Krakend koppelingspedaal S70 -1998

Gestart door Misha, 29-01-2008 17:51:19

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Mijn koppelingspedaal kraakt enorm bij het intrappen en loslaten.
Heb ik eerder gehad; toen kwam het bij de ophanging van pedaal en hulpveerding weg. WD40 erop, is 2 jaar weggebleven.
Nu kraakt hij echter weer; WD40 gaf geen verbetering, het komt bij het deel dat naar beneden door de vloer/brandschot gaat vandaan.

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

dennis850estate

Als smeren niet helpt zul je toch 1 en ander weg moeten gaan halen. Misschien is het draaipunt nu inmiddels ingesleten.

Emiel

Kan je de stift bij een S70 niet een halve slag draaien?

EdWip

Ik heb precies hetzelfde gehad bij m'n MB uit '68. Nadat ik de 'demper' van de rembekrachter had vervangen was het geluid weg. De demper bestaat bij de MB uit een schijfje schuimrubber en een viltje die om de bedieningsstang van de rembekrachtiger zit (waar de stang de rembekrachtiger in gaat). Wel even de rembekrachtiger demonteren.

Ik weet niet of bij een Volvo ook z'n demper aanwezig is maar het zou wel verklaren dat het geluid bij het brandschot vandaan komt. Misschien weet iemand anders of Volvo's z'n dempertje hebben?

Succes

Edwin

Misha

Nadat ik goed resultaat heb gehad door de pedaaldemperde demonteren en goed te smeren, moet ik helaas concluderen dat het na een week weer raak is.
Het lijkt dus tijd te worden om een nieuwe pedaaldemper te gaan kopen en monteren.

Iemand in voor een GB ?  ;D

Misha

Nou, het probleem is opgelost hoor !

Ik heb een automaat gekocht.
:P

En nog wel steeds een splinternieuwe pedaaldemper in de aanbieding.

niwesa

beetje late reactie, maar ik zit met hetzelfde probleem. Pedaal kraakt wat en piept zo nu en dan.

Hoe ziet die pedaalrem er eigelijk uit?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Misha

Citaat van: niwesa op 26-08-2010 16:06:53
beetje late reactie, maar ik zit met hetzelfde probleem. Pedaal kraakt wat en piept zo nu en dan.

Hoe ziet die pedaalrem er eigelijk uit?
Simpel, het is een kokertje met een spiraalveer erin wat aan je koppelingspedaal vastzit op 1 punt.

De boven en onderkant van het kokertje schuiven langs elkaar, en na een paar jaar vreet dat een beetje op elkaar in, dat is het kraken wat je hoort.
Met mazzel tenminste, anders is het je cylinder en dan wordt je minder blij.

niwesa

Heb de boel gesmeerd en op diverse punten in het vet gezet. Het meest geluid maakte de witte schakelaar die er aan vast zit. Geen idee waar het ding voor dient maar de lange veer die er in zit maakt geluid. Enfin hij is nu weer stil.  :eusa_dance:

Vulk

Ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan komt het van buiten de auto. De koppeling en drukgroep is nieuw (en origineel).
Bij koude motor geen bijgeluiden, met warme motor kraakt het zo luid, dat je het tot in de auto hoort (met raam open welliswaar).

Het klinkt ongeveer als een defect druklager, maar net iets anders.

Iemand?

Vulk

Een filmpje van wat de mijne nu doet. Enkel als de motor op temperatuur is (na enkele km begint het gekraak al).

In de versnellingsbak is nu ook verse olie.

http://www.youtube.com/watch?v=Q9ljGUC3rlI

niwesa

Is dat niet je koppelingcylinder die het geluid veroorzaakt? Deed hij dat voor of na het plaatsen van de nieuwe koppeling? Garantie?

Vulk

Ervoor deed hij het niet. Koppelingscylinder wordt normaal niet vervangen bij een koppelingswissel?
Enkel het druklager kraakte wat.

edit: van zodra de motor warm heeft voelt het pedaal ook anders aan dan bij koud. Net of het pedaal ergens tegenschuurt...

niwesa

Denk niet dat de koppelingcylinder standaard wordt vervangen. Heb je de reparatie uit laten voeren bij een garage? Anders zou ik in eerste instantie toch even daar langs gaan.

Vulk

Bij een Volvo-dealer.
Vorige week al langs geweest, die hebben dan een scharnier gesmeerd en normaal zou het geluid minderen moeten worden.
Nu wordt het erger.

Ik heb al een mailtje gestuurd. De koppelingscylinder dus? Wel heel toevallig dat die net nu kapot zou gaan, toch?