levensduur BBK

Gestart door Laserblue, 21-01-2008 13:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pieter

Citaat van: fearless op 29-03-2008 17:32:03
Ziet er heel goed uit, alleen daar gaat het natuurlijk niet om.  :eusa_whistle: 

Remt het ook nog een beetje beter dan ??


Ja, zelfs al als ze nog niet 100% (maar wel bijna) ingeremd zijn. In ieder geval beter dan de 302 CTF RS met Mevius blokken  :)

t5karel

Heb ook een CTF set,alleen vond ik de blokken in verhouding wat klein.
Remmen doet het echter super,zit niet meer met bij elkaar geknepen billen te remmen iig :eusa_shifty:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Laserblue

Ik heb er nog maar 120km mee gereden, maar ook met licht remmen is het al een hele verbetering.  :)
Het gevoel overall is gewoon veel beter.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Taranis

Citaat van: Laserblue op 30-03-2008 11:48:47
Ik heb er nog maar 120km mee gereden, maar ook met licht remmen is het al een hele verbetering.  :)
Het gevoel overall is gewoon veel beter.

En kun je inmiddels al een zinnige uitspraak doen over de slijtage? :)

HaRdCoRe-WeZ

Heren, een BBK in de wintermaanden, wil dat een beetje? Ik bedoel daarmee, ziet het er na 2 maanden pekel en andere meuk nog een beetje uit, of kan ik de hele set er beter af halen en standaard remmen weer monteren?

R o b

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 21-10-2008 23:39:26
Heren, een BBK in de wintermaanden, wil dat een beetje? Ik bedoel daarmee, ziet het er na 2 maanden pekel en andere meuk nog een beetje uit, of kan ik de hele set er beter af halen en standaard remmen weer monteren?

AP's bijv. dien je zowieso elk jaar ff goed na  te kijken en hier en daar te cleanen dmv demonteren (van de schijf af)....tenminste dat is wat ik overal hoor.

Laserblue

Ik spuit de boel regelmatig af met perslucht en bij het wassen met water
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

GermanR


Weinig slijtage tot nu toe. 40.000 km er op zitten.
Blokken half weg denk ik en schijven 20%

joes

 ???
Nou dat is knap heb net een keer 35000 km gereden met de XYZ remmenset 330 mm en de groeven uit de schijven zijn er bijna uit.

Christ heeft vandaag gekeken of de S60R 330mm schijven passen op de XYZ klauwen maar helaas pindakaas dat is niet zo, zou op te lossen zijn met plaatjes maar is niet verstandig  ::)

Daarnaast heeft de S60R 330 mm schijf een groter opppervlak voor de rempads dan de XYZ schijf 330 mm dus dit is een goede oplossing met Porsche klauwen 993 GT biturbo, maar niet met de XYZ klauwen, het is dan meteen ook duidelijk dat de Porsche set nog beter zal remmen en waarom.

Tot zover maar een setje XYZ schijven dus zoeken wel erg snel op, niet leuk en duur in het ge(ver)bruik, terwijl ik toch geen extreme rijder ben. :evil:

HaRdCoRe-WeZ

Kan toch aan de manier van remmen liggen. Bij mij slijt het spul ook niet echt moet ik zeggen, en ik moet redelijk vaak op het rempedaaltje trappen.

M a r c

#55
Joh, die groeven in de XYZ-schijven zijn maar 0,75mm diep....  als die weggesleten zijn wil dat dus niet zeggen dat de schijven versleten zijn....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Daniel480

Mijn AP setje heeft nu 30000km gelopen. En ik denk dat er toch nog een aantal km´s mee gemaakt kunnen worden. Maar dat ga ik zodar het ietsje warmer is nog ff goed checken , na een schoonmaakbeurt van de set.


Remt ook goed in de winter  ;D

mitsupiet

Citaat van: joes op 07-03-2010 11:52:55
???
Nou dat is knap heb net een keer 35000 km gereden met de XYZ remmenset 330 mm en de groeven uit de schijven zijn er bijna uit.


Citaat van: M a r c op 15-03-2010 19:40:56
Joh, die groeven in de XYZ-schijven zijn maar 0,75mm diep....  als die weggesleten zijn wil dat dus niet zeggen dat de schijven versleten zijn....

OK; dus bijna er uit is zeg maar 0.65mm afgesleten want de groeven zijn 0.75mm diep.
Aan twee kanten is dat dus 2x 0.65 is 1.3mm afgesleten van de schijf.
De schijven zijn af fabriek 32mm dik en moeten bij een dikte van 28mm vervangen worden.
Je kunt er dus 4mm afremmen (zeg voor het gemak 3.9mm).
Je kunt dus nog eens 70.000 km verder rijden op deze manier Joes, en na 105.000 km moet je toch echt de schijven vervangen.

Paniek voor niets dus ;D

Te hard geschrobt.......

Turbo-Geek

#58
Bekijk het positief Joes, als de groeven eruit zijn heb je weer meer rem oppervlak, net als bij de S60R/V70R setup  ;D

Heeft mischien te maken met agressieve blokjes, remtechniek, en de omgeving waar je grotendeels rijd vrees ik.
Heb dezelfde setup (andere naam) en die zit er al ruim 1.5 jaar op en ik heb deze klachten absoluut niet, en dat met een automaat waarbij je de rem constant gebruikt.  :angel:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Lindert Bogers

Voor een goed BBK zijn er maar 1 of 2

Persoonlijk vind ik AP racing het beste, rij er nu al 7 jaar mee zonder problemen ( rij ook niet zoveel ).

Belangrijk is bij een BBK dat er stofkappen bij de zuigers zitten anders heb je in de wintermaanden een probleem.

Bij AP zelf kun je kiezen tussen de verschillende soorten blokken, hard of zacht.