C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MarkoC70T5

Citaat van: fbm op 29-03-2011 21:56:34
Citaat van: MarkoC70T5 op 29-03-2011 20:07:34
Zelf wou ik ze niet bij het filter hebben omdat je dan er een ring tussen moet doen en dan komt de pot nog lager bij de grond.  

Johann had dat toch wel zo gemonteerd bij 1 van zijn projecten, maar dan met een korter oliefilter? Dan ben je toch ook van het probleem af!

:eusa_think:

Ben al lang op zoek naar een korter olie filter hoor er veel over maar niemand weet welke dat zou moeten zijn.   kort filter plus de ring was mijn eerste optie.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

arjenT5R

Citaat van: wepster op 29-03-2011 21:44:49
waarom niet gewoon een druksensor op deplaats van de carterplug gemonteerd en die aangesloten  :eusa_think:
weet je zeker dat hij in de olie staat en dat je de juiste temp waarneming hebt  ;), en je was voor iets van 8 euri klaar geweest  :eusa_whistle:

En wat voor druk wil je dan gaan meten in je carterpan? Blowby?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

pwassink

Citaat van: arjenT5R op 29-03-2011 23:51:24
Citaat van: wepster op 29-03-2011 21:44:49
waarom niet gewoon een druksensor op deplaats van de carterplug gemonteerd en die aangesloten  :eusa_think:
weet je zeker dat hij in de olie staat en dat je de juiste temp waarneming hebt  ;), en je was voor iets van 8 euri klaar geweest  :eusa_whistle:

En wat voor druk wil je dan gaan meten in je carterpan? Blowby?
Citaat van: arjenT5R op 29-03-2011 23:51:24
Citaat van: wepster op 29-03-2011 21:44:49
waarom niet gewoon een druksensor op deplaats van de carterplug gemonteerd en die aangesloten  :eusa_think:
weet je zeker dat hij in de olie staat en dat je de juiste temp waarneming hebt  ;), en je was voor iets van 8 euri klaar geweest  :eusa_whistle:

En wat voor druk wil je dan gaan meten in je carterpan? Blowby?

Die zitten toch in je zitting, zo'n wit kunstofplaatje met draadjes eraan ?  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MarkoC70T5

Citaat van: arjenT5R op 29-03-2011 23:51:24
Citaat van: wepster op 29-03-2011 21:44:49
waarom niet gewoon een druksensor op deplaats van de carterplug gemonteerd en die aangesloten  :eusa_think:
weet je zeker dat hij in de olie staat en dat je de juiste temp waarneming hebt  ;), en je was voor iets van 8 euri klaar geweest  :eusa_whistle:

En wat voor druk wil je dan gaan meten in je carterpan? Blowby?

Denk hij zicht vergist heeft in het woord druk en temperatuur.  Druk kan je het beste gewoon midden in het blok meten. Temp kan je als niets anders hebt uit je carterpan halen.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MarkoC70T5

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Sensoren vandaag gemonteerd  en Ceebee heeft gehopen met de laaste paar  opstakels  :eusa_wall: 
Alles werkt nu naar behoren. De auto heeft 15min met de motor staan draaien en alles werkte  Druk was 4 bar en zakte laten naar 2.5 en de temp liep op tot 51c

Morgen alles afwerken dan kan hij weer rijden.  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

fbm

Citaat van: MarkoC70T5 op 02-04-2011 18:51:02
Sensoren vandaag gemonteerd  en Ceebee heeft gehopen met de laaste paar  opstakels  :eusa_wall: 
Alles werkt nu naar behoren. De auto heeft 15min met de motor staan draaien en alles werkte  Druk was 4 bar en zakte laten naar 2.5 en de temp liep op tot 51c

Morgen alles afwerken dan kan hij weer rijden.  :eusa_dance:

Kan je gelijk langs Lelystad! ;)

MarkoC70T5

Citaat van: fbm op 02-04-2011 22:53:52
Citaat van: MarkoC70T5 op 02-04-2011 18:51:02
Sensoren vandaag gemonteerd  en Ceebee heeft gehopen met de laaste paar  opstakels  :eusa_wall: 
Alles werkt nu naar behoren. De auto heeft 15min met de motor staan draaien en alles werkte  Druk was 4 bar en zakte laten naar 2.5 en de temp liep op tot 51c

Morgen alles afwerken dan kan hij weer rijden.  :eusa_dance:

Kan je gelijk langs Lelystad! ;)
Helaas staat hij nu niet op kenteken.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

#340
Vandaag samen met CeeBee de laaste dingen gecontroleerd. En weer lekker even kunnen gaan rijden.  
Eindelijk van het gepiep af met remmen.   De meters doen het ook prima zelfs de temperatuur meter werkt op deze plek naar behoren.  :eusa_dance:

Hier wat fotos.




En een paar fotos van de nieuwe remmen en de meters




Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

t_w

Naar mijn mening kun je met aanpassingen (aan ex- en interieur) een auto snel 'minder mooi' maken dan dat 'ie origineel was,
maar wat is en blijft dit een ontzettend mooie verschijning  :eusa_drool:!

grijzev70tdi

Extrieur :eusa_drool: :eusa_drool:
Interieur: mwa, mijn smaak niet, ben meer van het orgineel en niet van de metertjes :eusa_naughty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MarkoC70T5

Citaat van: grijzev70tdi op 09-04-2011 19:46:02
Extrieur :eusa_drool: :eusa_drool:
Interieur: mwa, mijn smaak niet, ben meer van het orgineel en niet van de metertjes :eusa_naughty:
Soms is het kiezen uit 2 kwaden. Ik vindt de info op de meters wel belangrijk zeker als de motor straks nog meer vermogen krijgt
Zal het risico ook vergroot worden dat er wat fout gaat en dat is extra info wel handig.   En dat is het op deze manier nog het netste.
Had ze ook op het dashboard kunnen zetten  :eusa_silenced:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.