Kleur bougies op LPG

Gestart door razorx, 07-02-2008 20:28:57

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Volgens Denso moeten de iridium powers, om de 45.000km vervangen worden.

Freakybaby

als je voor ngk gaat, zorg er dan voor dat je de BCPR6ES neemt en niet de goedkoopste versie die ze ook wel voorschrijven. Ik heb het advies van heuts gevolgd en die gaan er nu na een maandje weer uit om die andere erin te zetten. slecht lopen en slecht stationair. Vollast gaat wel, maar ook niet erg lekker.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Enno

Als ze 45000  km mee moeten kunnen dan nog steeds geldt....liever 3 x 15 Eur voor een setje gewone bougies dan 90 EUR voor 1 setje DENSO's.

Neemt niet weg dat ikwel benieuwd ben naar de oorzaak. Ik gok op het benzine systeem......zeker omdat als ik zo'n 50 KM op benzine heb gereden daarna de klachten van stationaire loop minder worden.

Meer aanwijzingen zijn welkom.

Freakybaby

Ik ga ze vrijdag wisselen, zal een foto maken ben benieuwd.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Beste Enno,
Even puur over de prijs van de bougies van Denso: Op ebay kan je ze met 0,4mm afstand voor zo'n 50 euro kopen incl. verzenden. Dan is het verschil met originele Volvo's vrijwel nihil.

Levensduur:vergelijkbaar met origineel.
Rijden: Op mijn Vialle roffel voelt het net wat "vinniger" aan. Niet meer en niet minder dan dat.
Optische afwerking: beschamend voor zo'n merk. Isolator staat zichtbaar scheef. Neemt niet weg dat het goed rijdt.
Volgende keer: Weer geen origineel van Volvo maar NGK proberen.

OK dit beantwoord nog niet je vraag.
Ik kan me nog steeds, gezien de kleur van je bougies, onttrekken van de indruk dat er benzine in het spel is.
Als je een Vialle LPi installatie hebt mag imho deze kleur niet voorkomen. Doodgewoon omdat het een erg mooi en slim systeem is.
Bij een verdamper is het anders, hier spreken andere vrij instelbare parameters en verval van het systeem een rol.

Vermoed dat je een Vialle systeem hebt vanwege je drang naar perfectie.

Even er van uitgegaan dat je een Vialle systeem hebt check, voorzover je het niet al gedaan hebt:
-benzinedrukregelaar
-lekkage benzine injectors
-worden de benzine injectors ook daadwerkelijk uitgeschakeld op lpg (checken per injector met een schroevendraaier als stethoscoop).

Ik hoop hiermee een beetje met je meegedacht te hebben.

Yits

Enno

Citaat van: razorx op 25-09-2008 01:22:40

-worden de benzine injectors ook daadwerkelijk uitgeschakeld op lpg (checken per injector met een schroevendraaier als stethoscoop).

Ik heb geprobeerd de stekkers van de benzine injectoren los te halen. Dat zorgde niet voor noemenswaardige problemen. De auto bleef net zo draaien.

Er zitten nu gele (92-er) 20V injectors in. Van zowel de originele als deze injectoren zagen de rubbertjes er niet al te fris meer uit. Echter het dipje lijkt weer een beetje minder te zijn met de andere injectoren. 

Ik kan de originele injectoren nu laten reinigen. Ik moet eens even kijken waar ik dit laat doen. De hard geworden rubbertjes zullen ook wel zorgen voor de nodige ellende.

We gaan het wel verder uitzoeken en zien de komende tijd. Wordt vervolgd

Misha

Citaat van: Enno op 25-09-2008 16:58:47
Citaat van: razorx op 25-09-2008 01:22:40

Ik heb geprobeerd de stekkers van de benzine injectoren los te halen. Dat zorgde niet voor noemenswaardige problemen. De auto bleef net zo draaien.

Er zitten nu gele (92-er) 20V injectors in. Van zowel de originele als deze injectoren zagen de rubbertjes er niet al te fris meer uit. Echter het dipje lijkt weer een beetje minder te zijn met de andere injectoren. 

Ik kan de originele injectoren nu laten reinigen. Ik moet eens even kijken waar ik dit laat doen. De hard geworden rubbertjes zullen ook wel zorgen voor de nodige ellende.

We gaan het wel verder uitzoeken en zien de komende tijd. Wordt vervolgd

Tja, een cultuur even veranderen is lastig genoeg, zo blijkt maar eens te meer... ;D

Rubbertjes kosten geen drol en zijn zo te bestellen.
Wel even in het vet zetten voor montage.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Racingbrick

Ik heb het alleen over de Iridiums van zowel Denso als NGK..
45000 km met Iridiums? dat kan toch niet?

Net nagezocht, 30.000 mijl, is 48.000 km volgens de Denso site...

Enno

Vandaag toch we wat vorderingen gemaakt.

