bak heeft wel hele rare kuren

Gestart door louwe147, 04-02-2008 18:14:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

louwe147

Hier een hersenbreker voor de experts.

We hebben de krukaskeerring vervangen van mijn S70 van 97 en nu de bak er weer achter zit slippen, slecht schakelen en na een tijdje geen aandrijving meer, accu loshalen, weer terugplaatsen en weer even aandrijving, dan weer nix.
We hebben de bak uiteindelijk vervangen omdat we waarschijnlijk de bak hebben gemold met het erop zetten.
Nu met de andere bak, zelfde gedonder. Heel even aandrijving en weer weg. Zonder computer idem dito.
Wie kan me verder helpen, ik weet het niet meer.

bvd, Louwe.

-D©©©L-


louwe147

Ja inderdaad, was wel zo makkelijk geweest om dat er gelijk bij te zetten.

-D©©©L-


louwe147


-D©©©L-

Is de koppelomvormer ook vervangen ? Waarom denk je dat je de bak vernield hebt bij montage ?

louwe147

koppelomvormer ook vervangen. bij montage zat het hele spul er klem tussen, na draaien aan de starterkrans is het wel op zijn plek geschoten maar toch. De bak slipte naderhand behoorlijk, vooral in de achteruit. En flink wat ijzerdeeltjes in de olie, ik heb hem nog geflushed maar heeft niet geholpen.
Kan natuurlijk evenzogoed electrisch zijn maar door dat  geintje zijn we er maar vanuit gegaan dat we hem gemold hebben.
Nu met deze bak ook weer,als hij geen aandrijving meer heeft haal ik de accuklem eraf en als ik hem er even later weer op zet heb ik wel weer aandrijving maar maar heel even.
We denken nu toch richting computer oid.
Suggesties?

-D©©©L-

"het
Citaat van: louwe147 op 04-02-2008 22:25:04
koppelomvormer ook vervangen. bij montage zat het hele spul er klem tussen,

welk "spul" ?

louwe147

Het gaat er nu om wat het zou kunnen zijn dat de beide bakken dezelfde problemen geven.
Moet dus iets van buitenaf zijn. Die eerste bak is er uit en kan dus verder buiten beschouwing blijven.
Mocht niemand een suggestie hebben dan gaat hij naar de dealer.
Maar aangezien er op het volvoforum zo hoog opgegeven wordt over de kennis op dit forum wilde ik dit eerst proberen, aan het aantal reakties te zien is dit dus iets wat niet vaak voorkomt en lijkt het me dat er niets anders op zit dan maar naar de dealer te gaan.
Of verkopen voor 2500 maar dat is eigenlijk nog niet de bedoeling.

thuur

Heb je de PNP switch losgehad of versteld?

Heb je het kleppenblok losgehad of overgezet?


Gr :eusa_think:

louwe147

nope, alles zo over gezet. Complete bak met koppelomvormer. Zou natuurlijk kunnen dat die bak niet goed is, komt van de sloop, maar toch wel heel toevallig dat hij dan hetzelfde heeft. En dan ook nog iets wat blijkbaar niet zo vaak gebeurt. De dealer had dit nog niet eerder gehoord tenminste. Die heeft eigenlijk ook geen idee waar ik dit moet zoeken. Ik zal er nog eens nieuwe olie in doen, ik verwacht niet dat het helpt maar goed, dan weet ik in ieder geval dat dat het niet is. Blijft raar dat hij het wel weer even doet als de accupool eraf is geweest. En na 2 minuten is de aandrijving weer weg. Versnellingen zitten gewoon op de plaats waar ze horen, als ze het tenminste doen.

thuur

Het klinkt als een elektronisch probleem. Wat vaak voorkomt is de PNP switch, vandaar. Heb je de accupool los gehad tijdens de (de)montage?

Wat bedoel je eigenlijk met 'zonder computer idem dito?' ?


Gr ;)

louwe147

om de bak eruit te halen moest de accu eruit, dus ja, die is los geweest. We hebben de computer er gisteren uit getrokken en toen geprobeerd en toen deen ie hetzelfde. Ik was er van uit gegaan dat ie dan helemaal nix zou doen maar toch. Vanmorgen deed ie trouwens nix met de comp. eruit. Ik ga nu met de olie aan de slag, eens zien hoe hij hier op reageerd.

thuur

Heb je alle zekeringen nagekeken? Dus ook de hoofdzekeringen?

Ook de massakabels (weer) aangesloten?


Gr ???

louwe147

ja, alle zekeringen en de aarde zit er ook weer aan.
Met spoelen ben ik er achter gekomen dat hij gewoon stopt met pompen.
Zou er dan toch ergens een breuk in een kabel zitten die de pomp aanstuurt?
blijft het natuurllijk wel raar dat hij het wel weer even doet als de accuklem eraf is geweest.
Ik heb de ouwe bak al uit elkaar liggen maar kan daar eigenlijk ook niet veel ontdekken. :eusa_wall: