Ventilator leeft 'eigen' leven ? (of geen leven)

Gestart door BartusKN, 24-01-2008 19:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BartusKN

#15
Citaat van: Theostek op 05-02-2008 10:34:34
Hoi BartusKN,

Weet je dat zeker dat de airco niet mee doet? gezien dat veel mensen de airco op automatisch laten staan.
ECC kan gecompliceerd werken door dat dit alles samen hangt met de electronische regeling.

ik heb in een vorige posting gisteren module "airco" ook gereageerd bij soort gelijk probleem?
Het kan te maken hebben met de sensor die de temperatuur luchtstroom moet meten, om vervolgens de aanjager op snelheid te brengen..
Ook al werkt de airco volgens jouw niet en deze niet is uitgeschakeld, zal er toch getracht worden door de regel unit om iets in het werk te stellen.
Buiten de airco om kan het natuurlijk ook zijn dat de motor van de aanjager aan het einde van zijn latijn is.

Wat is er mis met de airco dat die het niet doet?

airco is niet afgeperst niet aangevult dit omdat wij nog de nodige dingen moeten vervangen om geen lekages te krijgen, na zo'n lange stilstand. En hij staat op OFF en niet AUT dus hij lijkt mij niet te werken. En na vervangen van de weerstand hadden wij dat ik er gewoon 2.5 dag lekker mee kon rijden dat alles goed werkte. En nu plotseling weer niet.

Theostek

Je hebt de weerstand vervangen? heb je die nog gekontroleerd...
Als de weerstand defekt raakt! gaat er ook een grotere stroom vloeien en zal de ventilator zwaarder (gaan)lopen, en na verloop van tijd niets meer doen.
Ik denk dat je deze twee toch moet gaan kontroleren.

succes.

Theo
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

BartusKN

aha maar risico is als ik het nieuw koop en het blijkt er niet in te zitten is toch wel zonde van het geld nietwaar ?

Theostek

Dat klopt inderdaad, maar daar kom je pas achter als je gaat.... meten=weten.

wat je verder kunt kontroleren is de stekker verbindingen naar aanjager/,schakelaar of daar niets mee aan de hand is (verbrand).
zekering(en) en of er ergens spanning op staat..
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

BartusKN

Citaat van: Theostek op 05-02-2008 12:18:28
Dat klopt inderdaad, maar daar kom je pas achter als je gaat.... meten=weten.

wat je verder kunt kontroleren is de stekker verbindingen naar aanjager/,schakelaar of daar niets mee aan de hand is (verbrand).
zekering(en) en of er ergens spanning op staat..

thanks voor het meedenken gaat vanavond direct naar de garage die heeft meen ik nog een Fan en Weerstand liggen van een v70 desnoods proberen we die

thuur

Citaat van: BartusKN op 05-02-2008 12:23:27
thanks voor het meedenken gaat vanavond direct naar de garage die heeft meen ik nog een Fan en Weerstand liggen van een v70 desnoods proberen we die

Weerstand weet ik niet, maar fan past niet van een x70 in een 850.

Citaat van: BartusKN op 05-02-2008 10:51:19
En hij staat op OFF en niet AUT dus hij lijkt mij niet te werken.

Dan nog zijn er 2 uitzonderingssituaties dat de AC wel aan staat.


Gr 8)

BartusKN

Citaat van: thuur op 05-02-2008 13:24:41
Citaat van: BartusKN op 05-02-2008 12:23:27
thanks voor het meedenken gaat vanavond direct naar de garage die heeft meen ik nog een Fan en Weerstand liggen van een v70 desnoods proberen we die

Weerstand weet ik niet, maar fan past niet van een x70 in een 850.
Qua formaat past hij wel, maar elektronisch is er iets anders de stekker is anders en met losse draadjes dan crasht de ECC, ivm weerstand ofzo uit x70. Dus dit ging al helemaal niet werken inderdaad, ook andere ECC geprobeerd die werkte ook niet ook niet met de andere fans/weerstanden

Citaat van: thuur op 05-02-2008 13:24:41
Citaat van: BartusKN op 05-02-2008 10:51:19
En hij staat op OFF en niet AUT dus hij lijkt mij niet te werken.

Dan nog zijn er 2 uitzonderingssituaties dat de AC wel aan staat.
Gr 8)
niet als je de relais er tussenuit haald :) van de AC.


