Chiptunen en LPG/LPI

Gestart door TTT242, 21-10-2003 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TTT242

Is het mogelijk om een V70 van 1998 2.5T lagedruk turbo 193pk die op LPI ligt nog te chiptunnen?

Zo ja heeft iemand op LPI daar ervaring mee, welke chip het beste en Quanta Costa?


THX Tom
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

Zolang je met een chip onder de 250pk zit en het een vialle lpi systeem is moet het te doen zijn.

Wacht nog ff tot we zeker zijn dat de omrekeningscoefficient van benzine -> gas hetzelfde blijft na chiptuning.

Maar als het een permanente chip is kan rollen op de bank en afstelling door de gasboer dit zeker verhelpen. (indien nodig)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Guido_Smit

#2
Citaat van: TTT242 op 21-10-2003 21:57:32
Is het mogelijk om een V70 van 1998 2.5T lagedruk turbo 193pk die op LPI ligt nog te chiptunnen?

Zo ja heeft iemand op LPI daar ervaring mee, welke chip het beste en Quanta Costa?


THX Tom

Dat is zeker mogelijk, kijk maar naar voormalig onderstaand bericht door Yellow Banana II op dit forum:

Op de V70 2.5T Lpi van dhr Mesman zitten 7 (!) gasinjectors. Dat heb ik zelf gezien tijdens de rollenbankdag. Er was echter maar 1 extra injector aangesloten. De ene injector zat in de ic-buis vóór de intercooler en de andere in de ic-buis ná de intercooler. Ik weet zo niet meer wélke aangesloten was. Deze wagen trok op de bank iets van 230pk..... dat zijn er toch 37 meer dan standaard.  Tevens nog te vermelden dat die van Mesman ook nog een automaat is.

Guido.

Entuscan

Je hebt GEEN extra injectors nodig, allemaal nergens voor nodig.
En die van messman was gechipped ... vandaar de extra pk's.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

855-Champagne

Die na de ic was aangesloten.

Guido_Smit

#5
Entuscan, dat klopt ook, een RICA chip heeft hij mij zelf verteld.
Niks mis mee blijkbaar doet ie het er prima op.

Guido.

Guido_Smit

Citaat van: Ludo op 21-10-2003 23:33:37
Citaat van: Guido_Smit op 21-10-2003 23:14:59
..... dat zijn er toch 37 meer dan standaard.  

dat die alle 37 van de chip afkomen betwijfel ik toch.
met mijn standaard auto had ik vorig jaar ook al 15pk méér op lpg.

En met de standaard 5 injectors nog wel ! :)

TTT242

#7
Mmmmh,

blijkbaar geeft het misschien toch problemen, ik rij liever met een V70 die geen problemen heeft dan één die bij vollast tegenhoud.

Moet vrijdag Bij LPG techniek Limburg zijn, en ga mij dan ook maar eens informeren.

Tom
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

ed

Jongens, enig voorbehoud is op zijn plek. Mesman zou het denk ik afraden om te doen. Hij heeft er zelfwel het nodige aan werk (en ook problemen) aan gehad. Bedenk ook dat je het dubbele aan werk krijgt: eerst op benzine goed krijgen, en dan voor de zekerheid nog langs de LPG inbouwer.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Ja het ligt waarschijnlijk aan de omrekeningscoeff bij verlaagde injectietijden.

Maar als het een vaste chip is(dus altijd gechipt) moet het te doen zijn.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

Citaat van: Guido_Smit op 21-10-2003 23:25:53
Entuscan, dat klopt ook, een RICA chip heeft hij mij zelf verteld.
Niks mis mee blijkbaar doet ie het er prima op.

Guido.

Chip zit toch in de benzine-ecu? Of ben ik nou gek?

Entuscan

#11
Citaat van: Yellow Banana II op 22-10-2003 14:00:55
Chip zit toch in de benzine-ecu? Of ben ik nou gek?


JA en waar zou dan nog een andere ECU zitten volgens u? Behalve bij een automaat  :)

Marc ... jij zou toch moeten weten dat bij LPi etc de originele ecu alle werk doet :) en de piggyback computer vd gas enkel de benzine waarden omrekend naar gas via een vast coëfficient.

Is hier toch al meermaals aanbod geweest op't forum

Anders zullen we het er zaterdag eens uitgebreid over hebben :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

Citaat van: Entuscan op 22-10-2003 14:16:22
Citaat van: Yellow Banana II op 22-10-2003 14:00:55
Chip zit toch in de benzine-ecu? Of ben ik nou gek?


JA en waar zou dan nog een andere ECU zitten volgens u? Behalve bij een automaat  :)

Marc ... jij zou toch moeten weten dat bij LPi etc de originele ecu alle werk doet :) en de piggyback computer vd gas enkel de benzine waarden omrekend naar gas via een vast coëfficient.

Is hier toch al meermaals aanbod geweest op't forum

Anders zullen we het er zaterdag eens uitgebreid over hebben :)

Nee, dat is me ontgaan..... Ik zit niet zo in de Lpi-tuning  ;)

ruud

Citaat van: TTT242 op 22-10-2003 00:03:28
Mmmmh,

blijkbaar geeft het misschien toch problemen, ik rij liever met een V70 die geen problemen heeft dan één die bij vollast tegenhoud.

Moet vrijdag Bij LPG techniek Limburg zijn, en ga mij dan ook maar eens informeren.

Tom


Hhmmmm,
Veel succes :-\
groeten Ruud

Guido_Smit

#14
Hhmmm, Ruud...
iemand die zijn afspraken niet altijd nakomt kan natuurlijk nog wel verstand hebben van die LPI-techniek.....incl lpg-tuning. ;D

Guido.