HELP!!! waarschuwingslampjes.....

Gestart door baskabel4, 02-02-2008 16:18:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

baskabel4

oke...heb mezelf net voorgesteld met mijn nieuwe volvo 850 turbo en heb nu al(1 dag later)raad nodig.....

vanddag even lekker wezen toeren in mijn auto,even flink opengetrokken en van het vermogen genoten ;D
dus heb denk ik 4 uur gereden of zo....

Sta ik bij mijn broer voor de deur ....hij wil ook rijden....gaat opeens een controlelampje branden(een gevarendriehoek met een soort omgekeerde v erin)
Ik opzoeken in het boekje...en er staat "fout in de elektronikamotor"

quote: Als het lampje gaat branden,nadat de motor aangeslagen is,heeft een van de diagnosesystemen in het brandstof-of ontstekingssysteem van de motor een storing ontdekt.
Door deze storing voldoet de motor vermoedelijk niet aan de geldende zuiveringsbepalingen voor uitlaatgassen.
Rijd voor controle naar een volvo -werkplaats.


is dit erg??
Gaat dit vanzelf weg? >:( (waarschijnlijk domme vraag)
Moet ik meteen actie ondernemen?
Wat is er waarschijnlijk aan de hand?

Ook licht af en toe het abs controle -lampje op tijdens het rijden en blijft aan  en soms ook weer niet....

Ik ben nog steeds heel enthousiast over deze bolide maar dit is weer een beetje minder...
Mijn kindje is gewond.............. :'(

alvast bedankt....

Groet bas

de boekhouder

Betreft Lambda lampje.

Dit kun je laten uitlezen en resetten door de dealer.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

baskabel4

dus ..ik moet hier mee naar de dealer??
en heeft dat haast,of kan deze melding niet zoveel kwaad?

de boekhouder

Die van mij brand permanent; ik heb een verdamperinstallatie (lpg g3); door de dealer werd mij verteld dat deze soms een te rijk, soms een te arm mengsel geeft (ik had beide meldingen).

Ik kan de reden van jou niet beoordelen. Ik zou het dus een keer laten uitlezen, dan weet je wat er mee aan de hand is. Indien de motor verder niet moeilijk doet, zul je wel even verder kunnen rijden; ik hou echter niet van brandende waarschuwingslampjes als ik niet weet wat er aan de hand is. Ik zelf zou dus niet al te lang wachten.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Bij mij gaat ie ook soms branden (de eerste keer in zuid Frankrijk, de avond voor de terugreis ;)).
Ik heb 'm erna gereset en ineens ging ie weer branden in december ofzo. Bij mij is de oorzaak waarschijnlijk het K&N filter waardoor er een slang van een luchtpomp loshangt.
Accu een tijdje losgehad, en het lampje was weer uit (is natuurlijk niet dé oplossing).

Abs-lampje brandt heeeel soms bij mij, maar nog niet genoeg om de abs-controller te laten doorsolderen (staat genoeg over geschreven door een paar kenners hier ;)).

Ja ja, de 850's hebben zo hun dingetjes hoor  ;D

baskabel4

haha...ja   ze hebben idd zo hun dingetjes merk ik....
maar niet getreurd......ik kijk het een paar dagen aan.....soms gaan dingen hoop ik vanzelf weg... ;D
en anders laat ik het wel uitlezen(wat jullie adviseren)
moet dat perse bij volvo???

de boekhouder

Weet ik eigenlijk niet. Er zullen vast wel meer garage's zijn die dat kunnen mits ze er de juiste apparatuur voor hebben.
Bij de Volvo dealer vroegen ze er mij € 16,= voor. Voor die ene keer wilde ik graag weten waar ik aan toe was.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

)()()sT

Ik zie in je profiel dat je een 93-er hebt met OBD1. Daar kun je zelf de codes van uitlezen :)

Staat ook ergens een handleiding van hier  ;D

Succes!

baskabel4

oke...16 euro overleef ik wel.. ;D
Hoop niet dat ze zeggen:  dit en dat is er aan de hand  bla bla bla zus en zo       totaal 700 euro ;D

)()()sT


baskabel4

oke..ik begrijp deze zin niet helemaal:
(dit komt uit een stukje om je auto te resetten)

quote:
1. Contact aan, Stekkertje in zie hieronder de lijst van Jeroentjuh, kort op de knop drukken.


welk stekkertje in???... ???
of snap ik de zin niet helmaal?

Ludo

als je kijkt bovenaan op de afbeelding, daar staat het diagnose kastje.
voor jouw probleem moet je A2 uitlezen.
dus in het diagnose kastje, het linkse deel (A) het stekkertje in 2 pluggen...

baskabel4

#12
oke..mischien ben ik een beetje te snel met mijn bericht...ik heb nog niet onder de kap gekeken naar dat kastje... ;D

dus dat desbetreffende stekkertje waar jullie het over hebben hangt al in mijn auto of zo?
die hangt zeker bij dat kastje?

dat van die a2 was ik al een beetje achter......ik vroeg me af of dat stekkertje ging om een apparaat wat ik nodig had...

bedankt voor je reactie in ieder geval...
ga morgen kijken hoe dit allemaal zit en mischien word ik er wel wijs uit...

 

BartusKN

even vraagje omtrent dit aansluiten. Wat voor draadje moet je aansluiten of zit deze er standaard en knopje zit die ook op de OBD-aansluiting ? Dan de laatste vraag waar ik na lang zoeken helaas niet genoeg duidelijkheid op kan krijgen, hoe reset ik mijn motorelektronica/labda sonde lampje want die komt telkens weer terug maar om continu door garage te laten resetten. Hoe doe ik dit ?? ik ben een leeeeeeek ;D

ps is er niet een uitlezer te koop voor volvo 850 ??? iemand idee ?

mehn

Als jullie nu beide eerst eens even de motorkap open doen, dan wijst zich alles vanzelf.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: