Turbo Kapot?

Gestart door tijn, 25-01-2008 20:33:29

Vorige topic - Volgende topic

baskabel4

ik hoor mijn turbo helemaal geen geluid maken??

moet dat wel?...omdat er over fluiten gesproken word en mijn vriendin miste ook al dat geluid...

Turbo meter slaat wel gewoon uit en ik voel dat hij(hard) trekt    dus..doet ie het dan gewoon?

(hoop dat ik dat even in dit topic kan checken ;D)

-D©©©L-

Citaat van: baskabel4 op 14-03-2008 02:08:03
Turbo meter slaat wel gewoon uit en ik voel dat hij(hard) trekt...

Goed he !  :eusa_dance: 8)

Wout309t

Citaat van: M a r c op 13-03-2008 20:45:14
Daarom ben ik niet kapot van revisieturbo's.... heb hetzelfde vaker gezien bij anderen, turborevisie en nadien gewoon minder rendement/druk. Met de originele turbo's via de dealer nóóit problemen.

Is mijn ervaring ook.... En ook veel problemen met die dingen.
Over dat drukverlies: Ik verdenk ze ervan dat ze de spelingen van de impeller ruimer nemen voor de veiligheid. Rendement loopt dan wel terug.
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 14-03-2008 08:23:21
Citaat van: M a r c op 13-03-2008 20:45:14
Daarom ben ik niet kapot van revisieturbo's.... heb hetzelfde vaker gezien bij anderen, turborevisie en nadien gewoon minder rendement/druk. Met de originele turbo's via de dealer nóóit problemen.

Is mijn ervaring ook.... En ook veel problemen met die dingen.
Over dat drukverlies: Ik verdenk ze ervan dat ze de spelingen van de impeller ruimer nemen voor de veiligheid. Rendement loopt dan wel terug.

Ze worden vaak al "goed gekeurd" als ze aan de 0,7-0,8  bar druk komen, dat is immers de af-fabriek standaard druk. Zal inderdaad wel wat te maken hebben met tolerantie en garantie. 

J a a p

Hoeveel blauwe rook moet er precies uitkomen wil je kunnen zeggen dat de turbo kapot aan het gaan is? Mijn auto geeft ook een blauw pluimpje als hij een tijdje stil heeft gestaan, maar geen grote walm. Trekt nog goed lineair op, loopt mooi stationair, en er zit geen speling op de turbine.
Wannabe C70 rijder.

M a r c

Dat blauwe pluimpje na een tijd stilstaan is meestal de olie die zich in je buizensysteem heeft verzameld en er met de eerste koude start 'uitkomt'.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

J a a p

Ik bedoelde na een tijdje stationair draaien....geld het dan ook? (Hoe arbitrair het ook is)
Wannabe C70 rijder.

Nunki

Citaat van: VolvoJaap op 17-04-2008 20:19:28
Ik bedoelde na een tijdje stationair draaien....geld het dan ook? (Hoe arbitrair het ook is)

Ik meen dat hij in dat geval op z'n retour zou kunnen zijn... Is volgens mij al veel over te vinden hier via zoekfunktie.
Succes

)()()sT

Ja...

Dat is de test, stationair laten draaien, na een x-aantal minuten gas geven; blauwe rook: turbo op zijn retour  :-\

;)

beezz

En als je voluit accelereert en hij houdt in alsof er traction controle op zit ( lijkt alsof de vonk wordt onderbroken ) moet je dan ook gaan sparen voor een nieuwe turbo?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

J a a p

Dat zou ik eerst zoeken in de ontsteking: bougies, rotor, verdeelkap en bougiekabels.
Wannabe C70 rijder.

M a r c

inderdaad, klinkt als misfires, dus ontsteking vernieuwen
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

m600i

Ik heb zo,n soort gelijke ervaring alleen ik heb geen vermogen meer komt echt langzaam op gang en als ik de auto stationair wilt laten draaien slaat hij gewoon af.
En als ik gas geeft dan krijg ik dus zwarte rook.

Wie oh wie??

Is deze turbo echt kapot of....

Turbo-Geek

Ik denk dat er wel meer aan de hand is dan enkelt een evt defecte turbo als ik zo jouw bevindingen lees.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

J a a p

Hmmm, LMM of lamdasonde denk ik...
Wannabe C70 rijder.