rotor/verdeler?

Gestart door Joachim1, 06-02-2008 18:53:43

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Tussen de zwarte kap en de eigenlijke verdelerkap komt vuil en stof (beetje zwarte afscheiding)
Dit geleidt bij vochtig weer de vonk buitenom de verkeerde kant op.
Ook bij de b230 motoren achterop de kop zit deze constructie, en het enige wat je kunt doen is de kniptang erin, om vervolgens de kap ook van buiten te reinigen. Imitatiekappen hebben dit niet, en zijn dus makkelijker schoon te houden (Ook van buiten)

Thuur, je begrijpt toch dat de vonk ook buitenom kan weglekken? Die zwarte kap is bedoeld om vocht door mist e.d. tegen te gaan, maar in de praktijk helpt dit niet als de verd.kap wat ouder is. En dan kun je sprayen wat je wilt, van binnen en buiten, niets helpt. Tot je die zwarte kap loshaalt van de eigenlijke kap. En daar een doek langs haalt. Starten-lopen..

razorx

Citaat van: thuur op 05-03-2008 17:10:03
De zwarte kap zit los over de verdeelkap geschoven. Ik zie niet hoe een kap die aan de buitenkant van de verdeelkap zit invloed heeft op het starten en lopen van de auto...

Gr ???
Vond het, met alle respect ook al een vreemd verhaal, maar dat schijnt te heersen;)

thuur

Citaat van: Raoul op 05-03-2008 18:35:55
Thuur, je begrijpt toch dat de vonk ook buitenom kan weglekken? Die zwarte kap is bedoeld om vocht door mist e.d. tegen te gaan, maar in de praktijk helpt dit niet als de verd.kap wat ouder is. En dan kun je sprayen wat je wilt, van binnen en buiten, niets helpt. Tot je die zwarte kap loshaalt van de eigenlijke kap. En daar een doek langs haalt. Starten-lopen..

Zodra de vonk via de buitenkant van de kap kan weglekken lijkt het me toch noodzaak de kabels te vervangen. De rubber doppen moeten dit voorkomen, zodra dit mogelijk wordt is de isolator versleten of zijn de bougies wel heel slecht (weg van minste weerstand). De zwarte kap weghalen is dan geen oplossing maar een lapmiddel.

Gr 8)

Raoul

Klopt, vaak zijn ook de manchets niet goed, maar dit terzijde. Deze sluiten vaak niet 100% af. De bougies kunnen evengoed nieuw zijn! Als je zo n zwarte kap loshaalt zie je vaak van die zwartige aanslag, ff wegvegen met WD40.
Mijn stelling: Een verdelerkap moet van binnen en buiten schoon en droog zijn.
Vettige aanslag op de bobine en de verdelerkap geeft met vochtig weer mogelijk startproblemen. Ik monteer bij Volvo originele kabels (sluiten t best af,)met imitatie kap en rotor.