Ventilator leeft 'eigen' leven ? (of geen leven)

Gestart door BartusKN, 24-01-2008 19:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BartusKN

Goeden avond luitjes,

heb een klein probleempje maar wel spookachtig. Ik zelf zie het als een denkpuzzel zonder oplossing, of
anders gezegt ik ben ten einde raad. Als ik mijn auto s ochtends start zijn ramen vaak beslagen dan zet je de ventilator aan
op voorruit, correct me if im wrong, maar dan is mijn schatje(mijn silversand-volvotje) al moe na een paar tellen. Met een aantal
seconden slaat hij automatisch uit. Maakt niet uit of ik hem dan een kwartier op stand '0' hou en dan weer aan probeer te doen, want
dan gaat hij nog niet aan, wel hoor je dat hij 'tikt'of anders gezegt het moment dat je denkt jes hij gaat het doen. Maar nee hor.
Wat ik moet doen voor hij weer wil blowen (oeps even taalgebruik) blazen dan moet ik motor uitzetten en even wachten en opnieuwstarten.
Vaak doet hij het dan of langer of hele tijd, de ventilator onder dashboardkastje is vervangen door een die nog geen ton heeft meegedraaid
maar ditzelfde probleem blijft. Ben zelf niet technich helaas en ga neit lopen klooien met draden. Wel weet ik dat het neit veilig is om met
beslagen ruiten te rijden en wil het dus wel opgelost hebben.

iemand ditzelfde meegemaakt ?? of iemand een oplossing (in lekentaal)

-D©©©L-


Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

BartusKN

Citaat van: -D©©©L- op 24-01-2008 19:58:15
ECC ?
Wat bedoel je hiermee ?? :shame_on_me:

Citaat van: Ronbroek op 24-01-2008 20:11:57
Zoek maar eens op kachelweerstand
Ga zo de search even raadplegen, thanks

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

BartusKN

Citaat van: Ronbroek op 24-01-2008 20:16:59
Electronic Climate Control  :)

:eusa_wall: wist ik heus wel  :eusa_whistle: ja om die ventilator gaat het die daar door wordt aangestuurd

-D©©©L-

ECC heeft geen kachelweerstand.

Heb je al codes uitgelezen ?

BartusKN

#7
Citaat van: -D©©©L- op 24-01-2008 20:20:48
ECC heeft geen kachelweerstand.

Heb je al codes uitgelezen ?

geen foutcodes is onlangs uitgelezen met ditzelfde probleem maar geen codes alleen de labdasonde geeft error maar dit is 'normaal' ivm heel secuur zijn. Maar niets dat op kachelventilator wees

andere suggesties ?

Misha

Als je hem met ECC op ontwasemen zet (voorruit dus), dan gaat de airco meedoen.
Kan die bevriezen en in beveiliging vallen ?
wat gebeurt er als je hem 1 tikje meer naar rechts zet, (dan blijft de airco uit), en dan de fan handmatig op max zet ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BartusKN

Citaat van: Misha op 24-01-2008 23:23:22
Als je hem met ECC op ontwasemen zet (voorruit dus), dan gaat de airco meedoen.
Kan die bevriezen en in beveiliging vallen ?
wat gebeurt er als je hem 1 tikje meer naar rechts zet, (dan blijft de airco uit), en dan de fan handmatig op max zet ?


Airco doet het niet. Dit ga ik in het voorjaar laten maken, iets met de pomp dus beveiliging is het niet hiervan lijkt mij. Want die airco doet niet mee, en het maakt niet uit op welke stand ik hem zet, wel of niet max of op welke stand voor ventilatie. Na starten doet hij het of hele tijd of maar halve minuut (soms zelfs korter) en temperatuur hiervan staat normaal in my opinion net niet 18 graden maar ook kouder zetten heeft geen effect hierop ook neit met herstarten dan.

Misha

Citaat van: BartusKN op 24-01-2008 23:38:28
Citaat van: Misha op 24-01-2008 23:23:22
Als je hem met ECC op ontwasemen zet (voorruit dus), dan gaat de airco meedoen.
Kan die bevriezen en in beveiliging vallen ?
wat gebeurt er als je hem 1 tikje meer naar rechts zet, (dan blijft de airco uit), en dan de fan handmatig op max zet ?


Airco doet het niet. Dit ga ik in het voorjaar laten maken, iets met de pomp dus beveiliging is het niet hiervan lijkt mij. Want die airco doet niet mee, en het maakt niet uit op welke stand ik hem zet, wel of niet max of op welke stand voor ventilatie. Na starten doet hij het of hele tijd of maar halve minuut (soms zelfs korter) en temperatuur hiervan staat normaal in my opinion net niet 18 graden maar ook kouder zetten heeft geen effect hierop ook neit met herstarten dan.

Doet niet mee ? als in zekering eruit gehaald of echt buitenspel gezet ?
Of doet hij het gewoon niet, probeert de ECC te regelen maar geeft hij het na 1 minuut op omdat er geen verandering gemeten wordt in temperatuur terwijl hij dat op basis van zijn regelgegevens wel verwacht..

Kan er zo dan niks zinnigs over zeggen..
Lijkt mij
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BartusKN

Citaat van: Misha op 24-01-2008 23:41:58
Citaat van: BartusKN op 24-01-2008 23:38:28
Citaat van: Misha op 24-01-2008 23:23:22
Als je hem met ECC op ontwasemen zet (voorruit dus), dan gaat de airco meedoen.
Kan die bevriezen en in beveiliging vallen ?
wat gebeurt er als je hem 1 tikje meer naar rechts zet, (dan blijft de airco uit), en dan de fan handmatig op max zet ?


Airco doet het niet. Dit ga ik in het voorjaar laten maken, iets met de pomp dus beveiliging is het niet hiervan lijkt mij. Want die airco doet niet mee, en het maakt niet uit op welke stand ik hem zet, wel of niet max of op welke stand voor ventilatie. Na starten doet hij het of hele tijd of maar halve minuut (soms zelfs korter) en temperatuur hiervan staat normaal in my opinion net niet 18 graden maar ook kouder zetten heeft geen effect hierop ook neit met herstarten dan.

Doet niet mee ? als in zekering eruit gehaald of echt buitenspel gezet ?
Of doet hij het gewoon niet, probeert de ECC te regelen maar geeft hij het na 1 minuut op omdat er geen verandering gemeten wordt in temperatuur terwijl hij dat op basis van zijn regelgegevens wel verwacht..

Kan er zo dan niks zinnigs over zeggen..
Lijkt mij

doet niet mee als in stuk maar maakt ook niet uit of ik airco wel of niet inschakel.

BartusKN

Yes mogelijk oplossing gevonden, net nieuwe weerstand in mijn ventilator aansluiting geplaatst en bleef het gewoon doen ff paar weekjes aankijken hij lijkt gewoon normaal te werken.

BartusKN

 :eusa_wall:  :eusa_wall: Grrrr, gisteren pak ik de auto om naar het werk te gaan en hij heeft weer dat hij weer uitslaat. Dacht dat het opgelost was hele weekend geen enkel probleem en nu weer spontaan inene terug. Wat kan het nog zijn. Ik denk dat alles nieuw kopen ook de oplossing niet is. Iemand een idee ??

Theostek

#14
Hoi BartusKN,

Weet je dat zeker dat de airco niet mee doet? gezien dat veel mensen de airco op automatisch laten staan.
ECC kan gecompliceerd werken door dat dit alles samen hangt met de electronische regeling.

ik heb in een vorige posting gisteren module "airco" ook gereageerd bij soort gelijk probleem?
Het kan te maken hebben met de sensor die de temperatuur luchtstroom moet meten, om vervolgens de aanjager op snelheid te brengen..
Ook al werkt de airco volgens jouw niet en deze niet is uitgeschakeld, zal er toch getracht worden door de regel unit om iets in het werk te stellen.
Buiten de airco om kan het natuurlijk ook zijn dat de motor van de aanjager aan het einde van zijn latijn is.
effe toevoegen ook het relais kan defekt zijn

Wat is er mis met de airco dat die het niet doet?
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.