Turbo Kapot?

Gestart door tijn, 25-01-2008 20:33:29

Vorige topic - Volgende topic

tijn

Sinds enige dagen 'zingt' de turbo van mijn T-5. Vooral wanneer de motor koud is, hoor je de turbo niet meer fluiten maar een zingend geluid maken. De turbo lekt ook wat olie.
Levert nog wel de normale druk en er is geen sprake van vermogensverlies. Heb 290.000 op de teller . Zou de turbo aan vervanging toe zijn? Of zijn er misschien andere oorzaken? Ik hoor het graag van jullie !!

t5karel

Yep!!Is begin van het einde :-[.Kan er eindelijk een lekkere 18 of 19T op :eusa_dance:.Oeeeeew.........what a lucky guy........he was ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Citaat van: tijn op 25-01-2008 20:33:29
Sinds enige dagen 'zingt' de turbo van mijn T-5. Vooral wanneer de motor koud is, hoor je de turbo niet meer fluiten maar een zingend geluid maken. De turbo lekt ook wat olie.
Levert nog wel de normale druk en er is geen sprake van vermogensverlies. Heb 290.000 op de teller . Zou de turbo aan vervanging toe zijn? Of zijn er misschien andere oorzaken? Ik hoor het graag van jullie !!

Olielek is vaak een pakking van dik een euro (olieretour).

Lekker hees laten worden. Je hebt nog een hele poos te gaan voordat je toe bent aan een nieuwe. In die tijd kun je je mooi orienteren op een 'maatje meer'.

Gr ;D

Ludo

Citaat van: tijn op 25-01-2008 20:33:29
Sinds enige dagen 'zingt' de turbo van mijn T-5. Vooral wanneer de motor koud is, hoor je de turbo niet meer fluiten maar een zingend geluid maken.

dat is normaal.
bij een koude motor heb je een andere turbodruk regeling waarbij de wastegate sneller opengaat om hoge druk tegen te gaan.

tijn

Ah ok. Maar het geluid is wel ineens veel erger geworden. Ook bij gas terug. Hoor je de turbo nog na 'zingen ' . Maar jullie denken dat ermee doorrijden geen kwaad kan?

Spin!

Hey herkenbaar!

Mijn turbo krijst als hij koud is, daarna gaat de turbo wel weer wat mooier fluiten. Ook leuk is om de auto even 10 minuten stationair te laten lopen en dan even vol gas te geven...is je straat blauw, dan heeft de turbo auw!

Doorrijden kan...maar als hij helemaal de geest geeft dan ben je weer iets verder van huis. Ik heb mijn gebakkie nu een jaar en kreeg het 2 mnd na aanschaf, rij er nu al zo'n 10.000km mee.

www.vm-parts.nl

tijn

Net weer ff een stuk gereden. Heel veel blauwe rook. naarmate de motor warmer werd verdween dat weer. Op een gegeven moment, bij een bepaald toerental ook een soort metaalachtig gesnerp ipv gefluit..... hou mijn hart vast, rijdt niet bepaald fijn ! Overigens nog wel voldoende power. Ben benieuwd voor hoelang :P

Ludo

blauwe rook is niet goed.
lees ook even hier naar mogelijke oorzaken: http://www.turbochargers.nl/uitlaat_rookt_blauw.htm

t5karel

Heb het zelf ook gehad,man man....... was net Onslow in z,n vette Taunus :eusa_shifty:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

tijn

wat was uiteindelijk de oorzaak?

Johann

De bestuurder..  ;D ;D

Ludo

t5karel

Citaat van: Johann op 26-01-2008 18:10:32
De bestuurder..  ;D ;D
Gheghe ;D.Wat zijn we weer gevat :evil:.Het ding was gewoon op,einde Latijn :-\.De wagen had toen rond de 2 ton gelopen,heb m wel altijd netjes warm gereden en af laten koelen,maar toch.Niet dat ik er rouwig om was hoor ;).

M a r c

Gewoon vervangen dat ding en niet wachten totdat ie helemaal de geest geeft. Dan heb je alleen maar kans op gevolgschade en je ontkomt toch niet aan de aanschaf van een nieuwe. Doe het nu, dan heb je zelf het langste plezier van de nieuwe turbo. En je rijdt niet meer op eieren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

tijn

Ja wellicht de beste oplossing. Waar kan ik t beste een turbo halen? En wat zijn de huidige prijzen ongeveer?