bij remmen zakt toerental even te ver (aut)

Gestart door cas, 31-01-2008 23:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cas

viel me al een paar keer op, dat als ik rem voor een stoplicht, dat het toerental soms even naar de 700 toertjes zakt om vervolgens weer netjes blijvend op de 900 te staan. dus alleen het moment van afremen van rijsnelheid naar de 0.

het gaat hier om een automaat 2,5 t uit 97. 

is dit normaal?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Zie topic stationair toerental in onderhoud.


Gr ;)

ief

grappig dit. Ik had vandaag de accu plat en na een actie met een setje startkabels ben ik gelijk een stuk gaan rijden om de boel weer iets op te laden. Wat mij onmiddelijk opviel is de toerendip....eigenlijk zoals hierboven beschreven. Dit had ik voorheen nooit. Dus misschien schuilt het probleem wel in een snel achteruit hollende accu...tis maar een idee, maar wel toevallig.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Misha

Citaat van: cas op 31-01-2008 23:05:48
viel me al een paar keer op, dat als ik rem voor een stoplicht, dat het toerental soms even naar de 700 toertjes zakt om vervolgens weer netjes blijvend op de 900 te staan. dus alleen het moment van afremen van rijsnelheid naar de 0.

het gaat hier om een automaat 2,5 t uit 97. 

is dit normaal?

Vacuumrembekrachtiging trekt eventjes iets, maar daar moet je wel op letten om het op te laten vallen.

Als het je opvalt omdat je echt voelt dat de motor dipt, zou je eens verder kunnen kijken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

cas

#4
Citaat van: ief op 31-01-2008 23:08:36
grappig dit. Ik had vandaag de accu plat en na een actie met een setje startkabels ben ik gelijk een stuk gaan rijden om de boel weer iets op te laden. Wat mij onmiddelijk opviel is de toerendip....eigenlijk zoals hierboven beschreven. Dit had ik voorheen nooit. Dus misschien schuilt het probleem wel in een snel achteruit hollende accu...tis maar een idee, maar wel toevallig.

die is net nieuw   ;D

@ misha   ik let er te veel op denk ik..... het is echt minimaal. hij loopt niet beroerd ofzo. zie hem zo nu en dan gewoon ff dat kleine dipje maken. en viel me nooit op bij mijn andere automaten autos.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: Misha op 31-01-2008 23:09:31
Als het je opvalt omdat je echt voelt dat de motor dipt, zou je eens verder kunnen kijken.

verder kijken, naar... ???

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Misha

Citaat van: cas op 31-01-2008 23:12:12
Citaat van: ief op 31-01-2008 23:08:36
grappig dit. Ik had vandaag de accu plat en na een actie met een setje startkabels ben ik gelijk een stuk gaan rijden om de boel weer iets op te laden. Wat mij onmiddelijk opviel is de toerendip....eigenlijk zoals hierboven beschreven. Dit had ik voorheen nooit. Dus misschien schuilt het probleem wel in een snel achteruit hollende accu...tis maar een idee, maar wel toevallig.

die is net nieuw   ;D

@ misha   ik let er te veel op denk ik..... het is echt minimaal. hij loopt niet beroerd ofzo. zie hem zo nu en dan gewoon ff dat kleine dipje maken. en viel me nooit op bij mijn andere automaten autos.

Ik heb wel eens gehad dat ik bij het aanremmen en bijna stilstaan de motor echt voelde zakken naar bijna afslaan, om vervolgens weer naar normaal te klimmen, dat bedoelde ik.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

cas

dat is totaal niet het geval bij mij, dan maak ik me waarschijnlijk druk om niets....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

A3GLT

CiteerIk heb wel eens gehad dat ik bij het aanremmen en bijna stilstaan de motor echt voelde zakken naar bijna afslaan, om vervolgens weer naar normaal te klimmen, dat bedoelde ik.

Dit probleem herken ik, zo af en toe komt het eens voor en eenmaal is de motor daadwerkelijk afgeslagen bij het remmen. Weet je ook wat hiervan de oorzaak is? en misschien dus ook de oplossing van het probleem?

Adri

thuur


Ludo

Citaat van: thuur op 01-02-2008 15:06:45
::)


Gr :eusa_think:

stationair regelaar en/of gasklep reinigen is niet altijd een oplossing thuur.
ik heb het bij m'n vorige 850 ook nooit kunnen oplossen.
zelfs niet met nieuwe onderdelen.
:-\

thuur

Citaat van: Ludo op 01-02-2008 16:10:04
stationair regelaar en/of gasklep reinigen is niet altijd een oplossing thuur.
ik heb het bij m'n vorige 850 ook nooit kunnen oplossen.
zelfs niet met nieuwe onderdelen.
:-\

Maar wel het punt waar je moet beginnen..


Gr ;)

A3GLT

Citaat van: thuur op 01-02-2008 15:06:45
::)


Gr :eusa_think:
Owja, zie het nu ook, zal dat topic eerst maar eens lezen.

Grtz
A3