Spijt na upgrade 280mm naar 302mm?

Gestart door coyote1980, 07-02-2008 09:06:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: coyote1980 op 07-02-2008 10:11:48
Citaat van: thuur op 07-02-2008 09:57:58
En de tiltsensor is dat het alarm stopt als de auto wordt weggesleept...
Wat zorgt er dan voor dat het alarm afgaat als de wagen wordt opgekrikt om de velgen eraf te halen?

Diezelfde tiltsensor. Misschien is dat bij de 302mm versie van de sensor wel anders.  ;)

850 T5 Freak

ik heb op mijn C70 een heb paar maanden terug een 302mm set gemonteerd.. en ik merk wel wat verschil, ze houden het iets langer vol met stevig remgebruik en het voelt iets of wat zekerder aan als je remt vergeleken met de 280mm set. Ik heb overigens gewoon originele blokken en schijven gebruikt.  :) maar ik ben toch van plan om in de toekomst een BBK aan te schaffen, puur vanwege de geweldige remkracht en uithoudingsvermogen  ;) en de looks natuurlijk  ;D

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

JCviggen

Koop je deze toch gewoon... (als ie wat in de prijs zakt  :P )

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24503.0

schijven zitten rond de 850€ voor een paar, blokken 100.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Wibren

Ik kan i.i.g. vertellen, mocht je de set kopen, je krijgt nooit geen spijt van zo'n BBK set  :)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

coyote1980

Citaat van: 850 T5 Freak op 07-02-2008 12:54:54
ik heb op mijn C70 een heb paar maanden terug een 302mm set gemonteerd.. en ik merk wel wat verschil, ze houden het iets langer vol met stevig remgebruik en het voelt iets of wat zekerder aan als je remt vergeleken met de 280mm set. Ik heb overigens gewoon originele blokken en schijven gebruikt.  :) maar ik ben toch van plan om in de toekomst een BBK aan te schaffen, puur vanwege de geweldige remkracht en uithoudingsvermogen  ;) en de looks natuurlijk  ;D
Merk je met de 302mm schijven nog steeds duidelijk fading als je een paar keer goed afgeremd hebt?

Jij hebt ook gewoon de originele remleidingen er nog opzitten begrijp ik?



Citaat van: JCviggen op 07-02-2008 12:58:04
Koop je deze toch gewoon... (als ie wat in de prijs zakt  :P )

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24503.0

schijven zitten rond de 850€ voor een paar, blokken 100.

Hadden we het al eerder over in deze draad, maar 1800 euro met een set gebruikte klauwen, ik weet het niet, met wat zoekwerk en wat geluk lukt het misschien om voor 2 mille rond een AP Racing kit te halen, en dan heb je alles gewoon nieuw en met garantie.


Citaat van: Wibren V70RAWD op 07-02-2008 13:05:34
Ik kan i.i.g. vertellen, mocht je de set kopen, je krijgt nooit geen spijt van zo'n BBK set  :)
En toch lijkt het me wel fijn om er af en toe wél geen spijt van te hebben  :eusa_whistle:
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2008 10:17:21
Citaat van: coyote1980 op 07-02-2008 10:11:48
Citaat van: thuur op 07-02-2008 09:57:58
En de tiltsensor is dat het alarm stopt als de auto wordt weggesleept...
Wat zorgt er dan voor dat het alarm afgaat als de wagen wordt opgekrikt om de velgen eraf te halen?

Diezelfde tiltsensor. Misschien is dat bij de 302mm versie van de sensor wel anders.  ;)

Idd, I stand corrected.


Gr ;)

pwassink

T zijn uiteraard jouw centen ..

Maar wat in de UK als "police brakes"  ooit is aangepast op de politievolvo's zal in 90% van alle
gevallen mits met goede combo van schijven en blokken (staat zat over geschreven) prima werken.

Misschien dat je dagelijks snoeihard op de duitse autostrada of zeer regelmatig op de ring rijdt ?
Dan heeft een bbk wel wat voordelen ja .

Ik heb zelf afgelopen voorjaar de boel veranderd naar 302, met staalomwonden remslangen, andere remolie, stel frisse schijven/blokken voor en ook dat + klauwen achter, etc

Ik rijd behoorlijk stevig mag ik zeggen, ben er ook mee naar Ivo in At geweest en zowel op de autobahn als daar in de bergen van alles en nogwat uitgehaald en geen moment spijt gehad.
Ook geen "oh sjips!" situaties tegengekomen die ik met t oude standaard spul wel gehad zou hebben vermoed ik ..

Dus om op je vraag terug te komen, "nee IK heb geen spijt van mijn 302 investering. " ;D

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

850 T5 Freak

ik heb inderdaad nog geen stalen remslangen, heb ze al wel liggen maar nog geen tijd gevonden om ze te monteren  :eusa_wall: fading krijg ik wel voor mekaar als ik meerdere keren vol in de ankers ga, maar ik denk met een ander merk schijf (sportiever ) en blokken dat je dit wel redelijk tegen kan gaan....... maar mijn voorkeur gaat nog steeds naar BBK  :eusa_shifty:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Eugene


If it's not blown, it sucks...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Spijt krijg je..

Bespaar de kosten van 302 brackets, schijven, blokken e.d. en ga voor het betere werk.

302 word echt overschat.

Misha

Als alles meezit komen er binnenkort redelijk geprijsde kant-en-klaar BBK's...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno


reneetje

Bij de gele zaten (zo goed als) nieuwe geboorde schijven(merk?) met dito orginele volvo blokken.Spulletje vervangen door rvs leidingen, nieuwe dot 5.1 remolie en ferrodo blokken, schijven laten zitten.
Je kent de wagen  met deze veranderingen niet weer, pakt directer en "bijt" veel meer.Wat me eigenlijk nog niet zint , is het gebrom van de schijven met remmen op hoge snelheid., maar dit doen geboorde schijven al gauw.
Ze langdurig "op de donder" geven, heb ik nog niet gedaan, nog ff een poosje inremmen. :D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)