Welke olie? GLT 300K+

Gestart door 20VCHI, 02-01-2008 20:22:15

Vorige topic - Volgende topic

20VCHI

Citaat van: thuur op 21-01-2008 11:23:41
Citaat van: 20VCHI op 19-01-2008 17:58:39
Vandaag de olie vervest, en gelijk een nieuw oliefilter erop gezet (mann).

Neem de volgende keer een origineel oliefilter, dat heeft een klep waardoor er vrijwel onmiddelijk oliedruk is. Aftermarketfilters hebben dat vaker niet dan wel. Zal qua prijs weinig schelen.

Gr ;)

mann = volvo? Ik heb ze bekeken en volgens mij waren ze identiek, zowel van binnen als buiten.

Eugene

Heb een keertje een origineel volvo oliefilter uit elkaar gehaald om eens te kijken wat er nou allemaal in zat, maar geen klepje OID gevonden. In het alfa wereldje gaat dat verhaal van die terugslagklep ook rond, maar ik twijfel of dit wel klopt/bestaat.

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: 20VCHI op 21-01-2008 19:04:48
Citaat van: thuur op 21-01-2008 11:23:41
Citaat van: 20VCHI op 19-01-2008 17:58:39
Vandaag de olie vervest, en gelijk een nieuw oliefilter erop gezet (mann).

Neem de volgende keer een origineel oliefilter, dat heeft een klep waardoor er vrijwel onmiddelijk oliedruk is. Aftermarketfilters hebben dat vaker niet dan wel. Zal qua prijs weinig schelen.

Gr ;)

mann = volvo? Ik heb ze bekeken en volgens mij waren ze identiek, zowel van binnen als buiten.

Yep, Volvo = MANN

Citaat van: Eugene op 21-01-2008 23:13:44
Heb een keertje een origineel volvo oliefilter uit elkaar gehaald om eens te kijken wat er nou allemaal in zat, maar geen klepje OID gevonden. In het alfa wereldje gaat dat verhaal van die terugslagklep ook rond, maar ik twijfel of dit wel klopt/bestaat.

Kijk maar eens in een origineel volvo filter. Zit ie echt wel in.

thuur

Citaat van: Eugene op 21-01-2008 23:13:44

Volgens mij staat er een dwarsdoorsnede op het forum ergens..

Gr ;)

Eugene

Ik ga morgen dat ding nog eens goed bekijken ;D

If it's not blown, it sucks...

20VCHI

Heb ze net even bekeken, zit indd een "veer" in met een klepje. Valt alleen niet echt op.

Vandaag had ik 5 min lang last van tikkende klepjes na het starten, is dit normaal? Ik dacht dat dit wel verholpen zou worden na het verversen met deze 5w40 van kroon

Misha

Citaat van: 20VCHI op 22-01-2008 19:17:20
Heb ze net even bekeken, zit indd een "veer" in met een klepje. Valt alleen niet echt op.

Vandaag had ik 5 min lang last van tikkende klepjes na het starten, is dit normaal? Ik dacht dat dit wel verholpen zou worden na het verversen met deze 5w40 van kroon

Ja, dat is compleet normaal, kan tot wel 10-15 minuten duren.

RTFM. ;)
;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

20VCHI

hm... carterontluchting schoongemaakt... nieuwe olievuldop rubber... en nog steeds lekken via de vuldop. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Turbo-Geek

Hangt er vanaf wat er precies gedaan is bij het schoonmaken van de CV.
De aansluiting (hoogste) op het onderblok staat in verbinding met de aansluiting met die op het kleppendeksel. Als het goed is ventileert die ook en dat is eenvoudig te controleren met bijv een stofzuiger. Als je die op de bovenste aansluiting op het onderblok zet dan moet je hem bovenop horen zuigen en dan is er dus absoluut geen spraken van obstructie.
Als men enkel het CV schoonmaakt en dus niet de kanelen controleerd en/of schoonmaakt en het dus beperkt blijft tot wat slangen en het potje vervangen/schoonmaken dan kan het weleens voorkomen dat het geheel nog steeds niet optimaal is.

LET OP: niet de stofzuiger op het ONDERSTE kanaal zetten want dan zuig je olie uit het carter !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------