Chiptunen en LPG/LPI

Gestart door TTT242, 21-10-2003 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

#90
En je airco? V70 T5 is echt M4.4... Motor zal wel lopen maar met andere functies (o.a. Aircopomp) gaat het mis.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: M a r c op 20-02-2011 22:58:06
En je airco? V70 T5 is echt M4.4... Motor zal wel lopen maar met andere functies (o.a. Aircopomp) gaat het mis.

Gaan we proberen! De V70 is trouwens van februari 1997. Ik heb 850's hier gehad die jonger waren.


Gr ;)

M a r c

#92
Kentekendatum is niet altijd het model/bouwjaar Thuur  ;). Experimenteer er maar niet mee want je aircopomp loopt geheid kapot, deze schakelt niet meer uit als je een M4.3 in een M4.4 wagen steekt...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: M a r c op 20-02-2011 23:53:13
Kentekendatum is niet altijd het model/bouwjaar Thuur  ;)

Dat weet ik :D Maar hij is in februari al op kenteken gezet, alle onderdelen hebben een '96 stempel erin. De "latere" 850's waren meestal imports, waarbij op de papieren wel het bouwjaar/maand wordt vermeld omdat niet alle landen een kenteken behorend bij een auto hebben.

Hij heeft dus tussen de laatste 850's op de band gestaan.


Gr ;)

M a r c

Volgens mij begint Volvo steeds in augustus de modellen voor het nieuwe modeljaar te fabriceren. Dus in 1996 zijn ze inderdaad al begonnen met het maken van de S en V70 voor 1997.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

#95
Citaat van: M a r c op 20-02-2011 23:53:13
Experimenteer er maar niet mee want je aircopomp loopt geheid kapot, deze schakelt niet meer uit als je een M4.3 in een M4.4 wagen steekt...

Ik heb ermee geexperimenteerd en de aircopomp blijft idd lopen :eusa_think:

Blijft de grote vraag waarom ik mijn ECU dan niet kan uitlezen met 4.4 software? Zowel Vol-FCR als Brickdiag geven niet thuis.


Gr ???

edit: ik heb de 0 261 204 448 B7.2 Motronic

-D©©©L-

#96
Citaat van: thuur op 13-03-2011 10:38:24
Citaat van: M a r c op 20-02-2011 23:53:13
Experimenteer er maar niet mee want je aircopomp loopt geheid kapot, deze schakelt niet meer uit als je een M4.3 in een M4.4 wagen steekt...



Ik heb ermee geexperimenteerd en de AC-pomp blijft idd lopen :eusa_think:

Blijft de grote vraag waarom ik mijn ECU dan niet kan uitlezen met 4.4 software? Zowel Vol-FCR als Brickdiag geven niet thuis.


Gr ???

De startblokkering zit in de weg.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 13-03-2011 10:45:59
Citaat van: thuur op 13-03-2011 10:38:24
Citaat van: M a r c op 20-02-2011 23:53:13
Experimenteer er maar niet mee want je aircopomp loopt geheid kapot, deze schakelt niet meer uit als je een M4.3 in een M4.4 wagen steekt...

De startblokkering zit in de weg.

Ik heb ermee geexperimenteerd en de AC-pomp blijft idd lopen :eusa_think:

Blijft de grote vraag waarom ik mijn ECU dan niet kan uitlezen met 4.4 software? Zowel Vol-FCR als Brickdiag geven niet thuis.


Gr ???

Ook met lopende motor?


Gr :o

-D©©©L-

#98
Citaat van: thuur op 13-03-2011 11:09:50
Citaat van: -D©©©L- op 13-03-2011 10:45:59
Citaat van: thuur op 13-03-2011 10:38:24
Citaat van: M a r c op 20-02-2011 23:53:13
Experimenteer er maar niet mee want je aircopomp loopt geheid kapot, deze schakelt niet meer uit als je een M4.3 in een M4.4 wagen steekt...

Ik heb ermee geexperimenteerd en de AC-pomp blijft idd lopen :eusa_think:

Blijft de grote vraag waarom ik mijn ECU dan niet kan uitlezen met 4.4 software? Zowel Vol-FCR als Brickdiag geven niet thuis.


Gr ???
De startblokkering zit in de weg.


Ook met lopende motor?


Gr :o

Ik bedoel niet te zeggen dat de immobilizer/startblokkering (eigenlijk stationairloop blokkering) ingegrepen heeft. Dat zou onzin zijn.
De startblokkering die de chip in de sleutel uitleest en vergelijkt met de geregistreerde waarde in de ECU gebruikt hetzelfde communicatie kanaal als de diagnose poort. En als die 'm niet vrijgeeft kan je hem niet uitlezen. 

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 13-03-2011 12:27:24
Citaat van: thuur op 13-03-2011 11:09:50
Citaat van: -D©©©L- op 13-03-2011 10:45:59
Citaat van: thuur op 13-03-2011 10:38:24
Citaat van: M a r c op 20-02-2011 23:53:13
Experimenteer er maar niet mee want je aircopomp loopt geheid kapot, deze schakelt niet meer uit als je een M4.3 in een M4.4 wagen steekt...

Ik heb ermee geexperimenteerd en de AC-pomp blijft idd lopen :eusa_think:

Blijft de grote vraag waarom ik mijn ECU dan niet kan uitlezen met 4.4 software? Zowel Vol-FCR als Brickdiag geven niet thuis.


Gr ???
De startblokkering zit in de weg.


Ook met lopende motor?


Gr :o


De startblokkering die de chip in de sleutel uitleest en vergelijkt met de geregistreerde waarde in de ECU gebruikt dezelfde communicatie pennen als de diagnose poort.

En dat is uniek voor de '97-er? Want een '98-er en later M4.4 kan ik wel gewoon uitlezen.


Gr :eusa_think:

BenC70ES

Citaat van: M a r c op 21-02-2011 00:01:46
Volgens mij begint Volvo steeds in augustus de modellen voor het nieuwe modeljaar te fabriceren. Dus in 1996 zijn ze inderdaad al begonnen met het maken van de S en V70 voor 1997.

Dat verschilt van jaargang tot jaargang...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!