volvo25T (sander) stelt zich ook voor!

Gestart door volvo25T, 26-01-2008 17:34:17

Vorige topic - Volgende topic

volvo25T

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een V70 2.5 T uit 1997 met 163.000 op de teller. De combinatie van een nieuw-mensje-in- productie en een crash(je) met mijn alfa heb ik besloten deze auto te kopen.  De auto heeft veel opties waaronder trekhaak, schuifdak, roofrails, notenhout, verwarmde stoelen en achterbank, TRACS en natuurlijk een heerlijke motor met 193 PK. Van binnen ziet de auto er als nieuw uit. Van buiten zit er 1 klein deukje...voor de kniesoor die het ziet..

Ik heb de auto gekocht van een volvo-handelaar. Deze had hem door inruil verkregen en net een paar uur op internet staan, volledig gecleaned.

Gelukkig heb ik wel de hele onderhoudshistorie van de vorige eigenaar erbij (dealer onderhouden) dus ik zie precies wat er wel en niet aan gedaan is.

Verder zitten er nog een paar puntjes aan die ik nog moet verhelpen:

- een piepende achterbank, (vlgs mij nu verholpen door wat teflonspray)
- gescheurde binnenkasten van de voorwielen

Al met al, de auto is heerlijk!  :)

Groeten,

Sander

(Een stuk tekst over de slecht nagekomen afspraken van de verkopende partij heb ik eventjes verwijderd om hem een kans te geven e.e.a. op te lossen. Het is niet mijn bedoeling ondernemers zwart te maken, totdat ze het echt verdiend hebben. ---UPDATE --- ALLES IS VERHOLPEN!!!----- )

Marc O.

Welkom Sander. Heb je ook wat foto's zodat wij je aanwinst ook kunnen bewonderen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

ief

Sander Welkom hier, goede keuze.... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Claudia

Wat jammer dat je Volvo-carriere met zo'n tegenvaller begint.
Gelukkig heb je een mooie auto! (tenminste...dat moet nog blijken uit de foto's :eusa_shifty:)

Welkom Sander, en veel plezier met 'm! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

volvo25T

Als het goed is moeten hier nu wat foto's staan....

Claudia

Ludo

welkom Sander.

jammer van de ervaringen met deze verkoper.
was het een mondelinge afspraak, of schriftelijk?.
anders is een aangetekend schrijven, gericht aan de dealer persoonlijk wellicht een oplossing als je er niet uitkomt met de verkoper.

volvo25T

Het was geen dealer, maar een volvo-handelaar. Verkoper = eigenaar van de zaak. Wel schriftelijk overeengekomen (beurt). Maar als iemand onbereikbaar is, is het moeilijk verhaal te halen. Ik heb 3 maanden garantie op versnellingsbak (automaat), motor en airco.

Maar hij is zeker nog niet van mij af; als ik genaaid wordt, wil ik ook kussen ook! 

Claudia

Citaat van: volvo25T op 26-01-2008 18:31:40

Maar hij is zeker nog niet van mij af; als ik genaaid wordt, wil ik ook kussen ook! 

Als je hem dit zinnetje schrijft, zal ie vast heeeel snel met die beurt (voor de auto :eusa_shifty:) over de brug  komen! ;D

volvo25T

maar ik kus heel lekker... :-*

maar daar heb je andere fora voor.

Jans Duiven

Gefeliciteert met je aankoop. Mooie kilometrage voor een '97er.

Jammer dat het zo vervelend is begonnen, maar hopelijk maakt het rijden in deze V70 veel goed.

Wat voor Alfa had je?

Groet,

Hans

volvo25T

Thanx!

Het was een alfa 145, ook een heerlijk karretje. Maar dat laatste bochtje ging niet zo soepel met winterbanden als met normale banden...

20VCHI

Gelukkig is de auto dealer onderhouden, dat geeft toch altijd nog een vertrouwelijk gevoel. Maar wel jammer dat deze 'garage' zo met de afhandeling is omgegaan.

Trouwens nog een mede ex alfa-rijder, ik heb hiervoor een Alfa 155 gehad.

Post ook even een foto, en alvast veel plezierige kilometers toegewenst!

Jans Duiven

Een 145...  ;D
Het klinkt misschien wel bijzonder onbenullig, maar toen ben ik afgehaakt. (Terwijl Walter da Silva toch wel prachtige auto's heeft ontworpen voor Alfa Romeo).

Ik vond dat het lijnenspel van de 145/146 van voor tot achter op één of andere manier verstoord werd door de overgang van de voorschermen naar de portieren én dat het cuore plaatje dicht zat. Het was een soort van dicht neprooster en dat trok ik heel slecht.

Als ik ooit nog eens een 75 3.0 V6 America in goede staat kan kopen, of een 155 met 6 van die vergroomde inlaatbuizen voor niet al te veel geld, dan moet ik me wel beheersen denk ik  :P

Deze heb ik gehad
2 x alfasud 1.5 en een 1.5 Ti QV (rood/bruin  :'(  )
1 x alfa 33 1.4 rood, zonder roest.
2 x 155 1.7 8 V benzine en een 1.8 8V op LPG (Zwart) Vind ik nog steeds een mooi model.

Hans

20VCHI

Als eerste heb ik een alfa 155 1.8 T.Spark gereden.
2e alfa was een 155 2.0 16v t.spark

En inderdaad... bij het zien/horen/voelen van een alfa 6 cilinder... moet ik me toch beheersen :P