Maargoed vandaag nieuwe weerstand erin gezet. En tot nu toe blijft hij weer continu draaien ook voluit op 28 graden beide kanten en zo wel een tijd aan laten.
Heb goede hoop  :eusa_pray: ik zal jullie op de hoogte houden

cas

Pffff.... gedoe allemaal.

heb er maar even 1 opgezocht over de ventilator. maarrrrr.....

de weerstand was stuk, die is vervangen. de motor, als ik die plus en min doe thuis binnen. draaid als een bezetene. doe ik hem in de auto, stil. zit ik aan de stekker direct erop, dan doe ie het als ik hem naar me toe wring.

alle puntjes schoongemaakt, no steeds ellende. het ligt aan het feit dat hij op dat stukje 2 keer "verstekkerd" wordt volgens mij. heb bijna zoiets om op de plus en min twee vrouwstekkertjes te solderen en direct op de motor aan te sluiten, zonder dat plastic tussen gedeelte.

iemand hier een mening over??

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Kun je de contacten niet iets buigen zodat ze weer strakker klemmen?

cas

ja, dat werkte dus maar even, en nu doet ie weer niets, tot ik er weer aan trek. dus de werking van weerstand en Fan zijn op zich goed. vervelende is, dat het vrij brede stekkers zijn, volgens mij heb je die niet zo 1 2 3 in elke zaak.

maar vroeg me af of iemand dit ook zo heeft ondervonden. misschien zit het intern bij de motor wel niet goed die aansluiting.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Ik weet dat een deel van die kabelboom wel los te vervangen is, ik weet alleen zo even niet meer hoe groot die kabelboom is en hoe makkelijk die te vervangen is.

thuur

Zit er geen kabelbreuk in de stekker van de auto?


Gr :eusa_think:

Superskunkie

Ik had m'n ECC een keer opgeblazen, die leefde enkele seconden ook even in z'n eigen wereldje.. :eusa_boohoo: daarna kwam er een hoop rook uit, en kon ik hem weggooien.
Wat bleek nu, ik was de lampjes aan het vervangen in de ECC, had het bij m'n vorige estate ook al gedaan, dus d8 meteen voor de winkel, dat doe ik even vlug.
Klik, ECC eruit, te lui om de stekkers erachter los te halen, dus minimale ruimte... :eusa_whistle:
Frontje van het blik geschroeft. De voorkant en de blikke behuizing bestaat uit 2 delen, die aan de onderkandje met een grijs kabelbandje verbonden zijn.
Lampjes vervangen, voorkant weer op de achterkant vastgeschroeft, alleen nu zat het grijze kabelbandje tussen de voorfrontje van de ECC en z'n blikke behuizing. Dit zat aan de onderkant en had het niet in de gaten. Dat blik snij die grijze kabelband in en veroorzaak een verbinding.
Eerst ging de ventilator aan het uit heel raar, en daarna kwam er rook uit m'n ECC en kon ik meteen naar de sloop rijden om een nieuwe te halen voor 50 pleuro.... :eusa_wall:
Maargoed miss is dat bij jouw ook het geval, alleen heeft dat blik minder in je grijze kabel gesneden zodat je ECC net niet het hoekje omgaat maar alleen raar en ontregelt gedraagt.
succes ;)
Tonnie

Superskunkie

srry niet hele topic gelezen...
maargoed miss wel goede informatie die dit topic kan aanvullen ;)
Citaat van: BartusKN op 06-02-2008 18:44:10
Citaat van: thuur op 05-02-2008 13:24:41
Citaat van: BartusKN op 05-02-2008 12:23:27
thanks voor het meedenken gaat vanavond direct naar de garage die heeft meen ik nog een Fan en Weerstand liggen van een v70 desnoods proberen we die

Weerstand weet ik niet, maar fan past niet van een x70 in een 850.
Qua formaat past hij wel, maar elektronisch is er iets anders de stekker is anders en met losse draadjes dan crasht de ECC, ivm weerstand ofzo uit x70. Dus dit ging al helemaal niet werken inderdaad, ook andere ECC geprobeerd die werkte ook niet ook niet met de andere fans/weerstanden

Citaat van: thuur op 05-02-2008 13:24:41
Citaat van: BartusKN op 05-02-2008 10:51:19
En hij staat op OFF en niet AUT dus hij lijkt mij niet te werken.

Dan nog zijn er 2 uitzonderingssituaties dat de AC wel aan staat.
Gr 8)
niet als je de relais er tussenuit haald :) van de AC.


Maargoed vandaag nieuwe weerstand erin gezet. En tot nu toe blijft hij weer continu draaien ook voluit op 28 graden beide kanten en zo wel een tijd aan laten.
Heb goede hoop  :eusa_pray: ik zal jullie op de hoogte houden
Tonnie

Ronald21


Had ik ook eens dat je met de stekker aan weerstands of bij deltamill thyristor bank de fan kon schakelen. Die Kwalitatief uitermate teleurstellende connectoren toch.
Indien er gesoldeerd kan worden dan vooral doen.

mvg