelboom in.
In de kabelboom zit een vertakking naar 5 dunnere + kabels en ja, die naar het ontstekingsgedeelte van de ECU zat een breuk in.
Vanaf de accu een nieuwe draad getrokken, een tikje en roffelen weer met dat ding.
Moet alleen op een mooie dag als ik tijd heb die splitsing in de draadboom opzoeken op de andere aansluitingen te controleren op corrosie.

Iedereen bedankt voor zijn medeleven en adviezen!!

Groeten een gelukkige roffelaar ( ben net snel even 85 km wezen genieten)

Martin

Misha

Citaat van: martinint op 12-02-2008 21:48:17
Yessss!!

Hij doet het weer, wat denk je? een draadbreuk in kabel 30+.
Er lopen vanaf de accu twee pluskabels weg, een naar de startmotor en een dunnere gaat de kabelboom in.
In de kabelboom zit een vertakking naar 5 dunnere + kabels en ja, die naar het ontstekingsgedeelte van de ECU zat een breuk in.
Vanaf de accu een nieuwe draad getrokken, een tikje en roffelen weer met dat ding.
Moet alleen op een mooie dag als ik tijd heb die splitsing in de draadboom opzoeken op de andere aansluitingen te controleren op corrosie.

Iedereen bedankt voor zijn medeleven en adviezen!!

Groeten een gelukkige roffelaar ( ben net snel even 85 km wezen genieten)

Martin
Tja, en daar kom je dan precies -en alleen in dit soort situaties achter..
Aan de andere kant: het had ook kunnen leiden tot een jarenlang slepend drama van een niet lekker lopende auto, afslaan, enzovoort.
Dat heb je nu dus iig opgelost.

Mooi man !
Gefeliciteerd, wat zul jij intens blij zijn nu.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

whachamacollit

Helemaal lekker als je zoiets toch oplost! gefeliciteerd hoor!

"Is het sap het knijpen waard"

edwin2006

Proficiat  :eusa_clap: Ik heb reuze respect voor de electro techneuten onder ons want ik snap er werkelijk geen bal van.

ed

Hee super! Dus de ECU kreeg toch niet voldoende spanning?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

martinint

Ja, idd.
Hij kreeg volgens volgens mijn metingen wel spanning want ik had 5 volt op de aansluiting van de Temp. sensor.
Maar de spanning voor het ontstekings gedeelte kwam van deze gebroken 30+ kabel.