Hij start niet meer!!!

Gestart door pac, 07-02-2008 19:07:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pac

Vanmiddag mijn veerpootbrug erop gezet en nu start hij niet meer. Hij heeft nog wel stroom maar wil niet aanslaan. Ik kan zo 123 niet zien of er iets los zit maar heb niks vreemds gedaan bij het eropzetten van mijn brug.

Weet iemand een oplossing of is bekend met dit probleem?


volvoc70T5

vreemd.. heb je geen massakabel losgemaakt in het proces dat je er mee bezig was?

Misha

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24323.msg482894#msg482894

:eusa_think:  ???

Hier schrijf je dat hij veel strakker stuurt nu.

Heeft hij het dan dus nog wel tenminste één keer gedaan na de montage ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pac

Citaat van: volvoc70T5 op 07-02-2008 19:08:46
vreemd.. heb je geen massakabel losgemaakt in het proces dat je er mee bezig was?

Geen kabel los gemaakt. Wel loop over de rechter veerpoot een kabel die volgens mij naar de zekeringenkast gaat. Deze zat vast (met 2 boutjes) aan de veerpoot en die moest losgemaakt worden anders past de brug niet. Heb de kabel niet los gehad oid. Moet deze kabel geaard worden? lijkt mij toch niet. Maar als de kabel los zou zitten dan zou ik toch helemaal geen stroom oid hebben?

pac

#4
Citaat van: Misha op 07-02-2008 19:14:39
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24323.msg482894#msg482894

:eusa_think:  ???

Hier schrijf je dat hij veel strakker stuurt nu.

Heeft hij het dan dus nog wel tenminste één keer gedaan na de montage ?

Nee, nog niet mee gestuurd alleen maar van horen zeggen. Heb na de montage nog niet gestart.

Marc O.

Citaat van: pac op 07-02-2008 19:41:35
Citaat van: volvoc70T5 op 07-02-2008 19:08:46
vreemd.. heb je geen massakabel losgemaakt in het proces dat je er mee bezig was?

Geen kabel los gemaakt. Wel loop over de rechter veerpoot een kabel die volgens mij naar de zekeringenkast gaat. Deze zat vast (met 2 boutjes) aan de veerpoot en die moest losgemaakt worden anders past de brug niet. Heb de kabel niet los gehad oid. Moet deze kabel geaard worden? lijkt mij toch niet. Maar als de kabel los zou zitten dan zou ik toch helemaal geen stroom oid hebben?

Ik begrijp het volgens mij niet helemaal. Je zegt "die moest losgemaakt worden" en "niet los gehad".......... Is ie nu wel of niet los geweest?
...The Nile isn't just a river in Africa...

pac

Citaat van: Marc O. op 07-02-2008 19:45:10
Citaat van: pac op 07-02-2008 19:41:35
Citaat van: volvoc70T5 op 07-02-2008 19:08:46
vreemd.. heb je geen massakabel losgemaakt in het proces dat je er mee bezig was?

Geen kabel los gemaakt. Wel loop over de rechter veerpoot een kabel die volgens mij naar de zekeringenkast gaat. Deze zat vast (met 2 boutjes) aan de veerpoot en die moest losgemaakt worden anders past de brug niet. Heb de kabel niet los gehad oid. Moet deze kabel geaard worden? lijkt mij toch niet. Maar als de kabel los zou zitten dan zou ik toch helemaal geen stroom oid hebben?

Ik begrijp het volgens mij niet helemaal. Je zegt "die moest losgemaakt worden" en "niet los gehad".......... Is ie nu wel of niet los geweest?

De kabel loopt over de veerpoot. In die kabel zit een stekker. De stekker zat vastgemaakt met 2 boutjes op de veerpoot. Deze boutjes heb ik losgemaakt, de stekker zelf niet. De boutjes moesten los want anders kon ik de brug niet op de veerpoot vast maken. Nadat ik de veerpootbrug had vastgemaakt kon ik de kabel (en dus ook de stekker) niet meer met die twee boutjes vast maken. Pastte niet meer. Nu weet ik niet of het nodig is dat de kabel en dus ook de stekker, vast moeten met die twee boutjes.

FGG

Die stekker is toch van de ABS-controller?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pac

Geen idee.



Is de stekker (kabel) die over de rechter veerpoot loopt. (voor de kijkers dan)

Ludo

maakt niet uit als die los ligt, als hij maar ingeplugd is...

pac

Dat dacht ik ook, nou hijis ingeplugd....ben ik nog niet veel verder....weet nog steeds niet wat het kan zijn. Hij slaat nog steeds niet aan. Zou wel een klap op de startmotor willen geven maar weet niet waar hij zit....;-)

Ludo

draait de startmotor niet rond dan?.

Chris

Citaat van: FGG op 07-02-2008 20:14:09
Die stekker is toch van de ABS-controller?

Klopt... is van de ABS.

pac

Citaat van: Ludo op 07-02-2008 20:42:55
draait de startmotor niet rond dan?.

Startmotor draait volgens mij wel maar hij slaat gewoon niet aan. Als ik hem geprobeert heb te starten (wat niet lukt) dan knipperen de lichtjes van mijn alarm ook. Weet niet of dat normaal is. Ik krijg die alleen maar uit als ik de deuren open en dicht doe met de centr. deurvergr. Nu ben ik al niet technisch maar dit snap ik niet.

Misha

Kun je een foto posten van de betreffende kabel ?

Vonken doet hij wel ?  En benzine ruik je ook uit de uitlaat na het starten ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het