Citaat van: Misha op 25-09-2008 20:07:49
Tja, een cultuur even veranderen is lastig genoeg, zo blijkt maar eens te meer... ;D

Rubbertjes kosten geen drol en zijn zo te bestellen.
Wel even in het vet zetten voor montage.

Zoals Misha heel terecht opmerkt, een cultuur eventjes veranderen is lastig. Ook in dit geval moet je er wat voor doen. Ik ga later deze maand ;) ergens begin volgende week eens bekijken hoe deze NGK's er uit zien na een dikke 800 KM met de nieuwe configuratie.

Wat viel mij vandaag op na deze hele operatie ;) de auto loopt makkelijker stationair.  Van schokjes bij gas los is geen sprake meer. Een en andere duidt mijns inziens toch op vervuilde injectoren die aan het lekken waren. Ja dan waar dit topic over begon, de kleur bougies op LPG. Ik hoop dat de kleur nu langzaam verandert van bruin naar wit / grijs.

Dat ik nog niet helemaal tevreden ben (90% tevreden) komt omdat de auto nog steeds blijft zoeken bij gas los. Mogelijk dat de bewuste injectorringetjes een oplossing zijn om dit op te lossen maar een injector die gereinigd wordt, krijgt dit ook allemaal nieuw zo heb ik inmiddels begrepen.

Na een enkele duizenden km's, een motorflush en verse olie hoop ik een (loop) cultuur te bereiken die 100% naar mijn zin is met natuurlijk bougies die wittig van kleur zijn op het moment dat ik ze moet verwisselen.

Wordt vervolgd

thuur

Lekkende injectoren druppelen ook zonder stekker of aansturing. Het is een mechanisch defect (vervuiling) dus de aansturing van het naaldje staat er los van.

Gr 8)

Enno

Ik ben erg benieuwd wat de auto nu gaat doen. Het probleem lijkt gevonden te zijn.

Nu aankijken de komende maanden hoe de auto blijft rijden & met welke kleur de bougies uit de auto komen over 3 maand.

Of de Denso's nog te gebruiken zijn weet ik niet. Misschien branden ze weer schoon, maar ik betwijfel het.

razorx

Ik ben benieuwd Enno.

Klinkt vooralsnog goed, maar juich niet te vroeg.

Groeten, Yits.

Enno

Ik heb  3 keer met de auto gereden. In plaats van een moeizaam draaiende motor een motor die redelijk makkelijk stationair rond leek te lopen. Het aanzetten van de airco zorgde voor meer vibraties, is logisch want de pomp draait mee.

Wat ik wel vreemd vond was dat de auto op benzine veel te rijk liep na deze exercitie. Na het resetten door de accu los te koppelen reed de auto gelijk goed ook op benzine. Kleine onregelmatigheden zijn nog wel aanwezig maar dat zijn de puntjes op de i.

Uiteindelijk zal ik wel weer terug gaan naar Denso's als dit goed gaat. En dan moeten ze er wit uitkomen.

Uiteindelijk heeft de auto vanaf april altijd veel & veel te rijk gelopen, zowel op benzine als op gas.

razorx

Dat zal je ook in je buidel gaan voelen!

Ik had het ook met Nrfh: Stationair regelaar, lambdasonde en vooral de MAP waren daar de boosdoener.
Bij Fred was veruit de grootste boosdoener de verdamper.

Allebij de wagens zitten nu mooi op fabrieksspecs (goed LPG correctie even daargelaten).

Een langdurig te rijk mengsel is naar voor je lambdasonde en uiteindelijk voor je cat.
Dus wees niet verbaasd als je lambdasonde het ook weer steeds beter gaat doen.

Vraag mij nog steeds af of Fred, de zilveren, een doorgestoken cat heeft. Het beestje geeft een wel wat al te mooi geluid.

Enno

Citaat van: razorx op 30-09-2008 21:08:15
Dat zal je ook in je buidel gaan voelen!

Een langdurig te rijk mengsel is naar voor je lambdasonde en uiteindelijk voor je cat.
Dus wees niet verbaasd als je lambdasonde het ook weer steeds beter gaat doen.

Vraag mij nog steeds af of Fred, de zilveren, een doorgestoken cat heeft. Het beestje geeft een wel wat al te mooi geluid.

Als mijn cat het niet meer doet dan mag hij er uit. Ik ben stiekem toch aan het kijken naar een derde demper constructie om er zo een nog enigszins acceptabele reiswagen van te maken, ook i.v.m. de gewenste tegendruk.

En ja als het verbruik daalt, dan zal ik alleen maar blij zijn......zeker met de stijgende brandstofprijzen van de afgelopen tijd.

Ik ga het wel aankijken de komende tijd. Ik ben benieuwd met hopelijk de mogelijkheid nog wat lange ritten te kunnen maken. We gaan het zien.